automatische herstelpunten
-
rollo - Lid geworden op: 19 sep 2004, 16:50
Beste ,
Ik stel vast dat na de laatste updates Windows 10 herstelpunten bij mij niet meer automatisch worden aangemaakt.
Onder herstelinstellingen lijkt mij nochtans alles oke ingesteld nl systeembeveiliging ingeschakeld en schijfruimte op max.12 %.
Hoe kan ik de functie voor automatische aanmaak van herstelpunt bij volgende updates terug inschakelen?
Voor alle zekerheid heb ik ondertussen zelf een herstelpunt handmatig aangemaakt .
Dank bij voorbaat voor uw bericht ,
Rollo.
Windows 10 Home 64 bit , Intel Core i7, 8GB RAM , diverse programma's oa Chrome , Bullguard internet security ,
Ccleaner ......
Ik stel vast dat na de laatste updates Windows 10 herstelpunten bij mij niet meer automatisch worden aangemaakt.
Onder herstelinstellingen lijkt mij nochtans alles oke ingesteld nl systeembeveiliging ingeschakeld en schijfruimte op max.12 %.
Hoe kan ik de functie voor automatische aanmaak van herstelpunt bij volgende updates terug inschakelen?
Voor alle zekerheid heb ik ondertussen zelf een herstelpunt handmatig aangemaakt .
Dank bij voorbaat voor uw bericht ,
Rollo.
Windows 10 Home 64 bit , Intel Core i7, 8GB RAM , diverse programma's oa Chrome , Bullguard internet security ,
Ccleaner ......
-
verhaegen - Support SeniorenNet
typ in dat zoekglasje naast start in : herstelpunt
klik dan het aangebodene aan
dan krijg je dit :

klik uwe boot (c) aan , en klik op configureren
dan krijg je dit

ne klik geven op "inschakelen" dan staat het bolletje daar
en normaal gezien staat dat op 12 %
klik op "toepassen " en dan op ok
volgende schermpje hetzelfde
ps.
maar heb je een gewone schijf ?
of heb je een ssd schijf ?
voor ssd is het gebruikelijk dat systeemherstel uitgeschakeld staat !
klik dan het aangebodene aan
dan krijg je dit :

klik uwe boot (c) aan , en klik op configureren
dan krijg je dit

ne klik geven op "inschakelen" dan staat het bolletje daar
en normaal gezien staat dat op 12 %
klik op "toepassen " en dan op ok
volgende schermpje hetzelfde
ps.
maar heb je een gewone schijf ?
of heb je een ssd schijf ?
voor ssd is het gebruikelijk dat systeemherstel uitgeschakeld staat !
-
rollo - Lid geworden op: 19 sep 2004, 16:50
Geachte Verhaeghen ,
Zoals gemeld is de beveiliging van mijn C-schijf ( bij mij staat OS(C)(systeem )) wel degelijk ingeschakeld en bij schijfruimtegebruik 12 % en toch worden de herstelpunten niet automatisch aangemaakt bij een update.
Hoe kan ik checken of er in mijn laptop een gewone of SSD-schijf aa wezig is ?
Rollo
Zoals gemeld is de beveiliging van mijn C-schijf ( bij mij staat OS(C)(systeem )) wel degelijk ingeschakeld en bij schijfruimtegebruik 12 % en toch worden de herstelpunten niet automatisch aangemaakt bij een update.
Hoe kan ik checken of er in mijn laptop een gewone of SSD-schijf aa wezig is ?
Rollo
-
verhaegen - Support SeniorenNet
met CrystalDiskInfo bovenaan komt der dan te staan welk merk en type de schijf het is
of kijken hoe groot de hd is
meestal is een ssd 128 of 256
der zijn der van 512 ook maar dat is een minderheid
of gewoon even openmaken
of even nakijken merk en , naam , nr
dan bij de fabrikant zien wat der inzit
het is niet altijd dat er met updates herstelpunten gemaakt worden hoor , het hangt af van welke soort de updates zijn
als dat ingrijpende zijn wordt der een herstelpunt gemaakt , bij dingen die niet ingrijpend zijn kan het zijn dat er géén herstelpunt gemaakt wordt
of kijken hoe groot de hd is
meestal is een ssd 128 of 256
der zijn der van 512 ook maar dat is een minderheid
of gewoon even openmaken
of even nakijken merk en , naam , nr
dan bij de fabrikant zien wat der inzit
het is niet altijd dat er met updates herstelpunten gemaakt worden hoor , het hangt af van welke soort de updates zijn
als dat ingrijpende zijn wordt der een herstelpunt gemaakt , bij dingen die niet ingrijpend zijn kan het zijn dat er géén herstelpunt gemaakt wordt