chatgpt

Vragen/antwoorden betreffende computer software.

KiwiOz

12 okt 2024, 13:53

Heeft er iemand ervaring met de gratis download van een chatgpt versie.
Meestal is de download gratis maar met een proefperiode. Blijkbaar zijn er ook 100% gratis versies ,maar natuurlijk met beperking.
Met dank.

Sony

13 okt 2024, 16:00

KiwiOs
https://chatgptopenai.nl/,
voorbeeld:
Hallo mens, ik ben een door GPT aangedreven AI-chatbot. Vraag mij alles!
vraag over computer hardware op forum
Natuurlijk! Wat voor vraag heb je over computerhardware? Ik help je graag met informatie of advies.
welk type externe drive is aan te raden HD of SSD
Bij het kiezen tussen een externe harde schijf (HD) en een solid-state drive (SSD) zijn er verschillende factoren om te overwegen:
1. Snelheid: SSD's zijn over het algemeen veel sneller dan HD's. Dit betekent dat bestanden sneller kunnen worden overgezet en programma's sneller kunnen worden geladen.
2. Opslagcapaciteit: HD's bieden vaak meer opslagcapaciteit voor een lagere prijs. Als je veel data moet opslaan en snelheid minder belangrijk is, kan een HD een goede keuze zijn.
3. Duurzaamheid: SSD's hebben geen bewegende delen, waardoor ze minder kwetsbaar zijn voor schokken en vallen. Dit maakt ze vaak duurzamer dan HD's.
4. Prijs: SSD's zijn meestal duurder per gigabyte dan HD's. Als je een beperkt budget hebt, kan een HD een betere optie zijn.
5. Gebruik: Als je de externe drive voornamelijk gebruikt voor back-ups of archivering, kan een HD voldoende zijn. Voor gaming, videobewerking of andere toepassingen waarbij snelheid belangrijk is, is een SSD aan te raden.
In het kort: als snelheid en duurzaamheid belangrijk voor je zijn, ga dan voor een SSD. Als je veel opslagruimte nodig hebt voor een lagere prijs, is een HD wellicht de betere keuze.
Je kunt de chat downloaden om eventueel te printen.

Sony
I Afbeelding SeniorenNet

Fred1950

13 okt 2024, 16:38

Voila , ChatGPT weet al niet alles te vertellen. Moderne HD's gaan langer mee dan SSD's ( uiteraard als ge ze niet laat vallen ). vooral als ge er veel op gaat schrijven. Het veelvuldig schrijven op een SSD verkort zijn levensduur , dat geldt ook voor USB sticks.
Laatst gewijzigd door Fred1950 op 16 okt 2024, 01:17, 1 keer totaal gewijzigd.

KiwiOz

15 okt 2024, 11:50

Met dank.

Sony

16 okt 2024, 10:53

KiwiOz ,

Omdat de het bericht van Fred1950 zo negatief is heb ik wat anders gevraagd:
Hallo mens, ik ben een door GPT aangedreven AI-chatbot. Vraag mij alles!
Een tekst maken met als onderwerp een bezoek aan de zoo
Een Bezoek aan de Zoo
Afgelopen weekend besloot ik een bezoek te brengen aan de zoo. Het was een stralende dag, de zon scheen en de lucht was helder blauw. Toen ik de zoo binnenkwam, werd ik meteen begroet door het vrolijke gekwetter van de vogels en het gelach van kinderen die vol enthousiasme rondrenden.
Mijn eerste stop was het reptielenhuis. Hier kon ik verschillende soorten slangen, hagedissen en zelfs een indrukwekkende krokodil bewonderen. Het was fascinerend om te zien hoe deze dieren zich in hun omgeving bewogen. De informatieborden gaven interessante feiten over hun leefgewoonten en voeding, wat het bezoek nog leerzamer maakte.
Vervolgens ging ik naar het gebied waar de apen zich bevonden. De speelse aapjes sprongen van tak naar tak en maakten de meest grappige geluiden. Het was een genot om naar ze te kijken en ik kon het niet laten om een paar foto’s te maken. Een van de apen leek zelfs recht in de camera te kijken, wat een perfect moment vastlegde!
Na de apen was het tijd voor de grote katten. De leeuwen en tijgers lagen lui in de zon, maar af en toe stonden ze op om hun territorium te verkennen. Het was indrukwekkend om zo dichtbij deze majestueuze dieren te zijn. Ik kon niet anders dan denken aan hun kracht en schoonheid.
Tussen de verschillende dieren door nam ik even de tijd om te genieten van een lekkere lunch in het café van de zoo. Terwijl ik mijn sandwich at, keek ik uit over het park en genoot van de levendige sfeer om me heen. Kinderen renden rond, ouders maakten plezier en iedereen leek te genieten van de dag.
Als afsluiter van mijn bezoek ging ik naar het kinderboerderij-gedeelte. Hier konden de kinderen de dieren aaien en leren over de zorg voor boerderijdieren. Het was hartverwarmend om te zien hoe blij de kinderen waren terwijl ze de schapen en geiten aaiden.
Al met al was mijn bezoek aan de zoo een geweldige ervaring. Het was niet alleen leuk, maar ook educatief. Ik ging naar huis met een glimlach op mijn gezicht en een hoofd vol nieuwe kennis over de dieren die onze wereld zo bijzonder maken. Ik kan niet wachten om weer terug te gaan!
Bedankt
Sony
I Afbeelding SeniorenNet

Fred1950

16 okt 2024, 11:31

In dergelijke dingen is AI heel goed , maar niet om een eigen mening te formuleren. ChatGPT haalt alle informatie van het internet , dus ook de leugens. Het gaat geen antwoord geven op zakens die er niet te vinden zijn. Kijk daar niet te hoog tegen op , het is een "machine" , geen ding met goddelijk eigenschappen.

E.T.

16 okt 2024, 11:43

En koken kan ie ook niet!