Foto voor achtergrond

Vragen/antwoorden betreffende computer software.

E.T.

22 jan 2023, 11:45

Danny. schreef:
22 jan 2023, 10:08

Afbeelding
´t is nog vroeg Danny we gaan nog even door, toch?

De wisselende beelden op je scherm noemt men een diavoorstelling, omdat dat net zoals vroeger is toen we de ene dia na de andere op een scherm projecteerde.

Als je nu op je pc terug gaat naar ´persoonlijke instellingen´ waar je daarstraks die printscreen van maakte dan zoek je op de vijfde regel vanaf beneden naar het woordje diavoorstelling als je daar op klikt krijg je nieuwe schermmen waarop je alles kan instellen, ook uit welke foto map de dia´s moeten komen ...

Danny.

22 jan 2023, 19:44

Sorry, ik moest er effen tussenuit, ben pas terug thuis, het zal voor morgen zijn.

Groetjes

Danny
Windows 11 Home 64-bit, Ram 8GB, Medion Akoya E23403 All-In-One, Microsoft Defender

Danny.

23 jan 2023, 10:02

E.T. schreef:
22 jan 2023, 11:45
´t is nog vroeg Danny we gaan nog even door, toch?
OK, ik wil wel nog verder op zoek gaan naar de oplossing, maar wil vooral geen last berokkenen, ik had er gisteren genoeg van en moest er even tussen uit en heb “mijn kop kunnen ledigen” (ik weet het er zat niet veel in).

De wisselende beelden op je scherm noemt men een diavoorstelling,
Deze uitleg was mij reeds bekend, maar er zijn hier wel twee dia voorstellingen, namelijk een voor het vergrendelingsscherm (zichtbaar na de start van de computer) en een tweede die door mij ingesteld werd, en daar verwijs ik naar een map, schermafbeeldingen (of zoiets, ik zou moeten gaan kijken) waar door mij gekozen foto’s staan, daar heb ik geen probleem mee.

Van die twee diavoorstellingen zou ik van de eerste willen weten waar Windows die beelden haalt, en een tweede diavoorstelling die actief wordt als de computer merkt dat er geen klavier of muis activiteit meer is.

Betreffende die eerste diavoorstelling heb ik volgende informatie kunnen vinden:

Afbeelding

Noteer dat met de verkenner die “submap” AppData niet zichtbaar is dus ontoegankelijk voor mij.
Noteer ook dat, als ik in de verkenner laat zoeken naar alle JPG bestanden er slechts één bestand te vinden is dat met “Cache …) begint, ik concludeer daaruit dat Windows steeds een ander beeld “aanmaakt”.

Als je nu op je pc terug gaat naar ´persoonlijke instellingen´
Hier ook zit ik met een probleem, zie onderstaande screenshot.[/quote]

Afbeelding

Daar staat geen "diavoorstelling", ik heb blijkbaar een andere Windows :twisted:

Zie je ET, het is frustrerend als iemand die info krijgt over de te volgen procedure, en deze niet kan vinden, het soms niet meer ziet zitten.

Groetjes

Danny
Windows 11 Home 64-bit, Ram 8GB, Medion Akoya E23403 All-In-One, Microsoft Defender
*Joy*

23 jan 2023, 10:16

Afbeelding

Danny ,

Persoonlijke instellingen ..
Ga eens naar achtergrond .
Volg dit ..

En staan die twee knopjes uit ?

Wat zijn de gegevens ( type) van je Pc

Rustig blijven ..
Ik ga het hierbij laten , want heb verder geen oplossing .
Ben zelf nog een leerling .

audibac

23 jan 2023, 10:33

Ga naar u afbeeldingen , rechtsklikken op een foto ,dan gaat een menu open , en daar als bureaubladachtergrond gebruiken , meer niet .
Afbeelding
Intel (R) core I5-10600KF@4.10GHz -16GB -64Bit Win11 home
*Joy*

23 jan 2023, 10:35

audibac schreef:
23 jan 2023, 10:33
Ga naar u afbeeldingen , rechtsklikken op een foto ,dan gaat een menu open , en daar als bureaubladachtergrond gebruiken , meer niet
Afbeelding
Heb ik op voorgaande bladzijde ook al aangetoond audibac :roll:

Danny.

