alle icoontjes op mijn bureaublad zijn verdwenen-opgelost

Vragen/antwoorden betreffende computer software.

Nouchka

06 jun 2020, 19:40

sinds vanmiddag krijg ik als ik mijn pc opzet mijn bureaublad met icoontjes niet meer te zien. Ik krijg het beeld met de vastgemaakte tegels en bovenaan links kan ik kiezen voor alle apps of voor vastgemaakte tegels. Onderaan heb ik nog een balk waar de meest gebruikte dingen te vinden zijn zoals de icoontjes naar mij mailprogramma, mijn icoontje van firefox, mijn icoontjes van mijn browsers enz. maar al de icoontjes die op mijn bureaublad stonden en die ik regelmatig nodig heb zijn verdwenen. Ik las dat je om die icoontjes terug te krijgen op je bureaublad moet gaan staan met je muis en dan rechts klikken en kiezen voor beeld en dan voor bureaubladpictogrammen weergeven. Maar als ik op mijn bureaublad sta kan ik geen rechtermuisklik geven. Ook heb ik al geprobeerd om een website te openen en daar een bureaubladsnelkoppeling van te maken zodat ik ze eventueel allemaal manueel kan terugzetten maar als ik dat doe gebeurt er niets en vind ik niets terug op mijn bureaublad. Ik zou heel graag mijn normale bureaublad met mijn pictogrammen terug hebben. Hoe moet ik dat doen. Kan iemand mij helpen.
Windows 10
intel(R)Core(TM)i7-4770CPU@3.40 GHz
Geheugen: Ram 12,0 GB
Type computer 64-bits besturingssysteem
*Joy*

06 jun 2020, 21:52

Nouchka

Dit eens proberen ..
Klik op je tandwieltje en ga naar persoonlijke instellingen ..

Persoonlijke instellingen - Thema's -instellingen voor bureaubladpictogrammen

Kies de pictogrammen die je op het bureaublad wilt laten weergeven en klik vervolgens op
Toepassen en OK.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Bij mij staat het zo ...

Afbeelding

Ik denk dat je ze zo terug krijgt te zien ..

https://support.microsoft.com/nl-be/hel ... windows-10

Joy

C.E.

07 jun 2020, 08:34

En als je linksonder in je balk op het Windows teken(vierkant) klikt?
HP Intel(R) Core(TM) i5-4590T CPU @ 2.00 GHz RAM 8.00 GB / Windows 10 / Avast Free / Edge / Printer Canon Pixma MG4250 / Malwarebytes / CCleaner / Telenet Wigo

Sony

07 jun 2020, 08:37

Nouchka,

onderaan in je beeldscherm helemaal rechts in de hoek
Klikken met de linker muisknop.

Sony
I Afbeelding SeniorenNet

sacho

07 jun 2020, 09:22

Schakel tabletmodus weer uit. Dat vakje moet grijs zijn.
Klik op het blauwe vlak tabletmodus.

Afbeelding

Nouchka

07 jun 2020, 10:15

Wat Joy voorstelde had ik gisteren al geprobeerd en dat hielp niet, maar Sony was terug, zoals meestal als ik hulp nodig heb de redder in nood. Het was inderdaad die tabletmodus die ingeschakeld was. Heb hem uitgeschakeld en alles is terug normaal !!!! Dikke merci hiervoor voor de zoveelste keer.
Windows 10
intel(R)Core(TM)i7-4770CPU@3.40 GHz
Geheugen: Ram 12,0 GB
Type computer 64-bits besturingssysteem

Wiana

07 jun 2020, 17:56

Sony is heel vaak de redder in nood, Nouchka,
maar nu was het wel sacho hoor :wink: