Problemen met mijn nieuwe Windows 10-

Vragen/antwoorden betreffende computer software.

rebecca

15 okt 2019, 08:25

Goeie morgen iedereen...
Zoals sommigen mss. onlangs gelezen hebben, heb ik mij een nieuwe Win 10 gekocht.
Wat er daar nou alweer mee aan de hand is weet ik echt niet, maar ik sta dus links met VIER mappen DOCUMENTEN. :roll:
Gisteren heb ik hier nog vermeld dat mijn problemen zijn opgelost, wat inderdaad het geval is, het was een probleem met mijn Firefox dat Sacho gelukkig voor mij heeft kunnen oplossen.

Maar gisteren heb ik eigenlijk niet zoveel gedaan aan die pc, heb meer mails geschreven, vandaar dat die fout mij NIET direct is opgevallen, ik zal ze eens tonen :
Knipsel.PNG2.PNG
Knipsel.PNG2.PNG (19.72 KiB) 842 keer bekeken
Op dit knipsel hierboven zie je DRIE mappen staan en dan staat er nog éne op, bij "bibliotheken".
Knipsel.PNG3.PNG
Knipsel.PNG3.PNG (21.25 KiB) 842 keer bekeken
Gelukkig kan ik nog bij "mijn documenten", want al die mappen werken dus niet.
Als ik b.v. op een map klik, waar normaal mijn "documenten" moeten inzitten, dan zie ik het volgende staan :
Knipsel.PNG1.PNG
Er staat daar op :Microsoft Office Word Document en ook Microsoft Office Exel werkblad.
Die Exel heb ik zelfs nog NOOIT gebruikt.
Zoals jullie kunnen zien, staan er ook blauwe wolkjes bij, ik (denk) dat dit van One Drive is.
En ook weet ik NIET hoe die One Drive werkt en of dit nodig is, om dat ding te gebruiken.

Klik ik daar dan op, dan raak ik niet binnen, maar alles wordt slechter en slechter momenteel, soms kan ik mijn "verkenner" niet gebruiken, de mappen gaan niet open, allez tja...... :cry:
Knipsel.PNG
Knipsel.PNG (8.14 KiB) 842 keer bekeken
Wat ik ook totaal NIET begrijp zijn de data die naast al die documenten staan, er zijn er zelfs bij van 2015, maar het is een nieuwe pc, is dit allemaal wel normaal ?
Hopelijk kan er iemand mij toch helpen, want ik ben ten einde raad met mijn nieuwe pc'tje hier.
Veel dank vanwege Rebecca.
Windows 10, IE11,FireFox 64 bits. Edge. Ccleaner.
Malware-byte's.

sacho

15 okt 2019, 11:13

Wat hebben ze daar alles in de winkel gefabriceerd?
Al uw bestanden van de oude computer zijn overgeplaatst maar hoe?
Zo ziet dat er bij mij uit en ik maak wel gebruik van mijn Onedrive maar met een hotmail-account, eigenlijk noemt dat nu Microsoft-account.
Afbeelding

rebecca

15 okt 2019, 11:26

Dag Sacho…
Ik weet echt NIET wat ze gedaan hebben, ik heb hen gezegd dat alles NIEUW moest zijn, het is tenslotte toch een NIEUWE pc die ik mij heb gekocht ?
Wat moet ik daar nou allemaal mee doen ?
Terug mee keren naar de winkel ?
Je weet mss. nog dat die Firefox toch ook uit die oude pc kwam ?

Naar het schijnt zou alles zijn overgezet via Total Commander ( x64 bits.)
Want het is via dat ding dat op mijn "taakbalk" staat, dat hij alles heeft overget, dus mijn "documenten" en zo...
Ik weet echt niet wat ik daar nou mee moet doen hoor.
Bedankt Sacho. Rebecca.
Malware-byte's.

hovel

15 okt 2019, 11:56

rebecca schreef:
15 okt 2019, 11:26
Ik weet echt NIET wat ze gedaan hebben, ik heb hen gezegd dat alles NIEUW moest zijn, het is tenslotte toch een NIEUWE pc die ik mij heb gekocht ?
Wat moet ik daar nou allemaal mee doen ?
Terug mee keren naar de winkel ?
Geen paniek. Op het eerste zicht ziet alles er normaal uit, alhoewel het heel verwarrend kan zijn.

1. Alles wat onder OneDrive staat is enkel voor gebruik met OneDrive. Als je dat niet gebruikt mag je dat negeren of verwijderen (altijd oppassen).

2. Voor de andere meerdere malen voorkomen van map DOCUMENTEN (en andere) gaat het hier eigenlijk over de zelfde map die op verschillende manier kan benaderd worden.

3. Niet werkende map Mijn documenten. Dit is geen map maar een snelkoppeling naar een map. En inderdaad deze werkt niet (bij mij ook niet). De reden is dat de echte map waarnaar de snelkoppeling verwijst niet correct is (=niet bestaat).
Deze snelkoppeling bij u verwijst naar: C:\Users\Betty\Mijn documenten
Dit moet eigenlijk zijn: C:\Users\Betty\Documents
Dit is waarschijnlijk een (update) fout van Windows-10.

