Toegang tot home netwerk

Vragen/antwoorden betreffende computer software.

sneeuwuil

23 jan 2019, 01:45

Sedert de laatste update van windows 10 werkt ons netwerk niet meer goed vraagt om gebruiker en wachtwoord maar dat is nooit ingesteld dus ikzou niet weten wat ik moet ingeven. Er zijn 3 pc's, 1 laptop, een smart tv en een printer aangesloten op het netwerk alles bedraat op de laptop na. dit alles is aangesloten op een Fritzbox 7490 en een swits, box aangesloten op glasvezeldie op een lan aansluiting zit.
wat en hoe moet ik instellen om het goed te laten werken?

Sony

23 jan 2019, 16:55

sneeuwuil,

zie je wifi netwerken met de laptop ?
Is op de laptop Wifi ingeschakeld ?
Kijk eens op onderstaande link:
https://nl.avm.de/service/fritzbox/frit ... figureren/

Sony
I Afbeelding SeniorenNet

hovel

23 jan 2019, 17:13

Ik veronderstel dat gebruiker en wachtwoord gevraagd wordt op het moment dat je toegang neemt tot een andere PC ?
Hoe is het onderstaande bij u ingesteld?
Indien het niet is aangeduid, duid dan "Met wachtwoord beveiligd delen uitschakelen" aan.

Start -> Instellingen -> Netwerk en internet -> Status -> Netwerkcentrum -> Geavancerde instellingen voor delen ...
-> Alle netwerken -> (onderaan) Met wachtwoord beveiligd delen).

Afbeelding

sneeuwuil

26 jan 2019, 00:20

Hartelijk dank voor de goede adviezen deze hebben goed gewerkt Het netwerk doet het weer als van ouds.
De fritzbox had ik al ingesteld dat was de vorige een 7360, met de glasvezel aansluiting kregen we ook een nw fritzbox de 7490 Bij het aansluiten nam deze de instellingen van de vorige over waren bij de provider opgeslagen. Nogmaals dank voor al uw antwoorden.
sneeuwuil