Probleem met windows 11 updates
-
sacho - Lid geworden op: 03 nov 2014, 19:08
Dat had ik al gezien dat je nog met de versie 21H2 werkte maar ik dacht dat Verhaegen een andere methode had.
Je hebt het nagelaten die nieuwere versies te installeren 22H2, 23H2 en nu zitten we aan 24H2.
Op het einde van dit jaar komt de versie 25H2. Hou dat dus in het oog.
Ga naar deze pagina en probeer eerst de bovenste download. Werkt die niet dan de tweede knop.
https://www.microsoft.com/nl-nl/softwar ... /windows11
Veel succes
Je hebt het nagelaten die nieuwere versies te installeren 22H2, 23H2 en nu zitten we aan 24H2.
Op het einde van dit jaar komt de versie 25H2. Hou dat dus in het oog.
Ga naar deze pagina en probeer eerst de bovenste download. Werkt die niet dan de tweede knop.
https://www.microsoft.com/nl-nl/softwar ... /windows11
Veel succes
-
Rolle56 - Lid geworden op: 30 sep 2020, 08:41
Ik heb de windows installatie assistent laten lopen, dat duurde anderhalf uur, maar er is niets veranderd. Ik heb nog steeds versie 21H2. Ook "naar updates zoeken" geeft hetzelfde resultaat.
Zoals aanbevolen had ik mijn anti virus uitgeschakeld.
Ik heb dus nu de mogelijkheid om te proberen te werken met " installatie media voor windows 11 maken" maar ik heb daar wat schrik van want als ik dat lees dan denk ik dat het om een clean install gaat waarbij alles overschreven wordt en je dus je bestanden kwijt bent... Zie beschrijving:
"Als je Windows 11 opnieuw wilt installeren of een schone installatie wilt uitvoeren op een nieuwe of gebruikte pc, kun je deze optie gebruiken om het hulpprogramma voor het maken van media te downloaden om een USB-flashstation of dvd te maken waarmee het systeem kan worden opgestart"
@Verhaegen: wat denk jij er van?
Zoals aanbevolen had ik mijn anti virus uitgeschakeld.
Ik heb dus nu de mogelijkheid om te proberen te werken met " installatie media voor windows 11 maken" maar ik heb daar wat schrik van want als ik dat lees dan denk ik dat het om een clean install gaat waarbij alles overschreven wordt en je dus je bestanden kwijt bent... Zie beschrijving:
"Als je Windows 11 opnieuw wilt installeren of een schone installatie wilt uitvoeren op een nieuwe of gebruikte pc, kun je deze optie gebruiken om het hulpprogramma voor het maken van media te downloaden om een USB-flashstation of dvd te maken waarmee het systeem kan worden opgestart"
@Verhaegen: wat denk jij er van?
-
Mussen - Lid geworden op: 20 mei 2022, 18:26
@ Rolle56,
Hier een handleiding om je pc te vernieuwen mét behoud van instellingen en apps (programma's).
De richtlijnen vermelden Windows 10 maar zijn ook veilig te gebruiken voor Windows 11.
Lees dit eens door en er zijn ook duidelijke printscreens te zien:
https://www.pc-helpforum.be/topic/67940 ... E2%80%99s/
Er zijn twee methodes om de klus te klaren, aan jou de keuze, kijk naar de voor-en nadelen!
Hier een handleiding om je pc te vernieuwen mét behoud van instellingen en apps (programma's).
De richtlijnen vermelden Windows 10 maar zijn ook veilig te gebruiken voor Windows 11.
Lees dit eens door en er zijn ook duidelijke printscreens te zien:
https://www.pc-helpforum.be/topic/67940 ... E2%80%99s/
Er zijn twee methodes om de klus te klaren, aan jou de keuze, kijk naar de voor-en nadelen!
-
Ik heb het al vele malen moeten doen. Zowel bij een Win10 als 11.
Tijdens de installatie krijg je de mogelijkheid om apps en bestanden te behouden ofwel niets.
Zelfs vanuit een USB-stick.
Met niets behouden heb je een gloednieuwe installatie en ben je alles kwijt.
Laat het zijn gang gaan en onderbreek het niet.
Nu is je pc kwetsbaar omdat je de veiligheidsupdates mist van Windows. Daar kan je betaalde Avast rommel niks aan verhelpen.
Tijdens de installatie krijg je de mogelijkheid om apps en bestanden te behouden ofwel niets.
Zelfs vanuit een USB-stick.
Met niets behouden heb je een gloednieuwe installatie en ben je alles kwijt.
Laat het zijn gang gaan en onderbreek het niet.
Nu is je pc kwetsbaar omdat je de veiligheidsupdates mist van Windows. Daar kan je betaalde Avast rommel niks aan verhelpen.
-
https://go.microsoft.com/fwlink/?linkid=2156295
Hier is de directe download.
Je moet wel 25 Gb vrije ruimte hebben op je C-schijf.
Nadien als alles gelukt is heb je een map op de C die noemt Windows Old. De verdwijnt automatisch na 10 a 14 dagen. Die kan ook manueel verwijderd worden door Windows schijfopruiming.
Hier is de directe download.
Je moet wel 25 Gb vrije ruimte hebben op je C-schijf.
Nadien als alles gelukt is heb je een map op de C die noemt Windows Old. De verdwijnt automatisch na 10 a 14 dagen. Die kan ook manueel verwijderd worden door Windows schijfopruiming.
-
Je kan het op een lege USB stick zetten minimum 8 GB groot en daarna via de stick op de setup dubbelklikken om de installatie te starten.
Zie mijn stick die ik gebruik voor op meerdere computers.
Op de computer zelf kan ook maar wel op de partitie C; waar je oude Windows 11 staat. Maar ik geef de voorkeur voor een USB Stick

Zie mijn stick die ik gebruik voor op meerdere computers.
Op de computer zelf kan ook maar wel op de partitie C; waar je oude Windows 11 staat. Maar ik geef de voorkeur voor een USB Stick