Windows HELLO
-
Ambi* - Lid geworden op: 27 dec 2008, 00:54
Je kan wél degelijk met een klein truukje een lokaal account aanmaken tijdens de installatie van Windows 10!
Dit geldt voor alle versies van Windows 10.
Ik heb het zelf al meermaals uitgevoerd.
Lees hier maar eens: https://www.pc-helpforum.be/topic/73289 ... ent-571916

Dit geldt voor alle versies van Windows 10.
Ik heb het zelf al meermaals uitgevoerd.
Lees hier maar eens: https://www.pc-helpforum.be/topic/73289 ... ent-571916
-
Sita
Sacho, op mijn pc werk ik ook met een lokaal account.
Als ik dat op voorhand had geweten, had ik het zo gedaan, Ambi*.
Dank je wel voor de info.
Als ik dat op voorhand had geweten, had ik het zo gedaan, Ambi*.
Dank je wel voor de info.
-
Sacho, nietes.
Ik schreef toch dat het geldt voor "alle versies" van Windows 10.
Ik schrijf dit niet zomaar, want ... heb het zaterdag laatstleden nog met succes uitgevoerd!
Voor een vriendin - oudere (2013-2014) merkloze - dus samengestelde desktop, de WD Green HDD (500 GB) met Windows 10 Pro vervangen door een Samsung 870 EVO SSD (250 GB).
- gewoon klonen kwam niet in aanmerking, gezien de vele fouten, etc ... in de Windows logboeken.
- ook had ik geen zin de in procedure om te klonen van een grotere HDD naar een kleiner SSD schijf.
- ik gaf de voorkeur aan een "clean install".
- zodoende ... de weinige data op de HDD -->veilig gesteld op een SSD van mij.
- met mijn desktop de nieuwe Samsung 870 EVO 250 GB "geïnitialiseerd" mbv. mijn Quickport diskstation.
- oude HDD uit de desktop van vriendin en nieuwe SSD erin.
- géén internetverbinding !!!
- opgestart met usb-stick met laatste versie Media Creation Tool.
- dus --> via "Ik heb géén internet" --> naar "Doorgaan met beperkte instellingen"
- installatieprocedure gewoon probleemloos verder afgewerkt zoals ik mijn vorige berichtje aangaf.
- géén internet aldus ook géén updates
- "Winver" gaf mij een frisse Windows 10 Pro versie 21H1(dit is toch een versie ná 20H1 !!)
- computer "opnieuw opgestart".
- verbinding gemaakt met het internet via kabel.
- probleemloos werd Windows 10 Pro 21H1 geactiveerd met een digitale licentie.
- gewoon verder haar data van mijn SSD naar de nieuw geïnstalleerde SSD overgebracht.
- dat desktopke is nu wat rapper - opstart en gebruiksklaar binnen de 20 seconden!
- oude HDD (die geen fouten vertoonde) geformatteerd met Quickport diskstation aan mijn desktop.
- dan oude HDD in desktop vriendin en data verplaatst naar deze HDD (via locatie --> verplaatsen --> ....).
- op nieuwe SSD --> schijfletter "C": enkel het besturingssysteem
- oude HDD --> schijfletter "D" voor al haar data.
- vriendin is geweldig tevreden en ik dus ook!!!
Ik heb zodoende toch wel degelijk en duidelijk een "clean install" gedaan!
Het werkt dus wél (hetgeen ik eerder schreef) - en nogmaals de versie 21H1 komt toch ná versie 20H1.
Ik schreef toch dat het geldt voor "alle versies" van Windows 10.
Ik schrijf dit niet zomaar, want ... heb het zaterdag laatstleden nog met succes uitgevoerd!
Voor een vriendin - oudere (2013-2014) merkloze - dus samengestelde desktop, de WD Green HDD (500 GB) met Windows 10 Pro vervangen door een Samsung 870 EVO SSD (250 GB).
- gewoon klonen kwam niet in aanmerking, gezien de vele fouten, etc ... in de Windows logboeken.
- ook had ik geen zin de in procedure om te klonen van een grotere HDD naar een kleiner SSD schijf.
