Google drive ziet mijn bestanden op andere computer niet

Vragen/antwoorden betreffende computer software.

hovel

12 feb 2020, 18:01

Ik stel voor dat je eerst op com2 eens gaat kijken hoe Google Back-up en Synchronisatie is ingesteld.

1. Klik rechts onder in het scherm op het wolkje.
Afbeelding

2. Klik op de drie verticale puntjes rechts in beeld,

3. klik vervolgens op Voorkeuren,

Als eerste zie je de keuze Mijn Laptop. Deze is in eerste instantie niet van toepassing voor uw vraag. Ik verwacht dan ook dat er onder Laptop geen mappen zijn aangevinkt.
p.s. bij mij is er één aangevinkt.

Afbeelding

Als je op Google Drive klikt krijg je te zien waar de Google Drive map zich bevind op uw PC.
Afbeelding

Als je op Instellingen klikt kan je zien met welke Google account je bent verbonden en hoeveel plaats er gebruikt is van de 15GB.

Afbeelding

Als uw Back-up en Synchronisatie nog niet is ingesteld dan zie je de keuze voorkeuren niet maar start het instellen zoals ik eerder beschreef.
Laatst gewijzigd door hovel op 12 feb 2020, 19:29, 1 keer totaal gewijzigd.

hovel

12 feb 2020, 18:14

Sony schreef:
12 feb 2020, 17:32
4. Met synchronisatie wordt bedoeld dat het bestand dat aangepast wordt, in de aangepaste vorm zichtbaar is in Google drive in de map van de computer waarop het aangepast werd en dan eventueel naar de ander pc kan overgezet worden.
Het wordt automatisch gekopieerd (gesynchroniseerd) naar het Google Drive netwerk (cloud) en van daar naar alle verbonden toestellen zodra deze opstarten.
Sony schreef:
12 feb 2020, 17:32
5. Maar zoals hiervoor reeds vermeld het is eigenlijk de bedoeling dat je vanop gelijk welk toestel de bewerkingen online uitvoert in Google drive.
Je kan bestanden vanop gelijk welk toestel bewerken, aanmaken, verwijderen, etc ...
Deze worden dan automatisch naar het Google Drive netwerk (cloud) gesynchroniseerd (=gekopieerd,verwijderd,etc..) en eveneens naar alle verbonden toestellen gesynchroniseerd zodra deze opstarten.

budegra

13 feb 2020, 11:43

het is gelukt
Google drive gevonden in andere plaats in verkenner
de vorige google drive
image.png
ziet er nu zo uit
image.png
en alles werkt => uitgetest op beide computers
enkele vraagjes:
1) Verscheidene bestanden staan er dubbel in: één normaal en kan men normaal openen en één voorafgaande met "~$…" ervoor met afslag datum soms tot in 2015 ( kan men niet openen)
image.png
image.png (13.33 KiB) 338 keer bekeken
Wat is dit? Op com1 alles opgeslagen in externe schijf en dan deze bestanden met "~$…" allemaal gewist
Het heeft geen invloed op prestaties. Misschien vroeger eens Google Drive uitgeprobeerd met bestanden van vroegere met Wxp??? die daar nog op stonden.
Na synchronisatie komen er zulke bestanden niet meer op.
2) In
image.png
waren alle items aangevinkt. Nu niet meer bij mij. U heeft "Documenten" aangevinkt. Is dit omdat daar je gedeelde gegevens staan? Mijn gegevens staan in Google drive - vroeger daarheen gesleept
Ik dank allen voor de nodige steun om dit probleem op te lossen.
Hopelijk kunnen we dit hoofdstuk afsluiten. Ik zal in alle geval nazien de volgende dagen of alles nog werkt.

budegra

13 feb 2020, 11:53

nog een vraagje
De bestanden en mappen in Google Drive zijn 6.38Gb groot in verkenner
in
image.png
image.png (5.48 KiB) 336 keer bekeken
staat er 14 GB van 15GB opgebruikt
Hoe komt dit?
Ik heb namelijk map "algemeen" verwijderd: dit was als test maar Google drive veranderd niet van grootte???