Tweede bureaublad in Windows 10

Vragen/antwoorden betreffende computer software.

dnamra

07 okt 2019, 14:22

Via Taakbeheer kun je in Windows10 een tweede bureaublad openen. Normaal zou daar niets mogen op staan en zou je daar de programma's moeten kunnen opzetten die je apart wilt gebruiken (bv voor een vereniging). Het 2° tabblad openen is geen probleem, maar daarop verschijnt bij mij automatisch ook alles wat op mijn eerste bureaublad staat en als ik op het tweede bureaublad iets verwijder is het ook verwijderd op mijn eerste. Kan iemand mij uitleggen wat ik verkeerd doe en hoe ik een maagdelijk tweede bureaublad kan bekomen dat ik ook bv. kan instellen met een ander achtergrond dan het eerste? Met dank bij voorbaat.

Charlie Maru

07 okt 2019, 17:59

dnamra schreef:
Via Taakbeheer kun je in Windows10 een tweede bureaublad openen.

Geef eens wat méér uitleg.......

Bedoel je effectief " Taakbeheer" ?
Hoe doe je dit dan ?

Afbeelding

Of bedoel je dit scherm ?
....en "andere gebruiker" ?

Afbeelding
Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier

dnamra

08 okt 2019, 09:55

hierbij de uitleg die ik gevonden heb op internet (het was dus niet taakbeheer maar taakweergave) maar verder blijft de uitleg zoals ik die gegeven heb: het lukt niet om een blanco bureaublad te krijgen.

[attachment=0]Afbeelding1.png[/attachment]
Bijlagen
Afbeelding1.png
Afbeelding1.png (328.12 KiB) 415 keer bekeken

Charlie Maru

08 okt 2019, 14:32

dnamra schreef:
08 okt 2019, 09:55
hierbij de uitleg die ik gevonden heb op internet (het was dus niet taakbeheer maar taakweergave) maar verder blijft de uitleg zoals ik die gegeven heb: het lukt niet om een blanco bureaublad te krijgen.
Taakweergave is natuurlijk al iets anders.

Anderzijds, u geeft zelf al het antwoord in de eerste zin van uw bijlage:
Om overzicht te houden kan het praktisch zijn om geopende programma's te verdelen over meerdere Bureaubladen. Open bijvoorbeeld een Bureaublad voor uw vrijwilligerswerk en één voor uw privézaken.
Persoonlijk zie ik hier de meerwaarde of het nut niet van in.
Voor de ene misschien gemakkelijk, en voor de andere verwarrend.

Voor alle duidelijkheid: je hebt maar één bureaublad.
Wat je op deze manier doet is gewoon een andere weergave créeren van datzelfde bureaublad.
Zo kun je bij manier van spreken Excel openen in één weergave en Word in een 2de weergave, niet méér niet minder.

Alle aanpassingen van instellingen, snelkoppelingen of eender wat zullen altijd van toepassing zijn op alle geopende weergaven (bureaubladen).
Ik moet wel zeggen dat ze hun benaming wel misleidend hebben gekozen door dit "Bureaublad 1" "Bureaublad 2" enz........te noemen.

dnamra schreef:
Kan iemand mij uitleggen wat ik verkeerd doe en hoe ik een maagdelijk tweede bureaublad kan bekomen dat ik ook bv. kan instellen met een ander achtergrond dan het eerste? Met dank bij voorbaat.
Je doet dus niets verkeerd, alléén stel je je waarschijnlijk voor dat het helemaal anders werkt dan het in werkelijkheid is.

Het enige wat je daar mee kunt is uw geopende taken verdelen over meerdere weergaven (bureaubladen).

Als je een ander "Bureaublad" wilt dat je volledig kunt aanpassen en naar uw goesting zetten, dan zit er maar één ding op, en dat is een tweede "account/gebruiker" aanmaken. Dan kun je alles naar uw zin zetten.
Wil je dan switchen, druk je op Ctrl_Alt_Del en kies je voor andere gebruiker.
Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier

dnamra

10 okt 2019, 14:48

OK, nu is het mij duidelijk. Bedankt voor de uitleg.