microsoft edge

Vragen/antwoorden betreffende computer software.

pomponneke

06 mei 2020, 12:14

Ik krijg melding om de laatste nieuwe microsoft edge te downloaden. Is dat veilig, en veranderd er dan iets op mijn pc, en wat is dat eigenlijk? Er staat wel bij "aanbevolen"
spreekbeurt persoonlijke veiligheid

meloentoe

06 mei 2020, 13:31

pomponneke,

Microsoft Edge is een browser, net zoals Firefox en Google Chrome etc. Alleen is deze van Microsoft. Het is veilig om te downloaden en de vorige versie Van Edge wordt vanzelf verwijderd. Verder verandert er niets op je computer.
Windows 10-21H2; Malwarebytes Premium; Linux Mint 19.3 Xfce; linuxfirewall

meloentoe

08 mei 2020, 12:22

pomponneke ligt in het zonneke op het balkonneke
Windows 10-21H2; Malwarebytes Premium; Linux Mint 19.3 Xfce; linuxfirewall

pomponneke

09 mei 2020, 10:08

meloentoe, sorry voor het laattijdig antwoord. Met uw uitleg ben ik gerust maar ben er nog niet toegekomen om te installeren.
spreekbeurt persoonlijke veiligheid

verhaegen
Support SeniorenNet

10 mei 2020, 14:04

meloentoe schreef:
06 mei 2020, 13:31
pomponneke,

Microsoft Edge is een browser, net zoals Firefox en Google Chrome etc. Alleen is deze van Microsoft. Het is veilig om te downloaden en de vorige versie Van Edge wordt vanzelf verwijderd. Verder verandert er niets op je computer.
inderdaad microsoft edge is eigenlijk de nieuwe internetexplorer als men het zo wil uitdrukken
een browser zoals internetexplorer, firefox , crome en nog zovele anderen
microsoft edge staat standaard op elke windows 10 computer
het icoontje om hem te starten is dit :

Afbeelding

sinds een tijdje is er een update van die browser , men mag dat doen maar is het niet verplicht
als het verplicht wordt , hoeft men niets te doen en zal dat gewoon gebeuren door windows update
als men hem nu al wil bijwerken is dat volkomen veilig hoor , er gaat normaal niets veranderen aan windows of aan de computer , maar het hoeft niet persé
maar dan gaat men nog wel een paar keer die melding krijgen van : aanbevolen ......