Vragen omtrent muziek op pc/laptop
-
marja - Lid geworden op: 01 mar 2019, 17:14
Wij zijn kortelings 50 jaar gehuwd. We geven een feestje voor familie en vrienden en daar hoort ook muziek bij. Ik heb heel veel muziek op mijn pc staan en wil die avond de gasten verrassen met muziek van de laatste 50 jaar. Er zal zeker muziek bij zijn welke mijn kleinkinderen nog nooit gehoord hebben. Ik heb een lijst gemaakt en genummerd van 1 tot 150 om ze in de juiste volgorde te spelen. Mijn vraag : bestaat er een mogelijkheid om die lijst als een soort afspeellijst te gebruiken, zodat die automatisch kan spelen, zodat mijn man niet voor elk lied iets moet aan klikken. Het zou via mijn laptop moeten gebeuren. Wat dit betreft zijn we echt niet meer mee, maar we hopen dat er iemand van Seniorennet ons zou kunnen helpen. Het is vrij dringend...
Alvast bedankt,
Marja
Alvast bedankt,
Marja
-
*Joy*
Steek een USB-stick in een vrije USB-poort in uw pc. ...
Navigeer via het navigatievenster in Verkenner naar de map op uw pc waarin uw muziek staat opgeslagen. ...
Selecteer vervolgens in het weergavevenster van Verkenner de muziek die u graag op USB-stick zou willen hebben.
Ik heb een stick in mijn wagen met meer dan 500 liedjes .
En speelt doorlopend .
Dikke proficiat en have fun
Navigeer via het navigatievenster in Verkenner naar de map op uw pc waarin uw muziek staat opgeslagen. ...
Selecteer vervolgens in het weergavevenster van Verkenner de muziek die u graag op USB-stick zou willen hebben.
Ik heb een stick in mijn wagen met meer dan 500 liedjes .
En speelt doorlopend .
Dikke proficiat en have fun
Laatst gewijzigd door *Joy* op 22 okt 2021, 10:00, 1 keer totaal gewijzigd.
-
franç - Lid geworden op: 10 jul 2003, 12:34
Alvast van harte gefeliciteerd met uw gouden huwelijksfeest !
Voorwaar een prestatie!
VLC kun je hier downloaden: Klik
Voorwaar een prestatie!
In VLC-mediaplayer (een gratis en goed programma voor het afspelen van allerlei bestanden), maar ook wel in andere programma's kun je een afspeellijst aanmaken.
VLC kun je hier downloaden: Klik
-
Bedankt lieve mensen.
Wat betreft aan 't zeetje : hoe krijg ik die lijst in de juiste volgorde zoals ik die wil laten horen?
Wat betreft Franc : ik heb die VLC gedownload. Bestaat er geen Nederlandstalige versie? Mijn Engels is niet zo denderend... Bestaat er eveneens een handleiding?
Wat betreft aan 't zeetje : hoe krijg ik die lijst in de juiste volgorde zoals ik die wil laten horen?
Wat betreft Franc : ik heb die VLC gedownload. Bestaat er geen Nederlandstalige versie? Mijn Engels is niet zo denderend... Bestaat er eveneens een handleiding?
-
Marja,
Als je met een Nederlandstalige Windows werkt, wordt VLC normaliter ook in het NL geïnstalleerd. Is dat niet het geval, start dan VLC en kies bovenaan in het menu: Tool - Preferences (=Extra - Voorkeuren), en kijk wat bij Menu languages (=Taal - Menutaal) staat ingesteld. Als daar Auto staat, zou de menutaal van VLC al in het NL moeten zijn. Is dat niet het geval, kies dan als menutaal: Nederlands.
Succes ermee!
Als je met een Nederlandstalige Windows werkt, wordt VLC normaliter ook in het NL geïnstalleerd. Is dat niet het geval, start dan VLC en kies bovenaan in het menu: Tool - Preferences (=Extra - Voorkeuren), en kijk wat bij Menu languages (=Taal - Menutaal) staat ingesteld. Als daar Auto staat, zou de menutaal van VLC al in het NL moeten zijn. Is dat niet het geval, kies dan als menutaal: Nederlands.
Succes ermee!
-
sacho - Lid geworden op: 03 nov 2014, 19:08
Je moet ze nummeren van 001 tot 150, ofwel op een stick ofwel in een apart mapje copiëren en dan kan je ze afspelen met Windows Media speler, je moet in de mediaspeler wel aanduiden 'in volgorde afspelen' en niet in willekeurige orde.
