Virus meldingen
-
Junior - Lid geworden op: 10 jan 2005, 14:18
Ik heb juist een nieuwe laptop gekocht (Lenovo). Daar zit blijkbaar Microsoft Edge in en kan niet verwijderd worden. Eveneens zit daar virussanner McAfee in maar die wil ik helemaal niet hebben en heb TotalAV gedownload en McAfee verwijderd.
Nu zit ik hier met de situatie dat ik om de halve minuut een virusmelding krijg, soms met McAfee als bron, soms met Edge als bron en zelfs een keer via Norton, wat ik helemaal niet heb. Het is een grote bron van ergernis.
Hoe stop ik al die meldingen ???
Nu zit ik hier met de situatie dat ik om de halve minuut een virusmelding krijg, soms met McAfee als bron, soms met Edge als bron en zelfs een keer via Norton, wat ik helemaal niet heb. Het is een grote bron van ergernis.
Hoe stop ik al die meldingen ???
Laptop : Windows 11, AVG, Mozilla Firefox & Thunderbird
-
sacho - Lid geworden op: 03 nov 2014, 19:08
Door TotalAV te verwijderen stop je al die meldingen. Beloven en daarna geld vragen.
Hoe dom kan je zijn een nieuwe laptop en al verzieken.
Maak toch gewoon gebruik van de ingebouwde Windows Defender. Die is goed genoeg voor een doorsnee gebruiker. Als je natuurlijk geen domme dingen doet op je computer.
En Edge is de ingebouwde standaard browser op elke Windows computer. De nieuwe Internet Explorer.
-
Ik heb die TotalAV er al afgegooid. De virus spam is al beter, maar nog niet helemaal gedaan. Ik ben weer teruggegaan naar AVG, maar blijkbaar is dat ook niet nodig... Ik wacht een dagje af.
Op naar het volgende probleem
Op naar het volgende probleem
-
Ik gebruik AVG al vele jaren. In ieder geval blijven die pop-ups nu wel weg. Iederen bedankt voor de hulp ! 
Ik heb nog wel enkele andere vragen :
- Er is (ik denk van Lenovo) een pop-up verschenen van mijn batterij op mijn bureaublad. Hoe haal ik die weg ?
- Om mijn telefoon te koppelen aan mijn computer moet ik inloggen bij microsoft, maar mijn wachtwoord werkt niet en bij het instellen van een nieuw wachtwoord krijg ik altijd maar de melding dat de twee wachtwoorden nit overeenkomen, terwijl dat wel zo is. Wat kan ik hieraan doen ?
- Ik slaag er niet meer in om een foto te plaatsen bij een bericht op facebook. Ik heb dit al honderden keren gedaan en nu werkt dat niet meer. Moet ik soms iets speciaals doen bij het selecteren van de foto die ik wil plaatsen ?
- Bij het opstarten van de pc wordt steeds een pincode gevraagd. Hoe kan ik dat verwijderen ?
Alvast bedankt voor de hulp !

Ik heb nog wel enkele andere vragen :
- Er is (ik denk van Lenovo) een pop-up verschenen van mijn batterij op mijn bureaublad. Hoe haal ik die weg ?
- Om mijn telefoon te koppelen aan mijn computer moet ik inloggen bij microsoft, maar mijn wachtwoord werkt niet en bij het instellen van een nieuw wachtwoord krijg ik altijd maar de melding dat de twee wachtwoorden nit overeenkomen, terwijl dat wel zo is. Wat kan ik hieraan doen ?
- Ik slaag er niet meer in om een foto te plaatsen bij een bericht op facebook. Ik heb dit al honderden keren gedaan en nu werkt dat niet meer. Moet ik soms iets speciaals doen bij het selecteren van de foto die ik wil plaatsen ?
- Bij het opstarten van de pc wordt steeds een pincode gevraagd. Hoe kan ik dat verwijderen ?
Alvast bedankt voor de hulp !
-
hviaene - Lid geworden op: 05 apr 2004, 17:46
Pop-up: ik hen geen idee waar je het over hebt. Er is altijd wel een ikoontje onderaan rechts dat de batterijlading aangeeft, maar dat zou ik zeker niet verwijderen.
Wachtwoorden: als die dialogen zeggen dat die paswoorden niet kloppen, dan hebben ze altijd gelijk. Probleempje met hoofd- en kleine letters??
Pincode (of wachtwoorden) verwijderen? Niet doen, want dat is je eerste verdedigingslinie tegen inbraken allerhande.
.
Wachtwoorden: als die dialogen zeggen dat die paswoorden niet kloppen, dan hebben ze altijd gelijk. Probleempje met hoofd- en kleine letters??
Pincode (of wachtwoorden) verwijderen? Niet doen, want dat is je eerste verdedigingslinie tegen inbraken allerhande.
.