Icoon vastmaken aan Taakbalk-opgelost
-
herman2 - Lid geworden op: 29 apr 2011, 18:13
Beste,
Wanneer ik via Start de App Microsoft Store kies en daarop druk met rechtermuisknop heb ik alleen de mogelijkheid bij Meer > App-instellingen. Aan de taakbalk vastmaken staat hier niet bij.

Wanneer ik naar de App-instellingen ga kijken zie ik het volgende:

(App-instellingen staan in het grijs)
Wanneer ik in de lijst Apps en onderdelen ga kijken staat Microsoft Store daar tweemaal in. Is dit normaal? Eventueel 1 versie wissen? Maar dewelke?

Bij een 2de gebruiker op de laptop heb ik dat probleem niet. Daar staat de keuzemogelijkheid Aan de taakbalk vastmaken wel bij.
Wanneer ik bv. de App Mail kies heb ik wel de keuzemogelijkheid om "Aan de taakbalk vastmaken" te kiezen.
Iemand een idee hoe dit op te lossen?
Alvast bedankt.
Wanneer ik via Start de App Microsoft Store kies en daarop druk met rechtermuisknop heb ik alleen de mogelijkheid bij Meer > App-instellingen. Aan de taakbalk vastmaken staat hier niet bij.

Wanneer ik naar de App-instellingen ga kijken zie ik het volgende:

(App-instellingen staan in het grijs)
Wanneer ik in de lijst Apps en onderdelen ga kijken staat Microsoft Store daar tweemaal in. Is dit normaal? Eventueel 1 versie wissen? Maar dewelke?

Bij een 2de gebruiker op de laptop heb ik dat probleem niet. Daar staat de keuzemogelijkheid Aan de taakbalk vastmaken wel bij.
Wanneer ik bv. de App Mail kies heb ik wel de keuzemogelijkheid om "Aan de taakbalk vastmaken" te kiezen.
Iemand een idee hoe dit op te lossen?
Alvast bedankt.
HP Probook 450 G9 Ci7-1255U 16/512GB 15,6" W11P
Windows Defender
Windows Defender
-
@Verhaegen
Heb van Start losmaakt en herstart.
Probleem is niet daarmee niet opgelost.
@Sony,
Wanneer ik op "Meer" klik krijg ik rechts daarvan ALLEEN "App-instellingen" te zien en niet de keuzemogelijkheid "Aan de taakbalk vastmaken".
Bij andere gebruiker op de laptop heb ik dat probleem niet. Wanneer ik daar op "Meer" klik krijg ik zowel de keuzemogelijkheid "App-instellingen" EN "Aan de taakbalk vastmaken" te zien.
Bedankt voor uw tussenkomst.
herman2
Heb van Start losmaakt en herstart.
Probleem is niet daarmee niet opgelost.
@Sony,
Wanneer ik op "Meer" klik krijg ik rechts daarvan ALLEEN "App-instellingen" te zien en niet de keuzemogelijkheid "Aan de taakbalk vastmaken".
Bij andere gebruiker op de laptop heb ik dat probleem niet. Wanneer ik daar op "Meer" klik krijg ik zowel de keuzemogelijkheid "App-instellingen" EN "Aan de taakbalk vastmaken" te zien.
Bedankt voor uw tussenkomst.
herman2
Windows Defender
Windows Defender
-
Sony - Lid geworden op: 19 feb 2005, 13:45
herman2,
open Microsoft Store (dubbel klikken op het app icoon)
dan staat het icoon in de taakbalk.
Klik nu met de rechtermuisknop op dat icoon
Nu zou je de keuze moeten krijgen om het icoon vast
te maken aan de taakbalk.
Sony
open Microsoft Store (dubbel klikken op het app icoon)
dan staat het icoon in de taakbalk.
Klik nu met de rechtermuisknop op dat icoon
Nu zou je de keuze moeten krijgen om het icoon vast
te maken aan de taakbalk.
Sony
I
SeniorenNet
SeniorenNet-
@Sony,
Zoals gevraagd heb ik via Start Microsoft Store geopend door te dubbelklikken op het icoon.
Microsoft Store wordt geopend maar het icoon verschijnt niet in de taakbalk. (zie hieronder)

Ik kan Microsoft Store zonder problemen openen via Start. Dat het niet op de taakbalk verschijnt bezie ik dan maar als een schoonheidsfoutje. Je hoeft er dus verder je hoofd niet over te breken.
Alvast bedankt!
herman2
Zoals gevraagd heb ik via Start Microsoft Store geopend door te dubbelklikken op het icoon.
Microsoft Store wordt geopend maar het icoon verschijnt niet in de taakbalk. (zie hieronder)

