mails outlook 2007 naar externe schijf kopieren

Vragen/antwoorden betreffende computer software.

rita2017

28 jan 2020, 17:57

Hallo,
Ik werk nog met een pc windows 8.1 en heb outlook 2007. Zou die mails graag willen kopiëren naar een externe harde schijf. Heb mij nieuwe pc gekocht maar heb gezien bij de nieuwe pc van mijn man dat er geen outlook opstaat, dus zal er op de mijne die ik morgen ga halen ook geen outlook opstaan. Nu vraag ik mij af als ik mijn mails kopieer naar een externe harde schijf of ik die dan kan kopiëren naar mijn nieuwe laptop waar geen outlook opstaat. Ik vrees er voor. Heb een ganse boel mails in mappen die ik niet graag kwijt zou zijn. Hoe zou ik dat kunnen oplossen.

Alvast bedankt.
Rita

verhaegen
Support SeniorenNet

28 jan 2020, 19:52

alles wordt opgeslagen in een pst bestand bij office
https://overheid.vlaanderen.be/praktisc ... e-mails-ea

Charlie Maru

29 jan 2020, 22:13

rita2017 schreef:
28 jan 2020, 17:57
Nu vraag ik mij af als ik mijn mails kopieer naar een externe harde schijf of ik die dan kan kopiëren naar mijn nieuwe laptop waar geen outlook opstaat. Ik vrees er voor.
In normale omstandigheden; zoals verhaegen hierboven aangeeft, worden de mails opgeslagen in een *.pst bestand.

Je kunt deze ook zonder probleem opslaan in een map op de harde schijf, intern of extern maakt geen enkel verschil.
Wanneer je een mail versleept naar een map op de schijf, krijgt deze automatisch het "onderwerp" als bestandsnaam en als extensie "*.msg"
Wel oppassen, als 2 mails hetzelfde onderwerp hebben dan krijg je de vraag of de 2de den eerste mag overschrijven, want hij zou dan eveneens dezelfde bestandsnaam krijgen. Je moet dus de 1ste bestandsnaam op de schijf wijzigen vooraleer de 2de te copieren.
Je kunt deze ook exporteren en voor andere formaten kiezen.

Nu, welke mailprogramma's het *.msg formaat aankunnen zal je zelf moeten uitvissen, maar ik veronderstel dat er verschillende zijn die dat toch zouden moeten kunnen, zoals thunderbird b.v.
Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier

audibac

30 jan 2020, 09:20

office 2007 terug installeren op de nieuwe pc en ge hebt u mails terug
Intel (R) core I5-10600KF@4.10GHz -16GB -64Bit Win11 home

rita2017

30 jan 2020, 10:34

Bedankt voor de inlichtingen, op mijn toren stond outlook 2007 reeds op, heb daarvan dus geen dvd enkel van van word 2007, excel powerpoint en onenote, heb nu een Lenovo IdealPad L340-serie maar daar staat enkel mail op maar geen outlook. Ik heb zoveel mappen met persoonlijke mail e.d. dat ik die nog nodig heb. Ben een beetje bang dat ik die niet kan exporteren naar die mail maar ga proberen met de uitleg van hoe maak je een back-up van je outlook gegevens. Alvast bedankt voor jullie uitleg.

Rita

rita2017

30 jan 2020, 16:14

Hallo,

Spijtig genoeg heb ik geen lint in mijn outlook 2007, het ziet er anders uit, zou een printscreen maken maar weet niet goed hoe ik het hier moet doen, heb reeds alles afgezocht maar niet gevonden. Nu heeft iemand mij verleden jaar een map met backup mails gemaakt en daar staat in :
Accounts bestandsmap
_last_sharing XML OBI Obi bestand 2kb
archive Microsoft office 265kb
exdend.dat. dat-bestand 1kb
Outlook Microsoft office 4.634.641 kb
outlook sharing xm obi obi bestand 2kb
Moet ik dat allemaal mijn nieuwe computer importeren ?
Heb ook nog een pagina gevonden in SeniorenNet die gearchiveerd was op 11/09/2019 en waar ze spreken van de mails te kopiëren naar mailstore. Lijkt die een goed idee wat dat lijkt mij simpeler voor een leek.
Mag ik ook nog mijn telenet mail gebruiken ?

Alvast bedankt.
Rita

sacho

30 jan 2020, 16:33

Voor het lint te zien.
Klik op beeld bovenaan.

rita2017

30 jan 2020, 18:36

Weet niet wat ik uitgestoken heb in mijn outlook maar heb niets meer in mijn outlook staan, al mijn mappen zijn leeg :twisted: was aan het exporteren en wist niet of ik pst aangeklikt had en heb het afgebroken. Heb de geëxporteerde bestanden terug gevonden en heb ze verwijderd. Ik zeg, ga opnieuw beginnen maar alles was al weg. Heb nog wel die bestanden op mijn harde schijf staan maar weet niet wat ik moet exporteren naar mijn nieuwe pc. Ben echt bang van hem te installeren. Kunnen jullie mij zeggen welke bestanden ik moet exporteren a.u.b.

Hartelijk dank.
Rita.