Wat eigenaardig is, maar niet abnormaal, is dat bij u zowel de naam Documents als Documenten voorkomt. Ik vermoed dat de eerste de echte naam is en de tweede een verwijzing er naartoe.

sacho

15 okt 2019, 12:31

Was die Windows7 Engelstalig?
Hebben ze de systeemmappen, documenten, afbeeldingen,.... dan ook over gezet? Of alleen de inhoud ervan.
Die onedrive zou ik zeker niet verwijderen.

rebecca

15 okt 2019, 16:50

Goeie middag Sacho en Hovel.
De pc is dus Nederlands talig en mijn documenten, afbeeldingen (de inhoud er dus van), die zijn overgezet.
Toen ik hem kocht was alles ok, maar ik sta nu ook met "bureaublad" en "desktop".
Net als met "documenten" en "documents".

Alles wat in "One Drive" staat, daar kan ik niet in en geraak ik er wel in, dan staan daar dingen in waar ik nog nooit van heb gehoord.
En HOE mijn documenten in die One Drive zijn gekomen weet ik ook al niet, ik heb dat ding nog nooit gebruikt.
Die pc is nog nieuw voor mij en ik ben nog op "ontdekkingstocht".

Morgen komt er iemand eens naar kijken. (Persoonlijk) zou ik al die documenten waar ik toch NIET in geraak verwijderen, maar ik weet niet of ik dit mag doen.

Heel veel dank voor jullie hulp en sorry voor mijn wat late antwoordje beste Hovel en Sacho.
Rebecca.
Malware-byte's.

rebecca

15 okt 2019, 16:52

OOOO Sacho, mijn excuses.
U vroeg of mijn Win 7 Engelstalig was, neen hoor en hij is 11 jaar meegegaan.
Ik dacht dat u mijn Win 10 bedoelde, is ook niet Engelstalig.
Rebecca.
Malware-byte's.

sacho

15 okt 2019, 17:07

Als je een hotmail, outlook.com adres hebt kan je via daar in de Onedrive
Afbeelding

rebecca

15 okt 2019, 17:51

Goeie avond Sacho….
Jaaaaaaaaaaa, dat is het zie !!!!
Zo kan ik foto's die op een mail staan "opslaan via Onedrive" en alles staat netjes geklasseerd.
Dat is toch gratis hé, want ik zag dat je moest betalen voor een "kluis" of zoiets.
Bedankt hoor Sacho. Rebecca.
Malware-byte's.

sacho

15 okt 2019, 17:59

Nu kan je ook van alles verwijderen wat je niet meer nodig hebt.
Onedrive geeft je, om te beginnen 5GB gratis cloud opslag.
Laat die kluis voor wat het is. Niks mee doen.

rebecca

15 okt 2019, 18:44

Ja, want bij die OneDrive zitten er ook "documenten" bij, waar ik totaal niets mee kan doen.
Het zijn enkel e-mail bijlagen die in OneDrive zitten en daar zitten dus foto's in.
Maar anders staat alles leeg.
Zal allemaal wel goed komen zeker, ga zeker héél goed kijken alvorens ik iets verwijder.
Nogmaals veel dank voor ALLES Sacho namens Rebecca.
Malware-byte's.

rebecca

20 okt 2019, 07:02

Goeie morgen beste Sacho en Hovel.
Normaal ging er dus iemand komen om mij te helpen met al die documenten, want eerlijk gezegd durf ik er echt niet aan te beginnen, ik heb schrik dat ik ietsje teveel ga verwijderen. :roll:
Daarom kom ik jullie daarvan op de hoogte brengen dat het minstens zo'n 17 dagen zal duren eer mijn pc'tje in orde staat.
Maar als dit dan het geval is, laat ik zeker ietsje weten via dit forum hier.

Bedankt voor jullie begrip, alsook voor de vele hulp die jullie mij hebben gegeven
Rebecca.
Malware-byte's.

rebecca

05 nov 2019, 06:55

Goeie morgen iedereen,
Mss. herinneren jullie zich nog, dat ik met al die mappen "documenten" sta, wat nog steeds het geval is.
Zie hieronder waar mijn "knipsels" bijzitten van heel die warboel. :roll:
Ik heb dus een outlook.com adres en destijds met mijn Win 7 had ik ook al die One Drive.
Want mijn vriendin stuurde mij telkens foto's op, en toen kon ik die opslaan in One Drive bij e-mail bijdragen en alles stond netjes geklasseerd per jaar en maand.
Nu heb ik slechts 58 foto's daarin staan en anders staat er dus niets bij die One Drive, allemaal lege mappen.

Deze morgen zag ik een hele driehoek staan op mijn Windows beveiliging en ook "acties worden aanbevolen".
Ik heb dan een snelle scan gedaan, maar de gele driehoek bleef staan, dus ben ik wat beginnen zoeken en toen zag ik dit staan :
Knipsel.PNG
Mijn vraagje is nu, mag ik dit doen en dan met mijn Outlook adresje ?
Want zoals je kan zien, staat die gele driehoek bij die One Drive.
Vriendelijk dank als er mij iemand kan helpen namens Rebecca.
Malware-byte's.