Edge-opgelost

Vragen/antwoorden betreffende computer software.

verhaegen
Support SeniorenNet

12 mei 2020, 15:36

waarom je niet met edge op het forum kunt komen kan ik zo niet zeggen
mails heb ik ook niet gehad hoor , want daar antwoord ik op

wat je eventueel wél kunt doen is firefox instaleren
dat is ook een browser die veilig is en waarmee je alles kunt doen
downloadlink hieronder
https://www.mozilla.org/nl/firefox/new/

let op dat is niet verplicht hoor
ik wil je enkel maar helpen
wat betreft uw edge
misschien kunt u die eens terug instellen naar standaardinstellingen of een herinstallatie van edge
https://www.microsoft.com/nl-nl/edge?oc ... le-4023560

lode

12 mei 2020, 17:04

@ Verhaegen,
kan je eens zien naar uw pb
1) HP Pavilion P6 2030 be/WIN 7 Home-Premium SP1 / Intel Core i5 2500-3.3GHz/ 8Gb /HD1.5Tb / Externe HD 4TB
2) HP Envy Win 11 / Intel Core I7 / 16 GB/ SSD 256 GB/ HD 1 TB
/Firefox/MS Office 2013/ OpenOffice/ LibreOffice/ Eset Smart Security Premium V17

verhaegen
Support SeniorenNet

12 mei 2020, 18:33

ik heb het gelezen hoor
ik dacht dat ik je al een klein antwoordje gegeven had dat ik er naar ging kijken

ik heb van pascal nog geen antwoord gehad
maar we hebben zelf met ons drie al een paar dingen nagekeken
en der is niemand die momenteel de link naar het rechtstreekse mail van iemand anders kan gaan
het is alleen via privémail momenteel , niet via emailadres van de bestemmeling
maar als ik van pascal of sven antwoord gehad heb ben je de eerste die ik op de hoogte zal stellen

ps.
maar ik heb zo een vermoeden dat het om privacyredenen zou kunnen gaan , dat anderen géén mailadres meer van anderen zouden kunnen zien of te weten komen
maar ik ga je het melden hoor wanneer .......

lode

12 mei 2020, 19:26

Dank u Verhaegen.
Groetjes
1) HP Pavilion P6 2030 be/WIN 7 Home-Premium SP1 / Intel Core i5 2500-3.3GHz/ 8Gb /HD1.5Tb / Externe HD 4TB
2) HP Envy Win 11 / Intel Core I7 / 16 GB/ SSD 256 GB/ HD 1 TB
/Firefox/MS Office 2013/ OpenOffice/ LibreOffice/ Eset Smart Security Premium V17

verhaegen
Support SeniorenNet

12 mei 2020, 21:04

firefox proberen kan géén kwaad hoor
en met e-mails heeft dat eigenlijk niets te maken , tenzij u online mailing doet
wat wil zeggen dat u met uw browser (internetexplrer, enz.)bnaar proximus mail of telenet mail of gmail gaat en zo uw mails doet
als er een mailprogramma op uw computer staat heeft een browser dus niets te maken met mails
wat wél zo is :
als ge bv. firefox instaleerd , die gaat vragen of hij uw favorieten van internet enz. ook mag overnemen
die blijven in internetexplorer wél behouden dan , maar dan staan ze ineens ook in die firefox
dan heb je ze daar ook ineens
wat wél is als je bv. naar seniorennet komt zal je één keer met firefox moeten inloggen en ook het paswoord ingeven , hij zal dan vragen of hij dat mag opslaan , dan zeg je ja
dan zal firfox in het vervolg altijd automatisch inloggen op seniorennet
dit is ook geldig voor eender waar en welke site
je internetexplorer gaat dus niets kwijtgeraken als je firefox instaleerd
alleen je zult op een gegeven moment de vraag krijgen of hij standaard mag staan , dan zeg je gewoon even neen , en dan roep je mij terug
dan kan je nadien als je firefox een paar keer gebruikt hebt en hij bevalt je , kan je hem nog altijd standaard zetten
In IE staat nu mijn wachtwoord nààst het aan- of aanmelden in plaats van mijn gebruikersnaam.
In Edge staat mijn gebruikersnaam wèl op zijn plaats , maar kan ik nog steeds nièt op de fora.
dan staat het in edge toch verkeerd hoor

ps.
je mag me altijd mailen hoor , geen probleem
verhaegen@seniorennet.be

SenNet Medewerker

14 mei 2020, 14:19

verhaegen schreef:
12 mei 2020, 18:33
maar ik heb zo een vermoeden dat het om privacyredenen zou kunnen gaan , dat anderen géén mailadres meer van anderen zouden kunnen zien of te weten komen
maar ik ga je het melden hoor wanneer .......
Het forum staat inderdaad zo dat alleen moderators het e-mail adres kunnen zien van leden, lijkt me weinig zinvol om dit toe te laten voor iedereen. Spam accounts kunnen dan makkelijk ook die adressen gaan verzamelen.

En als je iemand je email adres wil geven kan je dat uiteraard gewoon in privé bericht sturen