Asus laptop*(je} boot niet
-
tokkio - Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
Ik heb hier een Asus laptop die is zo groot als een tablet,en er stond vroeger Windows 7 of 8 op kan het moeilijk zien op het plakertje dat op de achterkant kleeft,die (buur}man heeft er een linux Mint (cinnamon} opgezet,maar nu wilt die terug naar Windows,ik heb een instalatie media op usb gezet van windows 10 ,maar die boot niet, maar herstart gewoon terug op in Mint.
er zit een computer:///Hitachi%20HTS543216L9SA00.drive in maar als ik dat wil opendoen krijg ik ...kan de locatie niet aankoppelen ,en daar onder staat kan het bestand niet aankoppelen.
het bestandsysteem gaat wel open,en ik zie een ARM map en een ARM 64 staan.
Voor boot krijg ik geen F12 het kan wel via F 2 is dat nog op te lossen?
Fabrieks herstelling vind ik niet,en de Hitachi HD kan men niet in wat nu ?
er zit een computer:///Hitachi%20HTS543216L9SA00.drive in maar als ik dat wil opendoen krijg ik ...kan de locatie niet aankoppelen ,en daar onder staat kan het bestand niet aankoppelen.
het bestandsysteem gaat wel open,en ik zie een ARM map en een ARM 64 staan.
Voor boot krijg ik geen F12 het kan wel via F 2 is dat nog op te lossen?
Fabrieks herstelling vind ik niet,en de Hitachi HD kan men niet in wat nu ?
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.
-
Windows zal ook wel draaien op een Arm laptop denk ik,maar ik ga eens met de code die er opstaan via Asus zien welke Windows er heeft opgestaan.
Er heeft ooit een Windows opgestaan ,volgens het plakertje met de code maar welke Windows 7 of 8 weet ik niet, dat zal ik die man moeten vragen,maar ik vind het raar dat die Hitachi HD niet kan aankoppelen, maar ik ga eerst een installatie USB van een linux maken , want ik denk dat die linux Mint al wat oud is, en als ik er een andere kan opzetten, ,zou het toch ook moeten gaan met een Windows 10.
Al bedankt voor het mee denken.
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.
-
hovel - Lid geworden op: 31 mei 2005, 15:37
Als de bootable usb stick niet start dan moet u mogelijk, in het bios, de boot volgorde aanpassen.
Ik heb ook een ASUS laptop en moet dit doen telkens ik van een usb stick wil starten.
Je komt in het bios door F2 te drukken tijdens het opstarten.
Ik heb ook een ASUS laptop en moet dit doen telkens ik van een usb stick wil starten.
Je komt in het bios door F2 te drukken tijdens het opstarten.
-
hviaene - Lid geworden op: 05 apr 2004, 17:46
Ja, maar niet met de code (programmas) die je normaal download. Een ARM heeft een hele andere processor (CPU- hart van de computer) en die is niet compatibel met de Intel - AMD processoren. Je zou dus een Windows versie moeten hebben specfiek voor ARM.
Tenzij ASUS op die machine een emulator heeft gezet en daarop Windows draait????? Maar die emulator zal bij het Liux Mint verhaal dan ook wel verdwenen zijn.
-
I,via F 12 gaat dat niet,met F 2 wel maar als ik in de bios ga staat de usb onderaan, dus k kan alleen in de Bios als ik op F2 dus ik ga zien dat ik die omhoog krijg, moet daarvoor een los toetsenbord gebruiken, want dat toetsenbord van die Asus doet raar, allemaal vreemde tekens en letters,ik ga het nu direct proberen, hopelijk lukt het, dank u wel.