Windows versie 1903
-
Charlie Maru - Lid geworden op: 24 dec 2011, 17:33
Dit zou mij toch enorm sterk verwonderen hoor.
Een Bios houdt eigenlijk de hardware-gegevens bij en zorgt ook voor de communicatie tussen hardware en operating systeem gedurende de opstart.
Een Bios update dient alléén maar om nieuwere hardware te gaan ondersteunen, en zolang er geen nieuwere hardware aan toegevoegd wordt moet de huidige bios dat zeker aankunnen.
Indien uw huidig systeem op Win10 ver.1803 draait, dan zie ik toch geen enkele reden waarom dat spel geen ver.1909 zou aankunnen.
Zoals sacho hierboven al voorstelt, begin eerst eens met alle overbodige rommel er af te zwieren
Vroeger, in den beginne van de 286 of 386 was dat idd. een pokerspel en riskante operatie.
Indien je brute pech had, dan was de PC idd. morsdood.
Ondertussen is er op PC-gebied op 30 jaar veel ge-évolueerd, en de kans dat hij niet meer zou opstarten bij een bios-update is één op honderduizend of een miljoen.
Huidige biossen bezitten een reserve-kopie, en wanneer er nog maar het minste misloopt bij een update wordt er teruggevallen op de reserve-kopie.
Natuurlijk voor de goede gang van zaken is het wenselijk om deze operatie nooit te onderbreken.
Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier
-
sacho - Lid geworden op: 03 nov 2014, 19:08
Ik heb een biosupdate moeten doen voor iemand. Die had ook nog versie 1803 en geraakte ook niet verder met de 1809 en 1903. Deze persoon kreeg wel een foutcode waarom het niet lukte. Daardoor wist ik het, ik moest natuurlijk opzoekingen doen.
Het was een HP i5 laptop, ik heb toen via de website van HP de update moeten zoeken.
De update gebeurde in het DOS-venster en duurde wel drie kwartier.
Niet simpel als je het nooit gedaan hebt maar het was gelukt.
Heb jij dan een foutcode waarom het niet lukte gekregen scorpio?
Het was een HP i5 laptop, ik heb toen via de website van HP de update moeten zoeken.
De update gebeurde in het DOS-venster en duurde wel drie kwartier.
Niet simpel als je het nooit gedaan hebt maar het was gelukt.
Heb jij dan een foutcode waarom het niet lukte gekregen scorpio?
-
scorpio - Lid geworden op: 12 nov 2004, 07:41
aan Sacho,
Ja de foutcode is of was 0xc1900101 na drie of vier pogingen steeds deze foutcode.
Mvg
Scorpio
Ja de foutcode is of was 0xc1900101 na drie of vier pogingen steeds deze foutcode.
Mvg
Scorpio
Windows 10 Home -Intel Core i7-2.4 GHz- 8Gb RAM - 750 Gb HD- Windows Defender - AMD Radeon 6700M-Chrome- Gmail-Ccleaner.
-
scorpio - Lid geworden op: 12 nov 2004, 07:41
beste,
Zou het misschien aan de leeftijd van de laptop kunnen liggen.
Is van 2011 en oorspronkelijk met Windows 7.
Daarna geupdate naar W8, W8.1 en als laatste nu W10.
De laptop van mijn madam is veel recenter (W10 voorgeinstalleerd) n kreeg zonder problemen de W1909 geinstalleerd.
Ik ga nu nog eens proberen met alle overbodige software eraf te gooien met Revo uninstaller en daarna via LAN de 1909 proberen binnen te halen.
Mvg
Scorpio
Zou het misschien aan de leeftijd van de laptop kunnen liggen.
Is van 2011 en oorspronkelijk met Windows 7.
Daarna geupdate naar W8, W8.1 en als laatste nu W10.
De laptop van mijn madam is veel recenter (W10 voorgeinstalleerd) n kreeg zonder problemen de W1909 geinstalleerd.
Ik ga nu nog eens proberen met alle overbodige software eraf te gooien met Revo uninstaller en daarna via LAN de 1909 proberen binnen te halen.
Mvg
Scorpio
Windows 10 Home -Intel Core i7-2.4 GHz- 8Gb RAM - 750 Gb HD- Windows Defender - AMD Radeon 6700M-Chrome- Gmail-Ccleaner.
-
Charlie Maru - Lid geworden op: 24 dec 2011, 17:33
Tja....... wat is te oud ?
Zolang je dat spel geen schoppen onder zijn kont moet geven en geen 3 kwartier moet wachten totdat hij opgestart is.......
Normaal gezien bij het begin van de update wordt eerst gecontroleerd of de laptop aan de specificaties voldoet. Is dit wel het geval, dan gaat hij door anders niet.
Ik heb hier ook nog 2 oude krengen draaien.....
- HP Elitebook 8530p van 2009 en bios van eveneens 2009 - oorspronkelijk Vista.
- HP Probook 650b van 2010 of 2011 met bios van 2014 - oorspronkelijk Win7
Deze draaien nu beide probleemloos op Win10 Pro. ver. 1909.
Het zijn natuurlijk ook geen renpaarden meer.
Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier