Laptop opstarten met een pincode
-
boeffer - Lid geworden op: 07 feb 2012, 21:58
Gaat niet zegt mijn laptop. De vingerprint werkt ook niet of zit er niet in.
Deze laptop kan iedereen opstarten en overal automatisch inloggen.
Desnoods moet het maar met een pincode via sms, een wachtwoord wil ik niet. Ik heb hier 2 A3's met allerlei wachtwoorden, deels niet meer in gebruik en stilaan een warboel. Bijna alle ww worden onthouden door Google maar ik wil een pincode gebruiken.
Deze laptop kan iedereen opstarten en overal automatisch inloggen.
Desnoods moet het maar met een pincode via sms, een wachtwoord wil ik niet. Ik heb hier 2 A3's met allerlei wachtwoorden, deels niet meer in gebruik en stilaan een warboel. Bijna alle ww worden onthouden door Google maar ik wil een pincode gebruiken.
W10 Wondershare Filmora Video Editor,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, ik heb steeds mijn helpdesk
-
abbs - Lid geworden op: 16 dec 2016, 13:49
- Contacteer:
Maak van deze melding eens een printscreen en plaats die hier.
Dit zijn de stappen om een pincode in te stellen.
Pincode instellen
Klik op de Startknop in de Taakbalk.
Klik op Instellingen (het pictogram van het tandwiel).
Klik op Accounts.
Klik op Aanmeldingsopties.
Klik in Windows 10 op Windows Hello pincode > Toevoegen. Klik in Windows 11 op Pincode (Windows Hello) > Instellen.
Typ zo nodig eerst het wachtwoord van Windows waarmee u de computer ontgrendelt.
Klik op OK.
Typ nu de gewenste pincode in, en nogmaals in het vakje eronder.
Klik op OK.
De pincode is ingesteld.
-
abbs - Lid geworden op: 16 dec 2016, 13:49
- Contacteer:
Sommige mensen kunnen makkelijk een cijfers combinatie als een woord onthouden.
-
Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
Je schreef : Deze laptop kan iedereen opstarten en overal automatisch inloggen.
Ge logt nu in zonder paswoord ? Ge moet bij "Wachtwoord" eerst dat nihil paswoord vervangen door een echt paswoord zodat je nadien steeds een paswoord moet ingeven als je de laptop opnieuw opstart. Daarna zal je ( hopelijk ) dat "Hello PIN" kunnen gebruiken.
Alhoewel ... waarom dat PIN gedoe gebruiken ? Je kan zoals 'hviaene" hiervoor schreef evengoed een paswoord zoals 12345678 gebruiken zonder dat er om een PIN gevraagd wordt. Een wachwoord moet al langer zijn dan een pin code , en dat verhoogt de veiligheid tegen ongewenste familie bezoekers
Ge logt nu in zonder paswoord ? Ge moet bij "Wachtwoord" eerst dat nihil paswoord vervangen door een echt paswoord zodat je nadien steeds een paswoord moet ingeven als je de laptop opnieuw opstart. Daarna zal je ( hopelijk ) dat "Hello PIN" kunnen gebruiken.
Alhoewel ... waarom dat PIN gedoe gebruiken ? Je kan zoals 'hviaene" hiervoor schreef evengoed een paswoord zoals 12345678 gebruiken zonder dat er om een PIN gevraagd wordt. Een wachwoord moet al langer zijn dan een pin code , en dat verhoogt de veiligheid tegen ongewenste familie bezoekers
-
boeffer - Lid geworden op: 07 feb 2012, 21:58
Dank, ik log nu telkens in met een 4 cijferige pincode.
In het vergrootglas had ik aanmelden getypt. Melding was dat ik geen ww had en moest toevoegen. 2 Oude pincodes bijeen gebruikt en een extra woord wanneer je dat vergeten bent.
Toen was pincode wel aanklikbaar en kun je een 4 delige pincode ingeven, en werkt bb.
In het vergrootglas had ik aanmelden getypt. Melding was dat ik geen ww had en moest toevoegen. 2 Oude pincodes bijeen gebruikt en een extra woord wanneer je dat vergeten bent.
Toen was pincode wel aanklikbaar en kun je een 4 delige pincode ingeven, en werkt bb.
W10 Wondershare Filmora Video Editor,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, ik heb steeds mijn helpdesk
-
sacho - Lid geworden op: 03 nov 2014, 19:08
Zijn er hier amateurs die het eens willen proberen op hun testcomputer.
Dan geven ze mij gelijk. Zowel op men Win 10 als 11 computers gelijk hoeveel tekens als wachtwoord.