pdf document invullen via excel-

Vragen/antwoorden betreffende computer software.

stefandinsdag

05 nov 2019, 10:37

Ik probeer al een tijdje een pdf document in excel te krijgen. Dat lukt wel, desnoods via paint. Maar ik wil de afbeelding op de achtergrond krijgen om vervolgens berekeningen uit te voeren in excel. Maar ik krijg die tekening niet op de achtergrond.
Als het lukt, kan ik het bestelformulier nadien in pdf doorsturen naar de winkel.

De bedoeling is om een bestelformulier in te vullen met aantallen, eenheidsprijs, totaal,.....

Dank bij voorbaat

verhaegen
Support SeniorenNet

05 nov 2019, 11:22

zou je dat niet omgekeerd doen
de exel maken , de pdf maken , afbeelding der in en dan de exel in de pdf steken

stefandinsdag

05 nov 2019, 11:46

De pdf heb ik als uitgangspunt. Dit is de bestelbon die ik gekregen heb in pdf formaat.

verhaegen
Support SeniorenNet

05 nov 2019, 12:01

kunt die toch inscannen en dan bijscannen welk je maar wil , van verschillende dingen naar één pdf

stefandinsdag

05 nov 2019, 15:36

De bedoeling is een pdf invulformulier in excel te kunnen bewerken. Je kan eenvoudig de cellen van excel groter en kleiner maken zodat ze netjes dezelfde afmetingen hebben als op de 'bestelbon'. Maar dan dient de 'bestelbon' wel als achtergrond figuur te staan zodat je de cellen precies kan aanpassen.

grt

Charlie Maru

05 nov 2019, 19:32

stefandinsdag schreef:
05 nov 2019, 15:36
De bedoeling is een pdf invulformulier in excel te kunnen bewerken .
Je kan evengoed pruimen-confituur en aardbeien-confituur tegelijkertijd in dezelfde pot proberen maken,
dat komt niet goed.

Je kunt wel een tekening als achtergrond instellen, maar die achtergrond is buiten proporties en ook niet instelbaar qua afmetingen.
=> Pagina indeling => achtergrond
Afbeelding

Is dat document niet rechtstreeks in te vullen in pdf ?
Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier

sacho

05 nov 2019, 19:36

Waarom een pdf willen invullen met excel, dat gaat niet.
Vul dit toch gewoon in met Adobe Reader. Simpeler kan niet.
Ik heb het al meermaals gezegd op dit forum.
Hier een uitgebreide uitleg. Je hebt geen betaalde Adobe Acrobat Pro nodig.
https://helpx.adobe.com/nl/acrobat/usin ... -sign.html
Je kan het zelfs ondertekenen met Reader op voorwaarde dat je je handtekening inscant.
En het is veilig. Je handtekening kan niet gecopiëerd worden van het document.
Inscannen van je handtekening op een wit papiertje hoeft maar éénmalig te gebeuren en op de computer opslaan.