startpagina

Vragen/antwoorden betreffende computer software.

pomponneke

26 jun 2019, 10:18

Ik heb van mijn kleindochter een laptop gekregen die zij weinig gebruikt heeft en 2 jaar niet gewerkt heeft. het is een acer en heeft win 10. Nietegenstaande ik een leek ben op pc gebied heb ik hem zo goed mogelijk naar mijn hand kunnen zetten behalve 1 item. Ik kreeg melding dat de browser verouderd was en ik een nieuwe moest installeren. Ik had de keuze uit 3 waaronder de nieuwste versie van firefox.
Ik heb die met succes geinstalleerd en werkt prima. Ik zou graag als startpagina seniorennet installeren maar het lukt niet. Vroeger ging dit, "bestand, openen, in het vakje seniorennet tikken, dan eigenschappen, huidige gebruiken en klaar was kees. als ik nu op bestand klik is het niet meer zoals ik hier vermeld heb. Kan iemand mij helpen. :roll:
spreekbeurt persoonlijke veiligheid

abbs
Contacteer:

26 jun 2019, 10:40

Hallo,

Hier word het mooi uitgelegd: https://support.mozilla.org/nl/kb/De%20 ... 0instellen
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)

pomponneke

26 jun 2019, 12:47

hallo abbs, bedankt voor de info. Ik heb de startpagina opgevraagd en versleept naar het huisje. De volledige pagina was blauw, maar wat bedoeld U met "klik op de prompt op ja"

audibac

26 jun 2019, 13:08

Ga boven in de balk naar extra >opties>startpagina >aangepaste url en daar het webadres invullen .
Intel (R) core I5-10600KF@4.10GHz -16GB -64Bit Win11 home

abbs
Contacteer:

26 jun 2019, 13:19

pomponneke schreef:
26 jun 2019, 12:47
maar wat bedoeld U met "klik op de prompt op ja"
Daarmee word bedoelt het schermpje wat opent waar je het moet bevestigen.

Hier nog een uitleg: https://www.seniorweb.nl/tip/tip-startp ... in-firefox
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)

pomponneke

27 jun 2019, 15:40

Ik denk dat mijne geest aan het verslappen is, want het lukt niet al te best.
Het verslepen naar het huisje lukte, alles was blauw en toen ik op het huisje stond kreeg ik melding
of ik het wou gebruiken als startpagina. Ik klikte ja en kreeg als startpagina een artikel
van het laatste nieuws. mijn vrouw moest lachen omdat het artikel over een vrouw van 83 jaar ging.
De link van seniorennet kreeg ik volledig en er kwam een rechthoek met melding om seniorennet als startpagina te maken. Ik dacht ok, maar de tekst was grijs en kon geen kant meer op, op klikken reageerde hij niet.
Extra, opties enz lukte helemaal niet. als ik op startpagina klikte, moest ik hier en daar iets invullen maar niets lukt. Ik heb nog wel mijn vaste pc, alles ok. De laptop is bijzaak maar wil het toch naar mijn hand krijgen. Toch alvast bedankt voor de hulp. :lol:

sacho

27 jun 2019, 16:14

audibac schreef:
26 jun 2019, 13:08
Ga boven in de balk naar extra >opties>startpagina >aangepaste url en daar het webadres invullen .
Er is niks gemakkelijker als wat audibac zegt. Ziet u extra boven niet klik dan op de drie streepjes rechts boven, opties, startpagina, klik op het driehoekje aangepaste url, vul daar in www.seniorennet.be en weer Firefox afsluiten

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

pomponneke

27 jun 2019, 18:05

bedankt hoor ik ga dit morgen proberen, laat iets weten en dan als het niet lukt
dan iets er iets met mijn geheugen (73 jaar)

pomponneke

28 jun 2019, 15:18

ik denk dat ik het opgeef. Heb 3 streepjes aangeklikt, dan opties, dan startpagina en dan seniorennet ingevuld zoals vermeld, dan op huidige pagina gebruiken maar er gebeurd niets. Ik wil wel vermelden dat er staat "huidige pagina's gebruiken". en bovenaan staat een lijn met volgende melding.
"uw organisatie heeft de mogelijkheid tot het wijzigen van enkele opties uitgeschakeld". misschien zit daar het probleem

sacho

28 jun 2019, 16:18

dan op huidige pagina gebruiken

Daar had u niet mogen op klikken, u hebt iets gelezen wat er niet stond.
www.seniorennet.be invullen en Firefox direct afsluiten.
De volgende keer start die goed op dan.

pomponneke

30 jun 2019, 11:41

ongelooflijk maar waar. Het is gelukt. Hopelijk blijft het. Bedankt Sacho :)

sacho

30 jun 2019, 12:11

Als u er niet aan prutst blijft het zo.

Fijne zondag nog.