enkele probleempjes met XP
-
Rolle99 - Lid geworden op: 10 feb 2008, 08:51
Heb op een oudere laptop waar wel al WIN 10 op stond een extra partitie gemaakt en daarop WIN XP gezet vanuit schijfje dat ik nog had liggen. Dat is zeer goed verlopen.
Echter, had ik verwacht dat ik bij het opstarten van de laptop de keuze zou hebben met welk besturingssysteem ik wil verder gaan, maar dat is niet zo, opstart is steeds in XP.
- Hoe kan ik dit oplossen? Ik zou graag bij opstart kunnen kiezen uit beide besturingssystemen.
- Movie maker staat tussen de progs maar die wilt niet werken bij gebrek aan audio hardware. Stel luidsprekerstjes die ik aansluit worden niet herkend (model Creative Inspire 280)
- krijg internet niet aan de praat (gewoon via vaste kabel tussen modem en laptop)
Gr,
Echter, had ik verwacht dat ik bij het opstarten van de laptop de keuze zou hebben met welk besturingssysteem ik wil verder gaan, maar dat is niet zo, opstart is steeds in XP.
- Hoe kan ik dit oplossen? Ik zou graag bij opstart kunnen kiezen uit beide besturingssystemen.
- Movie maker staat tussen de progs maar die wilt niet werken bij gebrek aan audio hardware. Stel luidsprekerstjes die ik aansluit worden niet herkend (model Creative Inspire 280)
- krijg internet niet aan de praat (gewoon via vaste kabel tussen modem en laptop)
Gr,
Enjoy.
Win 7 64 bit//RAM 8 GB// SSD 250 GB + 2 schijven van 2 TB//IE 11 + Google chrome//Anti virus Avast pro//MBAM//CCleaner//
Win 7 64 bit//RAM 8 GB// SSD 250 GB + 2 schijven van 2 TB//IE 11 + Google chrome//Anti virus Avast pro//MBAM//CCleaner//
-
wardje - Lid geworden op: 04 dec 2005, 15:46
Elk van beide besturingssystemen installeer je op een andere schijf of partitie, een zogeheten multi-boot configuratie. Naast de complexiteit heeft zo’n opzet wel het nadeel dat je de pc telkens opnieuw moet opstarten als je van Windows wilt wisselen. Bovendien moet je de programma’s dubbel installeren wil je die ook op je andere besturingssysteem kunnen gebruiken.
-
verhaegen - Support SeniorenNet
dan zul je met onderstaande eerst het bootproces moeten aanpassen
https://neosmart.net/EasyBCD/
dan ga je de keuze krijgen welke der moet starten
https://neosmart.net/EasyBCD/
dan ga je de keuze krijgen welke der moet starten