Nieuwe updates en geen start meer mogelijk-
-
Toby - Lid geworden op: 08 jan 2005, 20:44
Een laptop Toshiba met OS Windows 10 Home heeft zopas een hele reeks updates achter de rug. Specificaties van die updates ken ik (nog) niet, wel namen die een hele tijd in beslag.
De compuer startte meerdere keren opnieuw op.
Na afloop verscheen er een opstart melding :
"De Service User Profile Service verhindert het aanmelden."
"Gebruikersprofiel kan niet worden geladen".
Een herstart lijkt nu volkomen onmogelijk.
Weet er iemand raad aub ?
De compuer startte meerdere keren opnieuw op.
Na afloop verscheen er een opstart melding :
"De Service User Profile Service verhindert het aanmelden."
"Gebruikersprofiel kan niet worden geladen".
Een herstart lijkt nu volkomen onmogelijk.
Weet er iemand raad aub ?
Warning: most messages of this kind, could be sent by an oldtimer Acer Aspire 7530 laptop or even an older Lenovo T500 laptop, both proudly and pretty fast using Linux Mint 21.1 "Vera" Cinnamon 64 bits operating system.
Give it a try too !
Give it a try too !
-
wardje - Lid geworden op: 04 dec 2005, 15:46
Herstart je computer, en blijf bij het heropstarten op de F8 toets drukken zodat Windows in veilige modus opstart.
Eenmaal je het bureaublad ziet, ga je naar Start en kies je configuratiescherm. Binnen het configuratiescherm kies je voor gebruikersaccounts. Kies nu andere gebruikers beheren en maak een nieuwe gebruiker aan.
Log nu in op het nieuw aangemaakte account. Ga terug naar start; configuratiescherm; gebruikersaccounts. Kies nu geavanceerde eigenschappen van gebruikersprofielen configureren. Selecteer nu het oude profiel en kies “kopiëren naar” en blader naar de C schijf > gebruikers > nieuwe gebruikersnaam > documenten en klik op ok. De documenten van het oude gebruikersprofiel zijn nu gekopieerd naar het nieuwe gebruikersprofiel.
Nu heb je het oude gebruikersprofiel niet meer nodig en mag je die verwijderen.
Ga hiervoor terug naar de gebruikersprofielen in het configuratiescherm en verwijder het oude profiel van de computer.
Het euvel zou nu moeten opgelost zijn.
Eenmaal je het bureaublad ziet, ga je naar Start en kies je configuratiescherm. Binnen het configuratiescherm kies je voor gebruikersaccounts. Kies nu andere gebruikers beheren en maak een nieuwe gebruiker aan.
Log nu in op het nieuw aangemaakte account. Ga terug naar start; configuratiescherm; gebruikersaccounts. Kies nu geavanceerde eigenschappen van gebruikersprofielen configureren. Selecteer nu het oude profiel en kies “kopiëren naar” en blader naar de C schijf > gebruikers > nieuwe gebruikersnaam > documenten en klik op ok. De documenten van het oude gebruikersprofiel zijn nu gekopieerd naar het nieuwe gebruikersprofiel.
Ga hiervoor terug naar de gebruikersprofielen in het configuratiescherm en verwijder het oude profiel van de computer.
-
Vervelend is nu dat die laptop niet in veilige modus op te starten is. Met de toets F8 lukt het het in geen geval. Via Google waren er nog enkele opties om in veilige modus op te starten maar ik slaag er niet in.wardje schreef: ↑05 nov 2019, 05:21Herstart je computer, en blijf bij het heropstarten op de F8 toets drukken zodat Windows in veilige modus opstart.
Warning: most messages of this kind, could be sent by an oldtimer Acer Aspire 7530 laptop or even an older Lenovo T500 laptop, both proudly and pretty fast using Linux Mint 21.1 "Vera" Cinnamon 64 bits operating system.
Give it a try too !
Give it a try too !
-
wardje - Lid geworden op: 04 dec 2005, 15:46
Start je pc opnieuw op ; Wanneer het aanmeldingsscherm wordt getoond, houd je de Shift-toets ingedrukt en klik je op de startknop in de rechter benedenhoek en vervolgens op" Opnieuw opstarten".
Opgelet: Er wordt geen aanmeldingsscherm getoond wanneer je account niet beveiligd is met een wachtwoord of pincode.
Op het moment dat u het menu (op blauwe achtergrond) van de Windows Herstelomgeving ziet, kies je voor Problemen oplossen, dan Geavanceerd vervolgens klik op opstartinstellingen; klik vervolgens op de knop "Opnieuw opstarten".
Op het scherm staan 3 varianten op druk nu op cijfer 4,5,of6 om in veilige modus te gaan.
De computer zal nu in Veilige modus worden opgestart. Als Windows vervolgens zonder problemen start, dan weet u zogezegd dat met Windows zelf in de basis alles in orde is.
Maar daarom is uw probleem nog niet volledig opgelost; ga nu in veilige modus naar systeemherstel ( dus een datum aanduiden van voor het euvel dat hij niet meer opstart).
Als dat ook lukt en je gaat opnieuw opstarten en hij wil niet ,dan moet ik toegeven "weet het dan ook niet meer"
Maar zijn misschien hier mensen die je wel verder kunnen helpen;
Succes
Opgelet: Er wordt geen aanmeldingsscherm getoond wanneer je account niet beveiligd is met een wachtwoord of pincode.
Op het moment dat u het menu (op blauwe achtergrond) van de Windows Herstelomgeving ziet, kies je voor Problemen oplossen, dan Geavanceerd vervolgens klik op opstartinstellingen; klik vervolgens op de knop "Opnieuw opstarten".
Op het scherm staan 3 varianten op druk nu op cijfer 4,5,of6 om in veilige modus te gaan.
De computer zal nu in Veilige modus worden opgestart. Als Windows vervolgens zonder problemen start, dan weet u zogezegd dat met Windows zelf in de basis alles in orde is.
Maar daarom is uw probleem nog niet volledig opgelost; ga nu in veilige modus naar systeemherstel ( dus een datum aanduiden van voor het euvel dat hij niet meer opstart).
Als dat ook lukt en je gaat opnieuw opstarten en hij wil niet ,dan moet ik toegeven "weet het dan ook niet meer"
Succes
-
Nee lukt ook niet.wardje schreef: ↑08 nov 2019, 07:24Start je pc opnieuw op ; Wanneer het aanmeldingsscherm wordt getoond, houd je de Shift-toets ingedrukt en klik je op de startknop in de rechter benedenhoek en vervolgens op" Opnieuw opstarten".
Succes![]()
Wat ik nog in petto had : een Ultimate Reboot Disk uit de jaren stillekes. Ooit door iemand van het Seniorennet forum aangeraden te branden op een schijfje en de laptop doet nu zijn stinkende best er nog iets van te maken. Ik moest wel de computer opstarten en de shift toets ingedrukt houden totdat er " opties" zichtbaar werden, waaronder een optie behoud van de bestanden en herstel van het besturingssysteem.
Momenteel nog altijd bezig, dus ik kan voorlopig niet veel meer vertellen. Van zodra nieuws, geef ik een seintje. Al bedankt hoor Wardje.
Give it a try too !
Give it a try too !
-
.... zegt nu dat de fabrieksinstellingen opnieuw gerealiseerd worden.
Da's goed hé ?
Windows 10 natuurlijk.
Da's goed hé ?
Windows 10 natuurlijk.
Give it a try too !
Give it a try too !
-
Ik zou nu toch verder moeten kunnen. Initieel stond Windows 7 er nog op en dan geupdated naar Windows 10.
Dan een ellenlange algemene update, waarbij na afloop het toestel niet meer opstartte en telkens
de vermelde medeling verscheen.
Besluit : met een Ultimate Boot Disk" (herkomst onbekend) slaagde ik er in de laptop naar de fabrieksinstellingen te zetten.
We wachten af.
Dan een ellenlange algemene update, waarbij na afloop het toestel niet meer opstartte en telkens
de vermelde medeling verscheen.
Besluit : met een Ultimate Boot Disk" (herkomst onbekend) slaagde ik er in de laptop naar de fabrieksinstellingen te zetten.
We wachten af.
Give it a try too !
Give it a try too !
-
Nee, een installatie cd heb ik nooit gehad bij die laptop, je kon steeds terugkeren naar de fabrieksinstelllingen en ben daar dan ook in geslaagd met die zelfgemaaktre "Ultimate Boot Disk".
Initieel stond er Windows 7 op, met de tijd update naar Windows 10 en dan die steeds weerkerende foutmelding.
Met die "Ultimate Boot Disk", terug kunnen zetten naar Windows 10 basis. Updates volgen nu systematisch. Ik zou zegen, hou-en zo.
Bedankt voor de raadgevingen hoor.
Give it a try too !
Give it a try too !