geen verbinding maken bepaalde PC en telefoon Telenet Wifree-opgelost

Vragen/antwoorden betreffende computer software.

carlie

04 sep 2022, 14:34

sacho schreef:
04 sep 2022, 11:30
Is er wel een wifiverbinding op die lokatie waar je geen verbinding kan maken.
Als er geen modem in de buurt is krijg je ook geen signaal.
Je toont alleen de verbindingen van bij u thuis.
De printscreen toont de verbindingen die ik zie op mijn pc op de lokatie waar ik geen verbinding kan maken. Ik heb hier terplaatse een Tv en een decoder en er hangt zo een bakje (zie foto). Maar een modem zoals ik thuis heb, is hier niet aanwezig. Ik heb hier op mijn lokatie al altijd gewerkt op de gratis Telenetwifreeverbinding, inbegrepen in het abonnement. Nu surf ik op een andere pc waar ik wel verbinding heb met Telenetwifree. Mijn toestellen zijn allemaal geregistreerd op mijn modem thuis. En alles is aangevinkt bij detail modem "algemeen".
Afbeelding
windows 11 / Intel r core tm i7 8550 cpuc@ 1.80 ghz 1.99 ghz/ ram 8 gb / 64 bits x 64/antivirus Telenet/windows firewall/Malware en CCleaner op pc

carlie

04 sep 2022, 14:40

lode schreef:
04 sep 2022, 11:53
Ben je wel verbonden met uw modem ??

Afbeelding

zo staat dit bij mij

Afbeelding
Lode :de prinstscreen dat ik toon is van op mijn pc waarmee ik geen verbinding kan maken op mijn bepaalde lokatie. Hetgeen U toont zie ik ook op mijn andere pc waarmee ik wel verbinding kan maken op mijn bepaalde lokatie. Bij de details van de modem in mijn telenet is alles aangevinkt bij "algemeen" en al mijn toestellen zijn verbonden met mijn modem thuis.
windows 11 / Intel r core tm i7 8550 cpuc@ 1.80 ghz 1.99 ghz/ ram 8 gb / 64 bits x 64/antivirus Telenet/windows firewall/Malware en CCleaner op pc

sacho

04 sep 2022, 14:50

Als u met een laptop, tablet of smartphone op het buitenterrein gaat is uw toestel niet meer verbonden met uw modem thuis. U maakt dan verbinding met een modem van andere mensen in de buurt, als die wifree toestaan op hun modem.
Ga eens langs met die pc, tablet en phone naar een Telenetwinkel om dat probleem op te lossen.
We kunnen hier nog dagen doorgaan.
Ik raak aan uw lokaties met al uw toestellen(pc's) niet meer aan uit, voor mij is het een doolhof geworden.
Sorry, ik geef het op.
Ik neem ook maar 1 laptop mee buitenshuis. En 1 smartphone. en heb meestal verbinding bij mensen thuis.

carlie

04 sep 2022, 15:06

sacho schreef:
04 sep 2022, 14:50
Als u met een laptop, tablet of smartphone op het buitenterrein gaat is uw toestel niet meer verbonden met uw modem thuis. U maakt dan verbinding met een modem van andere mensen in de buurt, als die wifree toestaan op hun modem.
Ga eens langs met die pc, tablet en phone naar een Telenetwinkel om dat probleem op te lossen.
We kunnen hier nog dagen doorgaan.
Ik raak aan uw lokaties met al uw toestellen(pc's) niet meer aan uit, voor mij is het een doolhof geworden.
Sorry, ik geef het op.
Ik neem ook maar 1 laptop mee buitenshuis. En 1 smartphone. en heb meestal verbinding bij mensen thuis.
Het is inderdaad een doolhof aan berichten en reacties aan het worden. U maakt het ook nog moeilijker. Ik spreek niet van bij mensen op hun modem te gaan surfen. Ik zeg gewoon dat ik in mijn tweede verblijf met 1 bepaalde pc, mijn smartphone en tablet niet meer op mijn telenetwifree kan, wat ik voordien wel altijd kon. Waarom dit nu plots niet meer kan, dat is mijn vraag en probleem. En wonder boven wonder : met een andere pc kan ik wel nog op mijn telenetwifree in mijn tweede lokatie. Ja sorry dat U het moet opgeven. Misschien werp ik alles door de venster binnenkort...

sacho

04 sep 2022, 15:13

Buitenshuis surft u altijd op de modem van andere personen. De modems zenden twee signalen uit.
Privé, eigen beveiligde van de eigenaar en beveiligde wifree signaal voor passanten.
Uw toestel buitenshuis gaat nooit verbinding kunnen maken met uw eigen modem thuis. Die afstand is te ver.

sacho

04 sep 2022, 15:42

By the way
Thuis kan ik ook verbinding maken met wifree
Afbeelding
Afbeelding
Is het nu signaal van mijn modem of die van mijn buren weet ik niet.

