EDGE - EXTENSIE

Vragen/antwoorden betreffende computer software.

Annemie250

06 jul 2020, 18:57

Hallo iedereen,

Ik krijg regelmatig een melding dat de extensie niet is geïnstalleerd of dat de browserextensie niet gebruikt wordt ... Spijtig genoeg weet ik niet wat ik daaraan kan doen... Kan iemand me soms helpen? Dank bij voorbaat, Anne

janneke dust2

06 jul 2020, 21:49

We zitten niet naast je en zien dus niet wat je wil doen en welke extensie ontbreekt.
Je kan dus best vermelden wat je wil doen en welke melding er komt.
Acer Nitro N50-600 ,Win11-64b,i7-3GHz,16GB RAM,500GB SSD,1TB HDD
Laptop HP pavilion, win11 64bit, 16GB RAM, SSD 512GB
Firefox, Microsoft Outlook 2019

Annemie250

09 jul 2020, 13:49

Beste Janneke, bedankt voor uw antwoord. Ik krijg bericht rechts onderaan mijn computer regelmatig als ik Edge aanzet ... Als ik via Google iets opzoek, heb ik dit niet. Misschien heeft het te maken met de beveiliging die we hebben via de computerwinkel waar we de laptop kochten? Mijn man denkt dat we hen moeten contacteren hiervoor ... Met dank, Anne

abbs
Contacteer:

09 jul 2020, 18:24

Hallo,

Een browserextensie is een programma dat je kan downloaden en toevoegen aan je browser.
Dit soort meldingen kan je krijgen van programma's die op je pc staan.
Een browserextensie moet je niet zomaar installeren alleen als je er voor kiest.

Welk anti virusprogramma heb je op je pc staan?

Kan je van die melding eens een printscreen plaatsen.

Hier uitleg hoe te plaatsen: viewtopic.php?f=8&t=193251&sid=4e7cf66e ... 0bbc13878d
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)

Annemie250

13 jul 2020, 08:45

Beste Janneke, we hebben een extra beveiliging via onze computerwinkel zelf: F-Secure Computer Protection 20.3 ... Die melding komt rechts in de benedenhoek er op en is vliegensvlug weer weg. Ik heb het met moeite kunnen noteren ... Mijn man denkt dat we beter de computer binnengeven om na te zien, maar dat kost telkens wel wat geld en je moet dan dagen op je computer wachten ... Daarom stelde ik de vraag hier. Ik versta soms dingen niet. Ik ga zojuist naar Google om een parcelpost te versturen via Bpost naar een afhaalpunt en daar staat 4€ voor een pakje ... Ik heb de mensen zojuist gezegd dat het nu 4,40€ in promotie is, normaal 4,70€. Ik ga naar Edge en daar staat op dezelfde site 4,40€ ... Ik begrijp er soms niets van en werk nochtans al lang met de PC. Alvast bedankt voor alle moeite. Hou het gezond!

verhaegen
Support SeniorenNet

13 jul 2020, 10:17

zal gaan om die Web Traffic Scanning denk ik , dat is een extensie die in een browser ingevoegd kan worden
der zijn nog antivirusscanners die dergelijks hebben bv. norton , avast , avg , enz
dat zit dikwijls in zulke paketten
maar dat is niet echt een noodzaak
maak je dus niet ongerust , het is eigenlijk maar een "hebbeding"
er bestaat beveiliging en overbeveiliging , vooral dat laatste kan soms meer kwalijk zijn dan goed

abbs
Contacteer:

13 jul 2020, 10:42

Hallo,

Ik denk dat het met een instelling van F-Secure (je virusscanner) te maken heeft.
Dat kan dan geen kwaad en anders zou het ingesteld moeten worden.
Uitleg: https://help.f-secure.com/product.html? ... -latest-nl

Maar ga niet zomaar dingen veranderen als je er geen verstand van heb.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)

Annemie250

13 jul 2020, 19:06

Aan allen dank voor de informatie. Inderdaad beter afblijven als je niet goed weet wat je doet! Onthou ik! Hou het allemaal gezond!!