volgorde "Sectie" voetteksten in Word bestanden
-
drumeke - Lid geworden op: 05 feb 2005, 18:24
Beste,
Ik gebruik regelmatig Pagina-einden ==> volgende pagina of doorlopend.
Nu is het mij opgevallen als ik bijvoorbeeld kolommen maak en daarna een Pagina Liggend plaats, er automatisch een sectie einde geplaatst worden in mijn kolommen. Geen probleem. Ik voeg daarna een Sectie einde (volgende pagina ) in om mijn pagina (liggend) te plaatsen en daarna merk ik op dat mijn pagina met kolommen nog "Koptekst (Sectie 1)" bevat maar mijn volgende pagina (liggend) plots gaat naar "Koptekst eerste pagina (sectie 4)".
Het probleem stelt zich achteraf met invoegen van paginanummers die niet meer volgen.
Waar zijn de ander sectie's dan gebleven ??
is er iemand die dit kan aanpassen ??
Iemand een oplossing?
Ik gebruik regelmatig Pagina-einden ==> volgende pagina of doorlopend.
Nu is het mij opgevallen als ik bijvoorbeeld kolommen maak en daarna een Pagina Liggend plaats, er automatisch een sectie einde geplaatst worden in mijn kolommen. Geen probleem. Ik voeg daarna een Sectie einde (volgende pagina ) in om mijn pagina (liggend) te plaatsen en daarna merk ik op dat mijn pagina met kolommen nog "Koptekst (Sectie 1)" bevat maar mijn volgende pagina (liggend) plots gaat naar "Koptekst eerste pagina (sectie 4)".
Het probleem stelt zich achteraf met invoegen van paginanummers die niet meer volgen.
Waar zijn de ander sectie's dan gebleven ??
is er iemand die dit kan aanpassen ??
Iemand een oplossing?
-
E.T. - Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15
Ook het vooraf definiëren van een printer kan belangrijk zijn.
Hetzelfde geld trouwens ook voor het lettertype en grote van de tekst.
Word kan veel maar soms sluipt er een foutje in
Hetzelfde geld trouwens ook voor het lettertype en grote van de tekst.
Word kan veel maar soms sluipt er een foutje in
Laatst gewijzigd door E.T. op 01 apr 2020, 19:53, 1 keer totaal gewijzigd.
OPGELET bovenstaande tekst kan sporen van ironie en/of sarcasme bevatten
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet
-
franç - Lid geworden op: 10 jul 2003, 12:34
Ik heb dat, om jouw vraag te kunnen beantwoorden, ook eens gedaan en in mijn Word 2010 doet zich dat probleem niet voor. Ik vermoed dat je twee dingen door elkaar gebruikt, terwijl je er maar 1 moet doen.drumeke schreef: ↑31 mar 2020, 14:50Ik gebruik regelmatig Pagina-einden ==> volgende pagina of doorlopend.
Nu is het mij opgevallen als ik bijvoorbeeld kolommen maak en daarna een Pagina Liggend plaats, er automatisch een sectie einde geplaatst worden in mijn kolommen. Geen probleem. Ik voeg daarna een Sectie einde (volgende pagina ) in om mijn pagina (liggend) te plaatsen en daarna merk ik op dat mijn pagina met kolommen nog "Koptekst (Sectie 1)" bevat maar mijn volgende pagina (liggend) plots gaat naar "Koptekst eerste pagina (sectie 4)". Het probleem stelt zich achteraf met invoegen van paginanummers die niet meer volgen.
Als je op blz. 1 (dat is bv. een staande pagina) je kolommen hebt gemaakt, kies dan (als de tweede bladzijde liggend moet zijn) niet "Invoegen" -"Pagina-einde", maar maak een sectie-einde (via "Eindemarkeringen", en dan onder "Sectie-einde" kiezen: "Volgende pagina". Als je (vooraf) blz. 1 al genummerd hebt, zul je zien dat de liggende tweede bladzijde dan automatisch het nummer 2 krijgt (en de kop- en voettekst respectievelijk: "Koptekst (sectie 2)" en "Voettekst (sectie 2)". Kortom: bij overgang van staande- naar liggende bladzijde (of omgekeerd) altijd "Sectie-einde" --> "Volgende pagina" kiezen, en niet: "Invoegen" - "Pagina-einde" (en uiteraard ook niet beide).
-
drumeke - Lid geworden op: 05 feb 2005, 18:24
Bedankt ik heb het uitgeprobeerd, en inderdaad als ik na de kolommen een pagina-einde invoer en daaronder een blad liggend plaats krijg ik 2 pagina's liggend. Als ik daarna de pagina-einde verwijder dan verdwijnt er 1 pagina maar dit is ook de bedoeling en blijft deze liggend.
En ik kan met een eindmarkering ==> volgende pagina het volgende weer staande plaatsen.
En mijn sectie blijft gehandhaafd.
Waarschijnlijk heb ik de functies verkeerd ingegeven.
maar dit is geen simpele materie vind ik.
Bedankt ik ga er op letten.
En ik kan met een eindmarkering ==> volgende pagina het volgende weer staande plaatsen.
En mijn sectie blijft gehandhaafd.
Waarschijnlijk heb ik de functies verkeerd ingegeven.
maar dit is geen simpele materie vind ik.
Bedankt ik ga er op letten.
-
franç - Lid geworden op: 10 jul 2003, 12:34
Als je na de staande bladzijde 1 een liggende pagina 2 wil, dan moet je, als de cursor op blz. 1 op het eind van de laatste tekst staat, dus als je nog op bladzijde 1 bent, in het menu kiezen: Eindemarkeringen, en dan onder "Sectie-einden": Volgende pagina. Dan worden er geen 2 pagina's ingevoegd maar slechts 1, en dat is ook de bedoeling. Er moet dan geen pagina verwijderd worden. Het is inderdaad een lastige materie.
-
E.T. - Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15
Blijven oefenen
Voor wie niet veel met tekstverwerking werkt een tip: via Ctrl+8 worden de markeringen al of niet zichtbaar
Voor wie niet veel met tekstverwerking werkt een tip: via Ctrl+8 worden de markeringen al of niet zichtbaar
OPGELET bovenstaande tekst kan sporen van ironie en/of sarcasme bevatten