Ik heb wel nog nooit een open wifree verbinding zien staan tussen alle verbindingen

verhaegen
Support SeniorenNet

04 sep 2022, 18:16

dat kan ik zo op afstand niet zeggen hoor , ik heb géén glazen bol
maar als uw pc géén goed ip adres aflevert dan kunt ge niet binnen
is hetzelfde als de deur proberen open te doen met de verkeerde sleutel

Is het nu signaal van mijn modem of die ... t ik niet.
kan je toch nakijken , staat op de modem zelf telenet ......
kijk dat thuis en op het tweede verblijf na welke de juiste is , en schrijf het op

carlie

05 sep 2022, 10:40

sacho schreef:
04 sep 2022, 15:42
By the way
Thuis kan ik ook verbinding maken met wifree
Afbeelding
Afbeelding
Is het nu signaal van mijn modem of die van mijn buren weet ik niet.

Ik heb wel nog nooit een open wifree verbinding zien staan tussen alle verbindingen
thuis kan ik ook verbinding maken met telenetwifree. Dat is het probleem niet...

sacho

05 sep 2022, 10:49

Dan heb je op die ene bewuste lokatie gewoonweg geen Telenet wifree signaal meer vanuit de omwonenden.
Ze zullen dat veranderd hebben.
Als je 4G hebt kan je met je Smartphone gebruik maken als server.

verhaegen
Support SeniorenNet

05 sep 2022, 11:20

gewoon smartphone op thetering zetten , die zal een inlognummer geven dan
dan zend die een wifi signaal uit , de laptop verbinding laten maken in de lijst van wifi , en het paswoord dat de smartphone gegeven heeft ingeven

carlie

06 sep 2022, 18:28

sacho schreef:
05 sep 2022, 10:49
Dan heb je op die ene bewuste lokatie gewoonweg geen Telenet wifree signaal meer vanuit de omwonenden.
Ze zullen dat veranderd hebben.
Als je 4G hebt kan je met je Smartphone gebruik maken als server.
SACHO : ik heb al gezegd dat ik met andere pc's wel een wifreeverbinding kan maken op die ene bewuste lokatie....Het is met die ene pc, tablet en smartphone dat ik nu gee verbinding meer kan maken terwijl ik het vroeger wel kon. Ik heb geen mobiele internetverbinding op mijn smartphone, ik heb geen abonnement daarop en ik moet dat niet hebben ook..

carlie

06 sep 2022, 18:30

verhaegen schreef:
dan zend die een wifi signaal uit , de laptop verbinding laten maken in de lijst van wifi , en het paswoord dat de smartphone gegeven heeft ingeven
ok, ik probeer het van het weekend uit..

verhaegen
Support SeniorenNet

06 sep 2022, 19:51

doe ik altijd zo hoor , als ik op reis ben
en met de laptop of tablet op internet wil gaan

carlie

07 sep 2022, 14:57

carlie schreef:
06 sep 2022, 18:30
verhaegen schreef:
ok, ik probeer het van het weekend uit..
Ik heb wel geen mobiele internetverbinding op mijn smartphone, ik heb geen abonnement daarvoor. Gaat Uw uitleg dan kloppen en werken ? Zoals eerder ook gezegd : ik geraak niet meer met die ene pc, smartphone en tablet op wifree op 1 bepaalde lokatie. Met andere toestellen wel. Dit nog eens gezegd zijnde voor alle duidelijkheid.

carlie

07 sep 2022, 15:04

En wat is dit bakje in mijn bepaalde lokatie (tweede verblijf) waar ik zoals eerder gezegd geen telenetwifreeverbinding meer kan maken met 1 bepaalde pc, smartphone en tablet. Vroeger wel. Met andere toestellen kan ik wel nog verbinding maken. Op dit bakje staat Telenet : een wifi network met nummer en een wifi password.
Afbeelding