- ik gaf de voorkeur aan een "clean install".
- zodoende ... de weinige data op de HDD -->veilig gesteld op een SSD van mij.
- met mijn desktop de nieuwe Samsung 870 EVO 250 GB "geïnitialiseerd" mbv. mijn Quickport diskstation.
- oude HDD uit de desktop van vriendin en nieuwe SSD erin.
- géén internetverbinding !!!
- opgestart met usb-stick met laatste versie Media Creation Tool.
- dus --> via "Ik heb géén internet" --> naar "Doorgaan met beperkte instellingen"
- installatieprocedure gewoon probleemloos verder afgewerkt zoals ik mijn vorige berichtje aangaf.
- géén internet aldus ook géén updates
- "Winver" gaf mij een frisse Windows 10 Pro versie 21H1(dit is toch een versie ná 20H1 !!)
- computer "opnieuw opgestart".
- verbinding gemaakt met het internet via kabel.
- probleemloos werd Windows 10 Pro 21H1 geactiveerd met een digitale licentie.
- gewoon verder haar data van mijn SSD naar de nieuw geïnstalleerde SSD overgebracht.
- dat desktopke is nu wat rapper - opstart en gebruiksklaar binnen de 20 seconden!
- oude HDD (die geen fouten vertoonde) geformatteerd met Quickport diskstation aan mijn desktop.
- dan oude HDD in desktop vriendin en data verplaatst naar deze HDD (via locatie --> verplaatsen --> ....).
- op nieuwe SSD --> schijfletter "C": enkel het besturingssysteem
- oude HDD --> schijfletter "D" voor al haar data.
- vriendin is geweldig tevreden en ik dus ook!!!
Ik heb zodoende toch wel degelijk en duidelijk een "clean install" gedaan!
Het werkt dus wél (hetgeen ik eerder schreef) - en nogmaals de versie 21H1 komt toch ná versie 20H1.
-
Neen, daar had vriendin geen behoefte aan.
Waarom deze vraag - Strikvraag? - Microsoft account?
Net als jij, heb ik ook op de computers een lokaal account.
Microsoft is ook niet mijn favoriete vriendje.
Ik heb géén Microsoft account.
Ik heb géén Google account.
Wil je toch eens iets online bestellen heb je een account nodig.
Waarom niet, zoals bij sommige uitzonderingen, iets kunnen bestellen als "gast"?
Ik hang niet graag mijne was te drogen daar waar iedereen hem kan zien hangen!
Ben nogal gesteld op mijn privacy.
Facebook, Twitter, WhatsApp, Skype,... deze laat ik graag allemaal aan mij voorbijgaan.
Mis ik iets ???
Waarom deze vraag - Strikvraag? - Microsoft account?
Net als jij, heb ik ook op de computers een lokaal account.
Microsoft is ook niet mijn favoriete vriendje.
Ik heb géén Microsoft account.
Ik heb géén Google account.
Wil je toch eens iets online bestellen heb je een account nodig.
Waarom niet, zoals bij sommige uitzonderingen, iets kunnen bestellen als "gast"?
Ik hang niet graag mijne was te drogen daar waar iedereen hem kan zien hangen!
Ben nogal gesteld op mijn privacy.
Facebook, Twitter, WhatsApp, Skype,... deze laat ik graag allemaal aan mij voorbijgaan.
Mis ik iets ???
-
verhaegen - Support SeniorenNet
t'is natuurlijk niet zo , omdat men het niet echt gebruikt , dat men het niet kent hoor
ik gebruik het ook niet véél , maar om toch op de hoogte te blijven van de evolutie , moet men toch een beetje .....
persoonlijk is mijn mening zo , dat er géén privacy méér bestaat als men alles eens grondig na gaat
die is al lang opgegaan in de vervlogen tijd
is zoals men het benoemd : een utopie
ik gebruik het ook niet véél , maar om toch op de hoogte te blijven van de evolutie , moet men toch een beetje .....
persoonlijk is mijn mening zo , dat er géén privacy méér bestaat als men alles eens grondig na gaat
die is al lang opgegaan in de vervlogen tijd
is zoals men het benoemd : een utopie