Excell
-
julius - Lid geworden op: 11 dec 2004, 08:23
Ik werk al jaren met excell en nu heb ik volgend probleem
in een tabel maak ik een formule en dan wil ik deze formule kopieren een op een ganse rij laten uitvoeren maar hij kopieerd gewoon het getal alhoewel ik in kopieren formule aangeef
lijn per lijn lukt het wel maar niet voor de ganse kolom ineens terwijl ik dit altijd zo deed
Wie weet raad?
in een tabel maak ik een formule en dan wil ik deze formule kopieren een op een ganse rij laten uitvoeren maar hij kopieerd gewoon het getal alhoewel ik in kopieren formule aangeef
lijn per lijn lukt het wel maar niet voor de ganse kolom ineens terwijl ik dit altijd zo deed
Wie weet raad?
-
]![Afbeelding]()

de formule is bv in cel B10 =+B9+A10
Ik selecteer deze formule kopieren naar cel B11 plakken als formule en hij plakt gewoon de waarde uit cel B10
Ik doe dit al jaren op deze manier maar nu lukt dat ineens niet meer
Heb mijn office 13 prog verwijdert en opnieuw geinstalleerd maar dat geeft geen oplissing
Als ik cel per cel +B9+A10 invoer lukt het maar om dan alle cellen te doen kopier ik normaal deze formule

de formule is bv in cel B10 =+B9+A10
Ik selecteer deze formule kopieren naar cel B11 plakken als formule en hij plakt gewoon de waarde uit cel B10
Ik doe dit al jaren op deze manier maar nu lukt dat ineens niet meer
Heb mijn office 13 prog verwijdert en opnieuw geinstalleerd maar dat geeft geen oplissing
Als ik cel per cel +B9+A10 invoer lukt het maar om dan alle cellen te doen kopier ik normaal deze formule
-
E.T. - Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15
Geen idee wat er bij jou niet lukt ... Hier werken beide manieren
via Ctrl+C en plakken >>> formules
en ook via gewoon verslepen

via Ctrl+C en plakken >>> formules
en ook via gewoon verslepen

OPGELET bovenstaande tekst kan sporen van ironie en/of sarcasme bevatten
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet
-
franç - Lid geworden op: 10 jul 2003, 12:34
Het plusteken vóór B9 kun je best weglaten, Excel 'ziet' zelf wel of B9 positief of negatief is. Maar dat kan de fout niet veroorzaken.
Een formule moet je altijd beginnen met het is-gelijk-teken = , vergeet dat niet !
Vermoedelijk is de fout bij u veroorzaakt door het per ongeluk selecteren van een verkeerde cel tijdens het kopiëren, een andere oorzaak lijkt me bijna niet mogelijk.
-
Maakt niet uit of dat + er bij staat of niet maak niet uit het gelijk teken staat er uiteraard bij
=+B10+c11 of =B10+C11
ook de formule verslepen helpt niet dan ook kopieert hij het getal van de geselecteerde kolom
kan ik een excell blad kan upladen zodat dit iemand dit kan uittesten
enkel een foto sturen al bijlage lukt
=+B10+c11 of =B10+C11
ook de formule verslepen helpt niet dan ook kopieert hij het getal van de geselecteerde kolom
kan ik een excell blad kan upladen zodat dit iemand dit kan uittesten
enkel een foto sturen al bijlage lukt
-
Heb wat gevonden op het internet:
((Ga eens naar Tools - Options (Extra - Opties). Open vervolgens het tabblad Calculation (Berekenen waarschijnlijk) en kies daarin voor 'Automatisch' berekenen ipv 'Manueel'.)
Maar dat vind ik niet Extra - opties weet iemand waar ik dit kan vinden???
((Ga eens naar Tools - Options (Extra - Opties). Open vervolgens het tabblad Calculation (Berekenen waarschijnlijk) en kies daarin voor 'Automatisch' berekenen ipv 'Manueel'.)
Maar dat vind ik niet Extra - opties weet iemand waar ik dit kan vinden???
-
franç - Lid geworden op: 10 jul 2003, 12:34
Kies: Bestand - Opties
Klik in de linkerkolom op Formules en vink aan de rechterkant onder Berekeningsopties aan: Automatisch.
Klik dan onderaan in hetzelfde venster op Ok.
"Automatisch" is de instelling die standaard staat ingesteld en die je best ook zo ingesteld kunt laten.
-
E.T. - Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15
Fijn dat dat raadsel opgelost is
Waar ik vannacht nog aan dacht is de mogelijkheid om snel te zien waar welke formule staat. Dat doe je via:

OPGELET bovenstaande tekst kan sporen van ironie en/of sarcasme bevatten