23 jan 2023, 11:13

@Joy, ik had nog niet gemerkt dat mijn onderschrift verdwenen was, het staat er nu opnieuw.
Betreffende die twee knopjes, bij staan geen twee knopjes

Afbeelding

@Joy en Audibac, neem mij niet kwalijk, maar ik wil geen foto kiezen als achtergrond, maar de foto terugvinden die daar te zien is, en sorry voor mijn vraagstelling maar in de uitleg is het toch duidelijk wat ik wil bereiken.

Groetjes

Danny

E.T.

23 jan 2023, 11:26

Danny. schreef:
... maar ik wil geen foto kiezen als achtergrond, maar de foto terugvinden die daar te zien is ...
Zo hadden wij dat niet begrepen Danny.

En is ook niet mogelijk denk ik, jouw pc staat zo ingesteld dat hij als achtergrond om het even welke foto (of screenshot) die hij tegen komt gaat/mag gebruiken.

Hoe hij dat doet? En in welke volgorde? En of je tot dat proces toegang kan hebben?

Daar zal iemand anders een antwoord moeten op geven. Nog veel succes verder.

sacho

23 jan 2023, 11:33

Je bent er toch Danny, leer eens lezen. Dat lost veel op.

Afbeelding

Klik in de eerste kader op dat kleine v'tje achter diavoorstelling. Daar kan je veranderen wat je wil, afbeelding, diavoorstelling, ....(heb ik toch al eens geschreven)
Je ziet toch ook welke map als diavoorstelling wordt weergegeven, je afbeeldingen-map, maar die bevind zich in de cloud(uw OneDrive), en om de 10 min veranderd het van dia. En dit in willekeurige volgorde. Alles staat te lezen.
ET je bent er ver naast dat je niet weet uit welke map de afbeeldingen komen.
Laatst gewijzigd door sacho op 23 jan 2023, 11:35, 1 keer totaal gewijzigd.
*Joy*

23 jan 2023, 11:35

Wie ben ik ..
Maar ik zou die diavoorstelling effen uitzetten ..
Want dan krijg je natuurlijk zo'n toestanden al print screen als bureaublad .
Die foto moet ergens in een map zitten hé
Maar ja waar ...als die er nog staat .
Heb je wel alles overgeplaatst ?

Ik denk dat sacho wel duidelijk is toch?

Groetjes,
.

sacho

23 jan 2023, 11:40

Kijk naar mijn vroegere screenshots en je zal zien dat er bij mij een mapje voor afbeeldingen staat en bij u een wolk.
Cloud is in het Nederlands Wolk.

E.T.

23 jan 2023, 11:42

@sacho Danny heeft zijn pc zo ingesteld dat de afbeeldingen uit alle onderliggende en submappen kunnen komen ...

E.T.

23 jan 2023, 11:44

@*Joy*
Danny. schreef:
... maar ik wil geen foto kiezen als achtergrond, maar de foto terugvinden die daar te zien is ...

sacho

23 jan 2023, 11:49

Ik kan nu al zeggen dat er nog meer miserie aankomt als die OneDrive vol is.
Dan wordt hij verwittigd om ruimte in de cloud bij te kopen.
Microsoft moet zen geld toch ergens halen.
*Joy*

23 jan 2023, 12:00

E.T. schreef:
23 jan 2023, 11:44
@*Joy*
Danny. schreef:
Had ik wel begrepen E.T. :)
Daarom ook dat ik naar mijn mening de dia zou stopzetten ..
En eerst zoeken in de mappen waar die foto zit ...

Zo , dat was het wat mij betreft !