Downloads op je pc
-
Willytje 65 - Lid geworden op: 27 mar 2020, 08:28
Ik zie dat op mijn pc enorme hoeveelheid downloads staan, ik ben maar een leek op de pc en ook wel wat ouder (78j), dus ik ben niet met de pc geboren. Ik vraag me af wat mag je daarvan verwijderen, zonder je pc te schaden, toch niet alles denk ik, maar dat vult toch je computer op denk ik. Maar de laatste jaren, staat daar al maar meer op, duizenden denk ik bv.
van de ziekenbond, nu het allemaal digitaal moet bekeken worden, word dokumenten, Pdf's die je hebt geopend, enz.voort. Ook van kleine programmetjes die je hebt gedownload op je pc, als je die aanklikt komt de vraag; wil je veranderingen uitvoeren op je pc, als je zo een verwijderd, is dan ook je programmetje weg?
Mijn vrouw heeft pas een nieuwe laptop gekocht, in vervanging van een 14 jaar oude XPdesktop en die staat vol met misschien wel een paar duizend downloads., om dat alles is overgezet van de oude XP; Wat moet daar allemaal mee.
Ik zie van de bomen het bos niet meer!
van de ziekenbond, nu het allemaal digitaal moet bekeken worden, word dokumenten, Pdf's die je hebt geopend, enz.voort. Ook van kleine programmetjes die je hebt gedownload op je pc, als je die aanklikt komt de vraag; wil je veranderingen uitvoeren op je pc, als je zo een verwijderd, is dan ook je programmetje weg?
Mijn vrouw heeft pas een nieuwe laptop gekocht, in vervanging van een 14 jaar oude XPdesktop en die staat vol met misschien wel een paar duizend downloads., om dat alles is overgezet van de oude XP; Wat moet daar allemaal mee.
Ik zie van de bomen het bos niet meer!
-
janneke dust2 - Lid geworden op: 15 jan 2006, 16:31
Hetgeen in download staat zijn zaken die ge zelf gedownload hebt.
Als ge iets download dat ge wil bewaren verplaats dat dan een andere (zelfgemaakte)map op uw PC.
Programma's die ge gedownload hebt voor XP werken heel waarschijnlijk niet meer onder W10.
Voor die oude downloads zou ik zeggen maak een map download-OUD en verplaats alle files van download naar die map. Nu heb je alle tijd om te kijken welke files weg mogen en welke je wil behouden.
Als ge iets download dat ge wil bewaren verplaats dat dan een andere (zelfgemaakte)map op uw PC.
Programma's die ge gedownload hebt voor XP werken heel waarschijnlijk niet meer onder W10.
Voor die oude downloads zou ik zeggen maak een map download-OUD en verplaats alle files van download naar die map. Nu heb je alle tijd om te kijken welke files weg mogen en welke je wil behouden.
Acer Nitro N50-600 ,Win11-64b,i7-3GHz,16GB RAM,500GB SSD,1TB HDD
Laptop HP pavilion, win11 64bit, 16GB RAM, SSD 512GB
Firefox, Microsoft Outlook 2019
-
Willytje 65 - Lid geworden op: 27 mar 2020, 08:28
Het gaat me vooral wat mag je daarvan verwijderen, bv. ik heb downloads van MP3 Gain, Format Facturie, Freac -audioconverter, is voor beeld of klank om te zetten, ze staan met een icoontje op mijn bureaublad maar als ik die nu weg doe in downloads, is dan ook het programmatje weg?
Voorts zijn de meeste downloads onbelangrijk om te houden, kan ik gemakkelijk wissen dus, maar van enkele met de vraag wilt u veranderingen aanbrengen aan uw pc.
Voorts zijn de meeste downloads onbelangrijk om te houden, kan ik gemakkelijk wissen dus, maar van enkele met de vraag wilt u veranderingen aanbrengen aan uw pc.
-
janneke dust2 - Lid geworden op: 15 jan 2006, 16:31
99% van de gedownload programma's moet je installeren en daarna mag je de gedownloade file verwijderen.
Zelfs als je een gedownload programma zou verwijderen dat nog nodig is dan kan je dit programma nog altijd opnieuw downloaden.
Zelfs als je een gedownload programma zou verwijderen dat nog nodig is dan kan je dit programma nog altijd opnieuw downloaden.
Acer Nitro N50-600 ,Win11-64b,i7-3GHz,16GB RAM,500GB SSD,1TB HDD
-
sacho - Lid geworden op: 03 nov 2014, 19:08
Wij kunnen ook niet zien wat je daar allemaal hebt is dat bos.
Orde houden noemt dat, zet je mp3's samen in je muziek, pdf's samen in je documenten, afbeeldingen......
Nu heb je een warboel.
Begin van het begin met orde en dan heb je dat niet voor.
Niemand van ons senioren is geboren met een computer, we hebben het allemaal moeten leren.
Maar den ene doet meer moeite dan de andere.
Orde houden noemt dat, zet je mp3's samen in je muziek, pdf's samen in je documenten, afbeeldingen......
Nu heb je een warboel.
Begin van het begin met orde en dan heb je dat niet voor.
Niemand van ons senioren is geboren met een computer, we hebben het allemaal moeten leren.
Maar den ene doet meer moeite dan de andere.