Alles selecteren en afspelen en klaar is....
Alles selecteren en afspelen en klaar is....
-
Ik paste mijn vorig bericht enigszins aan om enkele Engelstalige menu-opties te vermelden.
Een afspeellijst maken in VLC
1. Start VLC media player via Start > VLC media player.
2. Kies in het menu bovenaan: Weergave > Afspeellijst.
3. Klik in het grote witte vlak met de rechtermuisknop op de grote pijl en kies in het verschijnende menu met de linkermuisknop: Bestand toevoegen.
4. Selecteer 1 of meerdere bestanden en klik op Openen.
Om een volledige gele map aan de afspeellijst toe te voegen:
a. Klik met de rechtermuisknop op de grote pijl en kies dan met de linkermuisknop: Map toevoegen.
b. Selecteer de map door er 1 keer op te klikken en klik dan op Map selecteren. Alle geschikte bestanden verschijnen dan in het overzicht.
c. Klik op Afspelen om het eerste bestand te horen/zien.
Een afspeellijst maken in VLC
1. Start VLC media player via Start > VLC media player.
2. Kies in het menu bovenaan: Weergave > Afspeellijst.
3. Klik in het grote witte vlak met de rechtermuisknop op de grote pijl en kies in het verschijnende menu met de linkermuisknop: Bestand toevoegen.
4. Selecteer 1 of meerdere bestanden en klik op Openen.
Om een volledige gele map aan de afspeellijst toe te voegen:
a. Klik met de rechtermuisknop op de grote pijl en kies dan met de linkermuisknop: Map toevoegen.
b. Selecteer de map door er 1 keer op te klikken en klik dan op Map selecteren. Alle geschikte bestanden verschijnen dan in het overzicht.
c. Klik op Afspelen om het eerste bestand te horen/zien.
-
Oei oei, ik sla alles door elkaar denk ik. Zal even zeggen wat ik al kunnen doen heb :
- VLC staat nu in het Nederlands, dan begrijp ik het veel beter, waarv oor dank
- een afspeellijst maken heb ik geprobeerd : Weergave > afspeellijst. Ik heb hier een aantal willekeurige songs in gezet dewelke ik op een stick had staan. Ze kwamen mooi onderlkaar in de lijst, en ik kon zelfs zien wat de totale tijd was van de geselecteerde songs. Tot daar o.k. Maar hoe kan ik in godsnaam deze lijst ergens opslaan? Ik kan het niet vinden...
- wat betreft "het grote witte vak" waar ik met de rechter muisknop moet kikken ---> hier versta ik niets van..
Kan iemand deze seut nog wat verder helpen?
Alvast bedankt.
Groetjes,
Marja
- VLC staat nu in het Nederlands, dan begrijp ik het veel beter, waarv oor dank
- een afspeellijst maken heb ik geprobeerd : Weergave > afspeellijst. Ik heb hier een aantal willekeurige songs in gezet dewelke ik op een stick had staan. Ze kwamen mooi onderlkaar in de lijst, en ik kon zelfs zien wat de totale tijd was van de geselecteerde songs. Tot daar o.k. Maar hoe kan ik in godsnaam deze lijst ergens opslaan? Ik kan het niet vinden...
- wat betreft "het grote witte vak" waar ik met de rechter muisknop moet kikken ---> hier versta ik niets van..
Kan iemand deze seut nog wat verder helpen?
Alvast bedankt.
Groetjes,
Marja
-
Sony - Lid geworden op: 19 feb 2005, 13:45
marja,
In VLC terwijl de lijst zichtbaar is.
Toetsen Ctrl + Y tegelijk indrukken om afspeellijst op te slaan.
Naam geven en opslaan klikken.
Goed kijken waar die wordt opgeslagen om die later terug te vinden.
Dubbelklikken op de lijst en die start automatisch in VLC
Sony
In VLC terwijl de lijst zichtbaar is.
Toetsen Ctrl + Y tegelijk indrukken om afspeellijst op te slaan.
Naam geven en opslaan klikken.
Goed kijken waar die wordt opgeslagen om die later terug te vinden.
Dubbelklikken op de lijst en die start automatisch in VLC
Sony
I
SeniorenNet
SeniorenNet