Windows10 21H1 - Office 365 probleem-opgelost
-
tantelut - Lid geworden op: 02 dec 2019, 10:45
Goedenavond.
Ik heb de cumulatieve update 2021-06 W10 20H2 geïnstalleerd en daarna de Onderdelenupdate W10 21H1 uitgevoerd. Sindsdien werkt mijn Office 365 niet meer. Als ik een vanuit Office een Word- of Exceldocument wil openen of maken, krijg ik de boodschap dat een nieuwe app nodig is om de link te openen. Vanuit de Verkenner kan ik bestaande documenten wel openen. Wat mijn Outlook Office betreft, die schijnt volledig verdwenen.
Is dit op een eenvoudige manier te verhelpen, zonder gegevens te verliezen?
Dank voor uw hulp.
HP Envy - 8GB - Intel(R) i7 - 64 bits besturingssysteem - x64 processor - W10 Home 21H1
Ik heb de cumulatieve update 2021-06 W10 20H2 geïnstalleerd en daarna de Onderdelenupdate W10 21H1 uitgevoerd. Sindsdien werkt mijn Office 365 niet meer. Als ik een vanuit Office een Word- of Exceldocument wil openen of maken, krijg ik de boodschap dat een nieuwe app nodig is om de link te openen. Vanuit de Verkenner kan ik bestaande documenten wel openen. Wat mijn Outlook Office betreft, die schijnt volledig verdwenen.
Is dit op een eenvoudige manier te verhelpen, zonder gegevens te verliezen?
Dank voor uw hulp.
HP Envy - 8GB - Intel(R) i7 - 64 bits besturingssysteem - x64 processor - W10 Home 21H1
Windows 10 / Intel Core i7
-
verhaegen - Support SeniorenNet
ga eens naar programmas en onderdelen , staat daar die office nog in de lijst ?
klik die aan en klik dan op "herstellen "
en dan geduld hebben
als die gedaan heeft de comp herstarten
werkt het terug , dan is het oke
eventueel :
nadien
je kunt ook even kijken bij ; klik op het zoekglas of zoekbalk naast start , en typ daar in : apps
klik aan de linkerkant op het aangeboden : apps en onderdelen
klik die aan en klik dan op "herstellen "
en dan geduld hebben
als die gedaan heeft de comp herstarten
werkt het terug , dan is het oke
eventueel :
nadien
je kunt ook even kijken bij ; klik op het zoekglas of zoekbalk naast start , en typ daar in : apps
klik aan de linkerkant op het aangeboden : apps en onderdelen
-
Dag mr Verhaegen,
Office staat nog in mijn lijst van apps. Dat "herstellen" heb ik dus gedaan. Na 3 seconden stond er al een vinkje naast, maar er is niets veranderd.
Ik zie dat een andere mogelijkheid "opnieuw instellen" is. Dit zou echter de gegevens van de app verwijderen. Als dit al zou lukken, wil dit dan zeggen dat ik alle gegevens van mijn Outlook kwijt ben en mijn mail account opnieuw moet instellen?
Kan mijn probleem nog op een andere manier opgelost worden?
Bedankt
Office staat nog in mijn lijst van apps. Dat "herstellen" heb ik dus gedaan. Na 3 seconden stond er al een vinkje naast, maar er is niets veranderd.
Ik zie dat een andere mogelijkheid "opnieuw instellen" is. Dit zou echter de gegevens van de app verwijderen. Als dit al zou lukken, wil dit dan zeggen dat ik alle gegevens van mijn Outlook kwijt ben en mijn mail account opnieuw moet instellen?
Kan mijn probleem nog op een andere manier opgelost worden?
Bedankt
-
verhaegen - Support SeniorenNet
voer het eerste onderdeel van onderstaande link eens uit (en daar op windows 10 zetten )
https://support.microsoft.com/nl-nl/off ... b40c5bb88b
Office herstellen via het Configuratiescherm
dus alles onder dit :
Het hulpprogramma voor herstel heeft niet geholpen. Wat nu?
niet uitvoeren momenteel !
ps.
het is toch niet de office 365 online uitvoering , want dan is het anders
https://chicomputers.nl/2016/10/19/offi ... erstellen/
https://support.microsoft.com/nl-nl/off ... b40c5bb88b
Office herstellen via het Configuratiescherm
dus alles onder dit :
Het hulpprogramma voor herstel heeft niet geholpen. Wat nu?
niet uitvoeren momenteel !
ps.
het is toch niet de office 365 online uitvoering , want dan is het anders
https://chicomputers.nl/2016/10/19/offi ... erstellen/
-
Bedankt Mr Verhaegen. Ik heb dit geprobeerd maar ook zonder resultaat. Daarom heb ik maar de moeilijke weg gekozen : Office 365 verwijderd en opnieuw geïnstalleerd. Het heeft tijd gekost om alles in orde te krijgen, maar nu doet mijn Office terug wat hij moet.
Prettig weekend.
Prettig weekend.