Win 10 maakt backup niet van alle geselecteerde files
-
Elveka - Lid geworden op: 04 okt 2019, 12:03
Recent mijn oude desktop pc vervangen door een nieuwe.
De nieuwe pc heeft :
- C: SSD 250 MB voor systeem files
- D: HDD 1 TB voor data files (foto's, documenten, enz...)
- E: Zelf een optische drive ingebouwd voor branden en lezen van CD's en DVD's
Alle data van de oude computer zijn overgezet ... alles wekt prima.
Om mijn data te beveiligen wil ik natuurlijk de backup functie van Windows activeren.
Daarvoor heb ik een externe (vers geformatteerde) HDD gekoppeld via USB.
Via Windows Instellingen > Bijwerken en Beveiliging > Back-up > heb ik 1) de back-up drive geselecteerd en 2) op de C: en D: drives de files geselecteerd en toegevoegd waarvan ik een backup copie wil hebben. Dus helemaal volgens de regels - denk ik.
Maar nu komt het probleem : de backup functie maakt enkel copies van de files op de C: schijf, niet die van de D: schijf ! Er is dus ergens iets fout gelopen.
Ik heb de hele procedure al opnieuw doorlopen - inclusief het nieuw formatteren van de externe HDD, maar het schijnt niet te willen lukken.
Is er iemand van de forumlezers die mij op een ander (goed) spoor kan zetten ?
Dank bij voorbaat.
Vriendelijke groeten,
Luc
De nieuwe pc heeft :
- C: SSD 250 MB voor systeem files
- D: HDD 1 TB voor data files (foto's, documenten, enz...)
- E: Zelf een optische drive ingebouwd voor branden en lezen van CD's en DVD's
Alle data van de oude computer zijn overgezet ... alles wekt prima.
Om mijn data te beveiligen wil ik natuurlijk de backup functie van Windows activeren.
Daarvoor heb ik een externe (vers geformatteerde) HDD gekoppeld via USB.
Via Windows Instellingen > Bijwerken en Beveiliging > Back-up > heb ik 1) de back-up drive geselecteerd en 2) op de C: en D: drives de files geselecteerd en toegevoegd waarvan ik een backup copie wil hebben. Dus helemaal volgens de regels - denk ik.
Maar nu komt het probleem : de backup functie maakt enkel copies van de files op de C: schijf, niet die van de D: schijf ! Er is dus ergens iets fout gelopen.
Ik heb de hele procedure al opnieuw doorlopen - inclusief het nieuw formatteren van de externe HDD, maar het schijnt niet te willen lukken.
Is er iemand van de forumlezers die mij op een ander (goed) spoor kan zetten ?
Dank bij voorbaat.
Vriendelijke groeten,
Luc
-
E.T. - Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15
Is het echt de bedoeling om twee "schijven" C: en D: samen op één externe te backuppen?
OPGELET bovenstaande tekst kan sporen van ironie en/of sarcasme bevatten
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet
-
sacho - Lid geworden op: 03 nov 2014, 19:08
Een backup via Windows Instellingen > Bijwerken en Beveiliging > Back-up maakt alleen maar een back-up van de systeemmappen van de C drive, bureaublad, downloads, afbeeldingen, documenten, muziek en video's van uw C(windows) HD.
De bestanden van uw D: Dataschijf copieër je gewoon naar uw externe en je hebt een kopie van je data's.
De bestanden van uw D: Dataschijf copieër je gewoon naar uw externe en je hebt een kopie van je data's.
-
verhaegen - Support SeniorenNet
een goede raad mag ik je misschien geven ?
neem macrium reflekt , gratis voor privégebruik
wordt regelmatig geupdate , is niet te moeilijk
en de backups of images kan je gewoon nadien doorbladeren met windows verkenner , net zoals je gewoon in de comp met windows verkenner door de comp bladerd
de sleutel voor het program krijg je toegestuurd per email
neem macrium reflekt , gratis voor privégebruik
wordt regelmatig geupdate , is niet te moeilijk
en de backups of images kan je gewoon nadien doorbladeren met windows verkenner , net zoals je gewoon in de comp met windows verkenner door de comp bladerd
de sleutel voor het program krijg je toegestuurd per email
-
Elveka - Lid geworden op: 04 okt 2019, 12:03
Goede morgen,
Bedankt voor het meedenken.
Ik wou inderdaad graag een back-up hebben van zowel de C: als de D: schijf, maar dat moet dan op een andere manier. Ik ga het advies voor Macrium Reflekt ook eens van naderbij bekijken.
Pak van mijn hart ... duidelijk had ik dus niets verkeerd gedaan
Groeten,
Luc
Bedankt voor het meedenken.
Ik wou inderdaad graag een back-up hebben van zowel de C: als de D: schijf, maar dat moet dan op een andere manier. Ik ga het advies voor Macrium Reflekt ook eens van naderbij bekijken.
Pak van mijn hart ... duidelijk had ik dus niets verkeerd gedaan
Groeten,
Luc