DVD niet afspeelbaar
-
joerky - Lid geworden op: 18 jun 2012, 22:48
Hallo,
Bepaalde dvd's kan ik niet afspelen. Andere wel. Daarvoor gebruik ik MPC-HC x64. Bij niet-afspeelmogelijkheid komt er :

Wat is hier aan de hand ? Die niet-afspeelbare DVD, kan ik nochtans wel bekijken via de DVD-speler op mijn TV.
Beste dank,
Joerky.
Bepaalde dvd's kan ik niet afspelen. Andere wel. Daarvoor gebruik ik MPC-HC x64. Bij niet-afspeelmogelijkheid komt er :

Wat is hier aan de hand ? Die niet-afspeelbare DVD, kan ik nochtans wel bekijken via de DVD-speler op mijn TV.
Beste dank,
Joerky.
HP / Windows 11 Pro / Intel(R) Core(TM) i7-8550U CPU @ 1.80GHz 1.99 GHz / Ram 16,0 GB / 64-bits besturingssysteem, x64-processor / 1 TB / WinFirewall / Mozilla Firefox / Kaspersky.
-
E.T. - Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15
"Lang" geleden waren er verschillende LAND instellingen, je kon een DVD speler instellen op bv Europa of Noord-Amerika of Azië of … Dit kon je maar een heel beperkt aantal keren.
Mijn zoon importeerde nogal wat Amerikaanse dvd's en had daarom twee spelers op z'n PC.
Ik weet niet of dat systeem nog bestaat.
Mijn zoon importeerde nogal wat Amerikaanse dvd's en had daarom twee spelers op z'n PC.
Ik weet niet of dat systeem nog bestaat.
-
Charlie Maru - Lid geworden op: 24 dec 2011, 17:33
Is dat soms een gecopieerde dvd of een originele

Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier
-
stevens-willy - Lid geworden op: 24 jul 2005, 11:25
Den er aan, als het een gekopieerde DVD is dat het een RW moet zijn een R gaat niet op de PC.
Willy
Willy

-
Hallo abbs, Willy en Charlie Marou en E.T.,
Ik ga alvast proberen VLC eens te downloaden.
Dit zijn heus wel geen copies. Jaren geleden gekocht in goochelwinkel Mephisto in Kortrijk : een 9-delige reeks van éne Michael Ammar (Amerikaanse topgoochelaar). Gezien dit mijn hobby is, heb ik zo'n 100-tal dvd's van verschillende performers. De anderen heb ik nog niet geprobeerd. Zal ik straks eens doen.
Alle hoop op VLC !!
Bedankt gasten.
Ik ga alvast proberen VLC eens te downloaden.
Dit zijn heus wel geen copies. Jaren geleden gekocht in goochelwinkel Mephisto in Kortrijk : een 9-delige reeks van éne Michael Ammar (Amerikaanse topgoochelaar). Gezien dit mijn hobby is, heb ik zo'n 100-tal dvd's van verschillende performers. De anderen heb ik nog niet geprobeerd. Zal ik straks eens doen.
Alle hoop op VLC !!
Bedankt gasten.
HP / Windows 11 Pro / Intel(R) Core(TM) i7-8550U CPU @ 1.80GHz 1.99 GHz / Ram 16,0 GB / 64-bits besturingssysteem, x64-processor / 1 TB / WinFirewall / Mozilla Firefox / Kaspersky.
-
Net gezien : VLC is 32-bits.
Ik draai op 64-bit !!!
Gaat dat dan ??
Joerky.
Ik draai op 64-bit !!!
Gaat dat dan ??
Joerky.
-
-
Je kunt VLC proberen, maar als het vastloopt op de controle van de copy-protection vrees ik dat je daar hetzelfde resultaat zal bekomen.
Een paar mogelijke oorzaken:
- de laser van de dvd-lezer heeft al wat kilometers achter de rug en stilletjesaan mogelijks end-of-life.
- de dvd-schijf is al redelijk wat jaren oud en is mogelijks minder gemakkelijk leesbaar.
Indien het zoals je zegt een originele dvd betreft, dan staat de beveiliging in de sub-channel data van de dvd.
Mogelijks wordt deze niet gelezen, of maar gedeeltelijk gelezen door een van de bovenstaande oorzaken of een combinatie van de twee.
Zou ook kunnen verklaren dat hij op de dvd van de tv zonder probleem gaat doordat de laser van dit toestel minder verzwakt is......
Indien je het met VLC ook niet aan de praat krijg, dan is het beste eens proberen op een andere PC (andere lezer dus) met een van de al reeds vermelde programma's.
Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier
-
Hallo Charlie,
Ik wou al stilaan geloven dat er ergens een fout zou kunnen beginnen komen zijn aan mijn DVD-lezer op de laptop. Ouderdom !!! Uw technische uitleg boeide mij alleszins. Doch, ik downloadde VLC, zoals abbs voorstelde en kijk, ………. onfeilbare voorstelling van de DVD. Begrijpe wie begrijpen kan. Ik hoop echter, dat het zal blijven duren. Mocht er toch nog ergens een kink in de kabel komen, laat ik het jullie weten. Ik ben in alle geval geholpen en ik dank jullie daarvoor.
Groetjes
Joerky.
Ik wou al stilaan geloven dat er ergens een fout zou kunnen beginnen komen zijn aan mijn DVD-lezer op de laptop. Ouderdom !!! Uw technische uitleg boeide mij alleszins. Doch, ik downloadde VLC, zoals abbs voorstelde en kijk, ………. onfeilbare voorstelling van de DVD. Begrijpe wie begrijpen kan. Ik hoop echter, dat het zal blijven duren. Mocht er toch nog ergens een kink in de kabel komen, laat ik het jullie weten. Ik ben in alle geval geholpen en ik dank jullie daarvoor.
Groetjes
Joerky.
-
abbs - Lid geworden op: 16 dec 2016, 13:49
- Contacteer: