Zoek een Nederlandstalig backup-programma

Vragen/antwoorden betreffende computer software.

marja

28 jan 2020, 14:16

Ik heb volgende vraag ivm backup van een gedeelte van mijn bestanden. Ben recent overgeschakeld van Windows7 naar Windows 10. Ik had vroeger een backupprogramma (Nederlandstalig, maar de naam ontsnapt me ...de leeftijd zeker...) en daar werd alles bijgehouden wat gewijzigd was. Ik weet niet goed hoe ik het moet uitleggen, maat telkens ik een backup maakte, kreeg ik een lijst te zien van gewijzigde bestanden. DE niet gewijzigde bestanden bleven echter ook op mijn pc, zodat ik - wanneer nodig- kon kiezen wat ik terug wou zetten... Het was dus geen synchronisatieprogramma waarbij het vervangen deel weg was. Ik hoop dat ik wat duidelijk ben. Best Nederlandstalig want mijn kennis van Engels en Frans is beperkt. Indien mogelijk ook een gratis programma zoals mijn oud programma 5verdomme dat ik de naam niet meer weet...)
Alvast bedankt voor de hulp.

meloentoe

30 jan 2020, 21:52

marja,

Op deze site wordt een aantal programma's besproken. Er is voor ieder ook een downloadlink.

https://www.gratissoftwaresite.nl/downloads/backup
Windows 10-21H2; Malwarebytes Premium; Linux Mint 19.3 Xfce; linuxfirewall

benq

31 jan 2020, 08:37

Je heeft daar geen back-up programma voor nodig,
Het voornaamste is:
Maak eerst allen onzichtbare mappen zichtbaar:
Doe volgende stappen:
W10 – Instellingen – Bijwerken en beveiliging – Voor ontwikkelaars – Verkenner –
Hier zie je (instellingen wijzigen zodat bestandsextensies worden weergegeven) moet aangevinkt staan, druk op instellingen weergeven, er verschijnt een kleine kader (Opties voor verkenner) tabblad Weergave staat open, scrol naar beneden tot je (Verborgen bestanden en mappen) ziet staan, hier het bolletje zetten bij Verborgen bestanden, mappen en stations weergeven, klik op Toepassen en OK, en alles sluiten.
Nu ga je naar: C: ( hier zie je al licht gele mappen, dit zijn al mappen die nu extra zichtbaar zijn. Doe het volgende:
Steek een USB van minimum 16GB in uw pc en dan
C: - Gebruikers
Kopieer heel de map gebruikers naar die USB stick en je heeft een back-up van alle belangrijke gegevens en documenten.
Meer heb je niet nodig.
genoeg gewerkt nu genieten van mijn zeer groot ambtenaar pensioen :lol: