werken aan pc [OPGELOST]
-
abbs - Lid geworden op: 16 dec 2016, 13:49
- Contacteer:
Als en scherm een witte hoek heeft is een scherm kapot, gaat het om een laptop?
En toch even over een niet geactiveerde Windows, dit is een gevaar voor o.a. jezelf.
Ze kunnen makkelijker inbreken (en zo aan je gegevens komen), betaal en bankzaken ermee doen is gevaarlijk en zo kan ik nog wel even doorgaan.
Hoe goed die Roger ook is geweest, dit had hij nooit zo moeten doen.
-
- Contacteer:
Dat noemen ze een illegale, maar hierdoor krijg deze geen updates ter beveileging wat gevaar oplevert
zoals ik beschreef.
Mochten er betalingen gedaan worden wat verkeerd kan gaan is een bank niet verantwoordelijk.
Ik denk dat de regels zo'n beetje hetzelfde is als hier in Nederland. (zie .3)
https://www.security.nl/posting/370459/ ... tbankieren
Ligt aan hoe oud de laptop is, en of deze het dan waard is.
-
- Contacteer:
Beste, ook al zet je er een virusscanner op je blijft altijd een gevaar.
Omdat waarschijnlijk de illigale Windows is toegestaan/uitgesloten is bij de antivirus
word die niet verwijderd of krijg je geen melding.
Maar zolang jij geloofd dat alles veilig en goed is ben je blind, kijk zolang het goed gaat merk je niks maar als er wat gebeurt praat je wel anders.
-
Mussen - Lid geworden op: 20 mei 2022, 18:26
@ abbs,
Duidelijk verwoord wat de gevaren hadden "kunnen" zijn!!!
@ vriendin,
Als jij dus al ongeveer 6 jaar met deze laptop aan de gang bent ... wel dan heb je tot op heden mooi eventuele moeilijkheden en de daaraan verbonden consequenties kunnen ontwijken!
Dan mag diene Roger veel van computers af(ge)weten (hebben) en voor jou een goede hulpbron geweest zijn, dat neemt niet weg dat hij jou al die jaren in de gevarenzone, die het internet toch is, heeft laten werken met een duidelijke "illegale Windows"!!!
Wat zou je hem gezegd hebben mocht je ooit, dank zij die Windows, in serieuze moeilijkheden geraakt zijn???
Mooie helper "was" dat!
Duidelijk verwoord wat de gevaren hadden "kunnen" zijn!!!
@ vriendin,
Als jij dus al ongeveer 6 jaar met deze laptop aan de gang bent ... wel dan heb je tot op heden mooi eventuele moeilijkheden en de daaraan verbonden consequenties kunnen ontwijken!
Dan mag diene Roger veel van computers af(ge)weten (hebben) en voor jou een goede hulpbron geweest zijn, dat neemt niet weg dat hij jou al die jaren in de gevarenzone, die het internet toch is, heeft laten werken met een duidelijke "illegale Windows"!!!
Wat zou je hem gezegd hebben mocht je ooit, dank zij die Windows, in serieuze moeilijkheden geraakt zijn???
Mooie helper "was" dat!
-
Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
"illegale Windows" ?
Microsoft stelt zowat al hun versies ter beschikking om te downloaden , en van diegenen die verwijderd werden is er altijd wel ergens een ISO kopie bestand te vinden. Probleem is dat je een geldige licentie sleutel nodig hebt om die te activeren. Stap maar eens een winkel binnen waar ze PC's / laptops verkopen , die kennen "het" achterpoortje ( ik ook trouwens ). Of denk je echt dat ze een sleutel aanschaffen als ge uw PC/laptop totaal laat herinstalleren ? Nee hoor , want dat zou de klant te veel kosten.
Microsoft stelt zowat al hun versies ter beschikking om te downloaden , en van diegenen die verwijderd werden is er altijd wel ergens een ISO kopie bestand te vinden. Probleem is dat je een geldige licentie sleutel nodig hebt om die te activeren. Stap maar eens een winkel binnen waar ze PC's / laptops verkopen , die kennen "het" achterpoortje ( ik ook trouwens ). Of denk je echt dat ze een sleutel aanschaffen als ge uw PC/laptop totaal laat herinstalleren ? Nee hoor , want dat zou de klant te veel kosten.
-
- Contacteer:
Het is niet mijn bedoeling om deze man af te kraken, het is altijd fijn dat iemand je helpt.
Maar ze moeten je niet iets laten gebruiken wat niet veilig is, vooral een leek.
Zoals @Fred1950 aangeeft overal is een achterdeurtje, dit is makkelijk om een oude pc of iets anders te testen maar niet om live op internet te gebruiken.
Ook ik begrijpen dat de kosten soms kunnen oplopen maar ook daar is vaak een goedkopere oplossing voor.