Veranderen van e-mail adres...
-
jorist - Lid geworden op: 30 dec 2020, 09:42
Hallo, Ik ben bezig met overschakelen naar een ander e-mail adres. Mijn oud adres is de wereld rond gekend (beetje overdreven hoor) en ik wil dat veranderen. Office en microsoft zijn nog niet veranderd, maar ik weet niet echt hoe daaraan te beginnen. Ik verlies niet graag mijn data. Enige hulp graag. Met dank bij voorbaat.
-
janneke dust2 - Lid geworden op: 15 jan 2006, 16:31
- Een nieuw mailadres (een nieuwe mailbox dus geen alias voor een bestaand adres) aanmaken bij de gewenste mailprovider.
- Een nieuwe account in Outlook maken voor uw nieuw mailadres.
- Een mail vanaf uw nieuw mailadres naar uw gewenste corespondenten met de vraag om dit mailadres in de toekomst te gebruiken.
- Als er op uw oud mailadres nog mails toekomen die ge liever hebt op uw nieuw adres, stuur die dan ook een mail met uw nieuw adres.
- Mails die ge wil bewaren van uw oud mailadres kan je copieren naar een lokale mailmap.
- Als er op uw oud adres geen mails meer toekomen die ge in de toekomst nog wil ontvangen op uw nieuw adres kan je de account voor dat mailadres verwijderen in Outlook.
- Een nieuwe account in Outlook maken voor uw nieuw mailadres.
- Een mail vanaf uw nieuw mailadres naar uw gewenste corespondenten met de vraag om dit mailadres in de toekomst te gebruiken.
- Als er op uw oud mailadres nog mails toekomen die ge liever hebt op uw nieuw adres, stuur die dan ook een mail met uw nieuw adres.
- Mails die ge wil bewaren van uw oud mailadres kan je copieren naar een lokale mailmap.
- Als er op uw oud adres geen mails meer toekomen die ge in de toekomst nog wil ontvangen op uw nieuw adres kan je de account voor dat mailadres verwijderen in Outlook.
Acer Nitro N50-600 ,Win11-64b,i7-3GHz,16GB RAM,500GB SSD,1TB HDD
Laptop HP pavilion, win11 64bit, 16GB RAM, SSD 512GB
Firefox, Microsoft Outlook 2019
Laptop HP pavilion, win11 64bit, 16GB RAM, SSD 512GB
Firefox, Microsoft Outlook 2019