Er kan geen herstelstation gemaakt worden

Vragen/antwoorden betreffende computer software.

geo

29 mei 2021, 12:57

Hallo allemaal
Ik heb een goede vriend uit de penarie willen hale met zijn vervuilde computer(een samengesteld toestel)
met 8 ram gehugen.
Na hèèèl veel opkuiswerk alle documenten in veiligheid gesteld en dan een backup gemaakt van zijn volledige C schijf met EaseUs zonder problemen afgewerkt.

Rest alleen nog een Herstel station maken voor het geval die niet meer opstart....herstelstation opent maar enkele minuten na de start krijg ik de fout " Er kan geen herstelstation worden gemaakt...enkele vereiste bestanden ontbreken"
Op mijn eigen pc werkt het perfect...op die van mijn vriend dus niet ....en beide een Windows 10. en met dezelfde versie van windows????
Ik heb uren op google zitten zoeken in honderden problemen van dezelfde aard,maar nergens geen deftige oplossing gevonden op de vraag " Enkele vereiste bestanden ontbreken".....blijkbaar toch een serieus probleem bij microsoft als dit niet opgelost geraakt na al die jaren.
Ik verwacht nu ook niet dat er hier personen zijn die in een handomdraai een opllossing hebben voor dit probleem gezien dat google er vol van staat, maar je weet maar nooit.

De vraag is dus concreet: Ik zoek een antwoord op op de opgegeven fout " Enkele vereiste bestanden ontbreken" .......als iemand daar een antwoord op kan geven dat eventueel ok de oplossing van het
probleem zou zijn......zou ik al hèèèèèèl gelukkig zijn.

Mijns inziens ben je niets met een goede backup als je computer de geest geeft ....en..je geen herstelstation
hebt om het ding terug aan de ...voorlopige...praat te krijgen om je backup terug te plaatsen.
Op hoop van zegen
Alvast bedankt
Geo
Windows 10- 64bit /8gb Ram / Intel core i5-3550/Intel HD Graphics/ HD1tb/Externe 1tb / /Explorer 11.0.26/Firefox7.0/ Microsoft edge/google chrome/Thunderbird 60.9.1/Apache Open Office4.1.3./Cclaener 5.63.74/Adwclean/Malwarebytes 2.2.1.10 Telenet

geo

29 mei 2021, 13:39

Nog ter info van bovenstaande: ook een herstelstation maken met Easus en Paragon is mislukt.
Windows 10- 64bit /8gb Ram / Intel core i5-3550/Intel HD Graphics/ HD1tb/Externe 1tb / /Explorer 11.0.26/Firefox7.0/ Microsoft edge/google chrome/Thunderbird 60.9.1/Apache Open Office4.1.3./Cclaener 5.63.74/Adwclean/Malwarebytes 2.2.1.10 Telenet

verhaegen
Support SeniorenNet

29 mei 2021, 19:01

maak er eens ééntje met macrium reflekt
want als die zeggen enkele bestanden ontbreken weet je in princiepe niets , als die nu aangaven welke bestanden dan was het wat anders , ik denk dat het om de bootbestanden gaat
al eens gaan kijken bij easus zelf naar die verklaring ?
heb je ook al geprobeerd met : Media Creation Tool ?

hovel

29 mei 2021, 21:07

Je hebt niet per toeval de Recovery partitie verwijderd?

geo

30 mei 2021, 11:37

Verhaegen
Macrium reflekt en media recreation tool heb ik nog niet getest

Sorry voor de late reactie,daar het op een ander adres is moet ik ook afwachten
wanneer het voor mijn vriend past om het te testen, op mijn pc werkt alles maar
op de zijne blijkbaar niet...dus afwachten.
Van zodra ik de door U voorgestelde vragen heb uitgetest op zijn pc zal ik de uitkomst hier
vermelden, dit zal voor morgen of overmorgen zijn.

Hovel
Idem....de recovery moet ik ook ter plaatse bekijken, ikzal het u ook laten weten.

Alvast bedankt voor de hulp
Geo

verhaegen
Support SeniorenNet

30 mei 2021, 13:47

je kunt wél een herstelstation maken van een prog op een goede computer
en dan eens zien of ge der mee kunt opstarten op die comp waarvan ......
de opstartstick hoeft niet persé gemaakt te worden op de comp die mankeerd
die mag gerust op een andere comp gemaakt worden

geo

30 mei 2021, 18:37

Verhaegen

Ik had al ergens gelezen dat dit mogelijk was, maar dacht als alles op mijn pc werkt en op de zijne niet
zal het wel geen nut hebben.
Maar dit is een uitgelezen om nu eens te zien of het wel of niet werkt ...een goeie tip...en al zeker
als het van U afkomstig is zal het eerstdaags uittesten.....op hoop van zegen.

Met dank voor de hulp
Geo