Ik kan Microsoft Store zonder problemen openen via Start. Dat het niet op de taakbalk verschijnt bezie ik dan maar als een schoonheidsfoutje. Je hoeft er dus verder je hoofd niet over te breken.
Alvast bedankt!
herman2
Windows Defender
Windows Defender
-
lode - Lid geworden op: 13 mar 2005, 16:14
Herman2,
Heb je de methode van Sony al eens geprobeerd op BEIDE app´s van windows store ?
Niet via de app in de start maar via de app lijst.
Heb je de methode van Sony al eens geprobeerd op BEIDE app´s van windows store ?
Niet via de app in de start maar via de app lijst.
1) HP Pavilion P6 2030 be/WIN 7 Home-Premium SP1 / Intel Core i5 2500-3.3GHz/ 8Gb /HD1.5Tb / Externe HD 4TB
2) HP Envy Win 11 / Intel Core I7 / 16 GB/ SSD 256 GB/ HD 1 TB
/Firefox/MS Office 2013/ OpenOffice/ LibreOffice/ Eset Smart Security Premium V17
2) HP Envy Win 11 / Intel Core I7 / 16 GB/ SSD 256 GB/ HD 1 TB
/Firefox/MS Office 2013/ OpenOffice/ LibreOffice/ Eset Smart Security Premium V17
-
franç - Lid geworden op: 10 jul 2003, 12:34
herman2,
1. Ga naar https://www.winhelponline.com/blog/pin- ... g-windows/
2. Scroll op die webpagina naar beneden tot je deze kop ziet: Restore Pin to Start context menu.
3. Klik in de eerste zin onder die kop met de rechtermuisknop op de blauw onderstreepte tekst w10_pin_to_start.zip en kies in het verschijnende menu: Link opslaan als...
(NB: Wat er in het te downloaden bestand staat, kun je zien onder de downloadlink; het zijn geen gevaarlijke dingen).
4. Sla het zipbestandje (het is slechts enkele kilobytes groot) op op uw computer (bv. op het bureaublad).
5. Pak het zipbestand uit (dat kan bv. door te dubbelklikken op het zipbestand en daarna bovenaan in het menu te klikken op "Alles uitpakken").
6. Dubbelklik daarna op het bestand Win10_pin_to_start.reg .
De rechts-klik-optie Aan de taakbalk vastmaken zou nu weer aanwezig moeten zijn.
1. Ga naar https://www.winhelponline.com/blog/pin- ... g-windows/
2. Scroll op die webpagina naar beneden tot je deze kop ziet: Restore Pin to Start context menu.
3. Klik in de eerste zin onder die kop met de rechtermuisknop op de blauw onderstreepte tekst w10_pin_to_start.zip en kies in het verschijnende menu: Link opslaan als...
(NB: Wat er in het te downloaden bestand staat, kun je zien onder de downloadlink; het zijn geen gevaarlijke dingen).
4. Sla het zipbestandje (het is slechts enkele kilobytes groot) op op uw computer (bv. op het bureaublad).
5. Pak het zipbestand uit (dat kan bv. door te dubbelklikken op het zipbestand en daarna bovenaan in het menu te klikken op "Alles uitpakken").
6. Dubbelklik daarna op het bestand Win10_pin_to_start.reg .
De rechts-klik-optie Aan de taakbalk vastmaken zou nu weer aanwezig moeten zijn.
-
franç,
Exact uitgevoerd wat je hebt voorgesteld.
Probleem blijft echter.
Heb nog een paar herstelpunten van 6/10, 16/10 en 29/10. Eventueel terugzetten naar vorig herstelpunt of beter niet???
Groeten,
herman2
Exact uitgevoerd wat je hebt voorgesteld.
Probleem blijft echter.
Heb nog een paar herstelpunten van 6/10, 16/10 en 29/10. Eventueel terugzetten naar vorig herstelpunt of beter niet???
Groeten,
herman2
Windows Defender
Windows Defender
-
franç - Lid geworden op: 10 jul 2003, 12:34
Het is niet zeker of het verschil zal maken, maar heb je na uitvoering van de handeling hierboven de computer opnieuw opgestart? Indien niet, doe dit dan alsnog.
Als ten tijde van die herstelpunten de optie "Aan de taakbalk vastmaken" nog wel aanwezig was, dan wel denk ik.
-
Ter info,
Heb systeemherstel uitgevoerd naar vorig herstelpunt en daarna opnieuw de windows updates uitgevoerd.
Aan de taakbalk vastmaken verschijnt nu terug als optie.
Begrijpe wie kan.
Bedankt voor jullie tussenkomsten.
herman2
Heb systeemherstel uitgevoerd naar vorig herstelpunt en daarna opnieuw de windows updates uitgevoerd.
Aan de taakbalk vastmaken verschijnt nu terug als optie.
Begrijpe wie kan.
Bedankt voor jullie tussenkomsten.
herman2
Windows Defender
Windows Defender