onmogelijk werken in een Excel-document

Vragen/antwoorden betreffende computer software.

bcdef

21 feb 2021, 21:45

Goede avond,

Ik wil net beginnen werken in een excel-document maar er is geen leven in dat blad te krijgen.

Ik leg uit:
Recentelijk een nieuwe PC gekocht, niet bijbetaald om Word of Excel op die computer te laten installeren.
[b]Betreffende document staat op een externe harde schijf.[/b]
Ik kan wel in dat document naar eender welke cel gaan en die wordt dan ook aangeduid.
ECHTER ... er verschijnt geen cursor in mijn cel waardoor ik geen gegevens kan gaan invoeren.
Bovenaan krijg ik de mededeling:
KENNISGEVING De meeste functies zijn uitgeschakeld omdat uw Office-product inactief is. Meld u aan en gebruik de webversie voor gratis gebruik.

Enkele vragen:
Heeft dit te maken met het feit dat ik bij de aankoop geen aanvraag heb gedaan om zowel Word als Excel te laten installeren door de computerwinkel?
Geldt dit zowel voor documenten op een externe harde schijf als op de harde schijf van de PC?
Als op bovenstaande vragen 2x ja moet geantwoord worden, dan zal ik effectief terug naar de verkoper gaan en dit laten installeren.
Indien dit niet het geval is, wil iemand mij dan uitleggen wat ik moet doen om toch gestart te geraken?

Fel bedankt!

bcdef

Danny.

22 feb 2021, 08:09

bcdef schreef:
21 feb 2021, 21:45

Ik wil net beginnen werken in een excel-document maar er is geen leven in dat blad te krijgen.

Met wat heb jij dat document aangemaakt?

Betreffende document staat op een externe harde schijf.

Of een HDD nu extern te zoeken is en met een kabel via de USB poort op de PC aangesloten is, gedraagt die zich op dezelfde wijze als die andere HDD die in de PC te vinden is, enkel heeft die dan een ander lettertje om beide HDD los van elkaar te kunnen te kunnen bereiken

KENNISGEVING De meeste functies zijn uitgeschakeld omdat uw Office-product inactief is.

Dit zegt toch voldoende, je moet dat bestand benaderen met een of ander onderdeel van Office of gebruik maken van een van de onderdelen van Libre Office

Geldt dit zowel voor documenten op een externe harde schijf als op de harde schijf van de PC?

Het antwoord is dus ja
Groetjes

Danny
Windows 11 Home 64-bit, Ram 8GB, Medion Akoya E23403 All-In-One, Microsoft Defender

E.T.

22 feb 2021, 11:27

KENNISGEVING De meeste functies zijn uitgeschakeld omdat uw EXCEL inactief is. Meld u aan en gebruik de webversie voor gratis gebruik.
Of een Excel2007 op de kop tikken en installeren ...
OPGELET bovenstaande tekst kan sporen van ironie en/of sarcasme bevatten
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet

bcdef

22 feb 2021, 21:25

Bedankt, de zaak is opgelost! ik ga de PC van mijn man gebruiken, daar lukt het wel op. Inderdaad, betalen om excel er op te laten zetten.

lode

22 feb 2021, 22:27

Waarom betalen ??
Installeer Libre Office. Dat is gratis.
1) HP Pavilion P6 2030 be/WIN 7 Home-Premium SP1 / Intel Core i5 2500-3.3GHz/ 8Gb /HD1.5Tb / Externe HD 4TB
2) HP Envy Win 11 / Intel Core I7 / 16 GB/ SSD 256 GB/ HD 1 TB
/Firefox/MS Office 2013/ OpenOffice/ LibreOffice/ Eset Smart Security Premium V17