alles van c-schijf verdwenen

Vragen/antwoorden betreffende computer software.

Nouchka

12 jul 2019, 13:28

Beste, zojuist zette ik mijn vaste pc aan, maar het zandlopertje bleef draaien en er gebeurde niets. Dan heb ik hem opnieuw opgestart en zelfde scenario. Uiteindelijk alles uitgezet en prise uitgetrokken. Na een tijd terug opgezet en toen kreeg ik een heel ander opstartscherm waarop alle icoontjes verdwenen waren behalve de icoontjes van google chroom, microsoft edge, bitdefender en van HP (merk van mijn pc). Al de rest is weg. Mijn mappen van documenten, afbeeldingen, muziek enz. enz. Alles verdwenen. Ik kreeg dan nog bericht dat ik geen verbinding kon maken met mijn microsoft account en daarna kreeg ik een scherm: scan en herstel van c-schijf. Na een tijd stopte dat en als ik naar mijn c-schijf ging kijken dan alle mappen weg/leeg. Mijn bitdefender vindt niets abnormaals en ik heb malwarebites laten lopen en die vond 1 ding dat ik in quarantaine geplaatst heb. Kan het zijn dat mijn c-schijf gecrasht is. Hoe los ik dit op. Door mijn pc naar de pc dokter te brengen of moet ik eerst proberen een backup terug te zetten ??? Dit heb ik nog nooit tegen gekomen. Wel om in paniek te geraken !
Windows 10
intel(R)Core(TM)i7-4770CPU@3.40 GHz
Geheugen: Ram 12,0 GB
Type computer 64-bits besturingssysteem

drumeke

12 jul 2019, 13:57

Hallo,
waarschijnlijk toch wel ergens een verkeerd programma, je kan dit eventueel opzoeken met een cd-dvd van Acronis of Hirren die laten je toe om op je pc te gaan kijken wat er nog op je c schijf staat.
Misschien is enkel je Windows beschadigt en staan de bestanden nog op de c:/ schijf.
Eventueel indien alles verdwenen is (staan deze nog steeds op de schijf verborgen) kan je dit met het programma Get Data Back terugvinden en terugzetten. https://tweakers.net/downloads/26836/ge ... k-425.html

Dit is wel arbeidsintensief en kan een dag in beslag nemen of meer, ook vraagt dit wel wat pc kennis.

Zorg steeds voor de nodige backups op een externe HD dit is nooit verloren moeite.

drumeke

12 jul 2019, 14:03

https://www.hirensbootcd.org/download/
hier kan je de dvd ISO afhalen
onderaan in de kader klikken op HBCD_PE_X64.iso

hovel

12 jul 2019, 14:57

Geen paniek.

Het lijkt er op dat er een probleem is met uw gebruikersprofiel. Daarom ben u niet aangemeld als uzelf maar als een standaard gebruiker. Die heeft geen eigen gegevens en daarom ziet u ook niets.

Uw C schijf is niet gecrashed, anders zou Windows, Bitdefender, e.a. niet meer werken.

Windows systeemherstel kan hier uitkomst bieden.

Hoe je dat doet vind je bvb hier: Gebruikersprofiel kan niet worden geladen

Uittreksel:
probeer dan eerst eens of Windows Systeemherstel uitkomst biedt. Herstart Windows hiervoor in de veilige modus door de SHIFT-toets ingedrukt te houden en tegelijkertijd via de aan/uit-knop (links onderin) de optie Opnieuw opstarten te activeren, tegel Problemen oplossen, tegel Geavanceerde opties, tegel Opstartinstellingen, knop Opnieuw opstarten. Open vervolgens een nog werkend administratoraccount (is er geen werkend administratoraccount meer, activeer dan eerst het verborgen administratoraccount zoals hierna beschreven staat) en pas systeemherstel toe via het configuratiescherm, onderdeel Herstel.

Nouchka

12 jul 2019, 21:44

hallo hovel................100000 x merci. Alles is terug in orde. Ik had deze namiddag al eens systeemherstel geprobeerd, maar dat mislukte, dan nogmaals naar een ander herstelpunt systeem herstel gedaan, maar ook toen veranderde er niets, maar nu door systeemherstel te doen in veilige modus is alles terug in orde. Ik ben verschrikkelijk opgelucht want het was wel beangstigend. Vooral ook omdat ik bijna niets kon proberen met mijn pc want ik kon geen wachtwoorden meer ingeven om naar mijn account te gaan. Azerty was zomaar veranderd in qwerty en ik moest dus eerst een foto van een qwertyklavier naast mij leggen om te kijken waar ik één of ander letterteken of ander teken voor mijn wachtwoorden moest gaan zoeken op dat qwerty klavier. Maar het is in orde. Dank zij u kan ik vannacht slapen. MERCI
Windows 10
intel(R)Core(TM)i7-4770CPU@3.40 GHz
Geheugen: Ram 12,0 GB
Type computer 64-bits besturingssysteem