indexering inschakelen-

Vragen/antwoorden betreffende computer software.

geo

27 nov 2019, 17:17

Als ik in dat geopend venster met keuzemenu klikt op "openen krijg ik een keuzemenu
met allerlei progs die je voor het specifieke programma kan gebruiken, en onderaan
Nog een keuze met Microsoft App's , maar die gebruik ik niet meer...liever een keuze zelf maken zoals vroeger
zonder die App's ...Ik vertrouw ze niet meer.
Op die wijze heb ik ook terug Foto's/muziek/video's aan de gang gekregen,een mens moet zich aanpassen
aan de problemen die op zijn weg komen hè.

U schreef "-dat kan dus ontstaan door een hardware onderdeel dat niet goed werkt
of de chipset op het moederbord bijgewerkt moet worden met nieuwe drivers".....daar begin ik niet aan zonder exacte begeleiding hoor
Het probleem met die bottleneck gaat boven mijn petje hoor ,daarvoor ben ik te groen.

Indien je het nodig vind kan ik gerust een pak iconen op mijn bureaublad verwijderen ,veel van die dingen gebruik ik maar heel sporadisch.
Met dank
geo
Windows 10- 64bit /8gb Ram / Intel core i5-3550/Intel HD Graphics/ HD1tb/Externe 1tb / /Explorer 11.0.26/Firefox7.0/ Microsoft edge/google chrome/Thunderbird 60.9.1/Apache Open Office4.1.3./Cclaener 5.63.74/Adwclean/Malwarebytes 2.2.1.10 Telenet

verhaegen
Support SeniorenNet

27 nov 2019, 17:37

dus zul je de bestandskoppelingen moeten herstellen of instellen
rechtsklik op bv. een foto en kies : openen met
en dan in de nieuwe verschenen lijst op : andere app
je krijgt dan een lijst , daar klik je op : méér apps
laat je niet misleiden door het woordje app , want het zijn niet alléén apps
dan kies je bv. voor foto's
en zet je onderaan een vinkje bij altijd dit gebruiken ....
zo kan je koppelen wat men zelf wil
der is ook een mogelijkheid om alles terug te koppelen zoals het in windows origineel gaat
start>instellingen (dat raderwieltje)
dan apps , dan standaardapps , onderaan zal dan staan : opnieuw instellen
dan is dat terug origineel allemaal

geo

27 nov 2019, 18:05

Dat is duidelijk al kies ik liever uit een selectie progs die ik kan gebruiken dan uit een selectie App's
je ziet dat ik een hekel heb gekregen van die App's.
In ieder geval alles werkt nu weer normaal .....met zelf uitgezochte progs, .....inclusief dubbelklik.
En met het indexering probleem zoals ie nu loopt kan ik leven.
Voor mij werkt alles zoals het moet, en de problemen met WSearch zullen misschien bij de volgende Update
vanzelf opgelost zijn......of zou toch moeten.
Ik wil U van harte bedanken voor de vele hulp..inbegrepen alle andere helpers.
geo
Windows 10- 64bit /8gb Ram / Intel core i5-3550/Intel HD Graphics/ HD1tb/Externe 1tb / /Explorer 11.0.26/Firefox7.0/ Microsoft edge/google chrome/Thunderbird 60.9.1/Apache Open Office4.1.3./Cclaener 5.63.74/Adwclean/Malwarebytes 2.2.1.10 Telenet

verhaegen
Support SeniorenNet

27 nov 2019, 19:26

je verkijkt je op het woord apps en progs
die apps zijn ook progs hoor , het is alléén de naam die ze moesten geven om modern te zijn

geo

28 nov 2019, 11:25

Verhaegen
Ik weet dat apps en progs hetzelfde zijn hoor maar ik vertik het om apps nog te gebruiken en wel om deze reden.
Toen ik begin deze week de update naar serie 1909 heb uitgevoerd....heb ik uuuuuren zitten zoeken waarom de muziek niet meer wou starten in de app Groove Music waar die voordien wel goed werkte,tot ik na zoekwerk op google dit vond in Micosoft Support

De Groove Muziek kunnen sinds 1 juni 2018 niet meer worden gedownload uit de Apple App Store en Google Play Store. Ze zijn op 1 december 2018 buiten gebruik gesteld.. Na deze datum werken de apps niet meer en kunnen zij het beste worden verwijderd.

Als je dan 1 jaar later een update uit doet en dat kreng zit er nog steeds in maar werkt niet meer (en zonder verwittiging er bij).......dat vind ik zuivere nalatigheid van microsoft, .......ggrrrrrrr , om dan maar te zwijgen over de andere fouten die we hier dees week geprobeerd hebben om op te lossen, naar mijn bescheiden mening dient een update toch om vorige fouten op te lossen ?????

Na vele jaren computeren vanaf window 3.10 weet ik toch al een beetje hoe een pc werkt, en als we het niet meer weten is er nog Seniorenet om problemen op te lossen.....god zij dank.
Dus heb ik na dit voorval voor mezelf besloten om de progs te installeren op de oude manier en hun moderne apps kunnen mij gestolen worden.
Vele dank voor uw moeite
geo