office 2019

Vragen/antwoorden betreffende computer software.

de Fons

28 dec 2020, 17:30

Beste,
Ik heb afgelopen weekend via internet het office 2019 pakket aangekocht. Ik heb de mail, met link naar het pakket, ontvangen en geïnstalleerd.
Ik had op de laptop reeds jarenlang office 2007 geïnstalleerd.
1e vraag: Nu doet zich het volgende voor:
---> Ik heb meerdere PowerPoint bestanden met afbeeldingen en muziek, en die kan ik zonder probleem openen, door in mijn mappen die bestanden aan te klikken en te openen;
---> Als ik een Word bestand wil openen, verschijnt meestal een venster; dat de "voortgang van de configuratie" vermeldt en waarbij tevens een mobiele balk verschijnt waaronder de tekst: 'Microsoft Office Home and Student 2007 wordt geconfigureerd".
Ik krijg dat bestand wel open, maar dat duurt toch een tijdje;
---> Als ik een Excel bestand wil openen, krijg ik alleen een grijs scherm met de benaming: “Excel Bestand niet-commercieel gebruik”; ik krijg dat bestand alleen geopend, als ik via het icoontje van excel 2019 het bestand ga zoeken en dan open, maar dat is een hele omweg.
Hoe krijg ik dat opgelost? Ik heb voor alle veiligheid het officepakket van office 2007 nog NIET verwijderd.
2e vraag : kan ik in één beweging alle word- en excelbestanden die met Office 2007 zijn gemaakt, omzetten naar Office 2019 bestanden?
3e vraag: als ik een nieuw document open, is dat nog steeds een office 2007 document. Hoe krijg ik dat voor mekaar?

abbs
Contacteer:

29 dec 2020, 10:52

Hallo,

Als het goed is heb je een mail gekregen met een handleiding waarin staat:
---------------------
Voorbereidingen voor installatie

Ter voorbereiding op de installatie is het belangrijk dat u oude versies en proefversies van Office verwijdert en de computer opnieuw opstart.

Dit zorgt ervoor dat uw nieuwe software "netjes" kan worden geïnstalleerd en niet is gekoppeld aan een abonnementsmodel.

---------------------

Maar maak altijd eerst een backup van alle Office bestanden (dit is altijd aan ge
raden om te doen).

Bij sommige bedrijven krijg je ook de handleidingen:

Hierbij een handige video met uitleg hoe u een programma verwijderd van uw computer.

https://www.youtube.com/watch?v=MYkJ6fiFSN0

Hier is een tool van Microsoft, die in dit geval gratis kan worden gebruikt om oude versies te deinstalleren: https://aka.ms/SaRA-officeUninstallFromPC
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)