install Open Oficce fout  [OPGELOST]

Vragen/antwoorden betreffende computer software.

geo

17 jun 2020, 19:01

Hallo
Bij de installatie van een update van Open Oficce naar 4.1.7 gaat het steeds mis bij de start
De volgende fout komt dan te voorschijn:

Afbeelding

Ik heb al van alles geprobeerd om toegang te krijgen, het bestand staat inderdaad op het bureaublad
dat zal het wel niet zijn, maar ik krijg er langs geen kanten toegang voor.
Ben ook niet zo onderlegd in toegangs rechten , dus ik kan iedere hulp gebruiken om dit euvel
weg te werken ....en in het bijzonder ...hoe te doen.
Alvast bedankt voor info
geo
Windows 10- 64bit /8gb Ram / Intel core i5-3550/Intel HD Graphics/ HD1tb/Externe 1tb / /Explorer 11.0.26/Firefox7.0/ Microsoft edge/google chrome/Thunderbird 60.9.1/Apache Open Office4.1.3./Cclaener 5.63.74/Adwclean/Malwarebytes 2.2.1.10 Telenet

abbs
Contacteer:

18 jun 2020, 11:26

Hallo,

Op welke schijf staat Open Oficce geïnstalleerd?
Want deze melding gaat over de D: schijf, waarschijnlijk kunnen ze elkaar niet vinden.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)

Sony

18 jun 2020, 11:28

geo,

Typ in het zoekvak Bescherming tegen ramsonware
Schakel Controlled follder access ==> UIT

Sony
I Afbeelding SeniorenNet

geo

18 jun 2020, 12:15

abbs: Open Office staat in C:/ Program Files >>Open Office waar alle Progs staan
Maar alle documenten komen voor de veiligheid terecht op de D schijf vandaar dat
de nieuwe OO 4.1.7 exe op mijn bureaublad staat .

Sony: Controlled folder access ==> UIT......die staat UIT .

Waarschijnlijk is het een kwestie van koppeling maar ik weet begot nie hoe ik die kan koppelen.
Zou het helpen indien ik de OO 4.1.7 exe .... in (bij) de C:/ Program Files >>Open Office plaats ??????
Waarschijnlijk niet !!!!!

Alvast dank voor het meedenken
geo
Windows 10- 64bit /8gb Ram / Intel core i5-3550/Intel HD Graphics/ HD1tb/Externe 1tb / /Explorer 11.0.26/Firefox7.0/ Microsoft edge/google chrome/Thunderbird 60.9.1/Apache Open Office4.1.3./Cclaener 5.63.74/Adwclean/Malwarebytes 2.2.1.10 Telenet

abbs
Contacteer:

18 jun 2020, 12:34

Hallo,

Het zou moeten werken maar toch vind het elkaar niet.

Als je wild zou je het volgende eens kunnen doen, ik gebruik al een poosje een programma (UCheck)
die helpt met updaten.
Dit programma helpt je met updaten en installeren van vele gratis programma's, dit omdat vele mensen nog wel eens gratis programma's downloaden van verkeerde sites waardoor je nog wel eens malware kan oplopen.
Ik heb hier een handleiding (lees het eens rustig door) UCheck.
Via UCheck kan je ook OpenOffice updaten en dit je probleem oplossen.
Groeten abbs
Afbeelding

Sony

18 jun 2020, 14:32

Geo,
Re: OpenOffice setup.exe custom command line needed

Postby Villeroy » Tue Sep 24, 2019 9:01 pm
First of all: OpenOffice is a dead project. Releasing a new version with 3 bug fixes in one year is not even a joke. SInce 8 years https://libreoffice.org/ is the actively developed successor.
You can build your own installation package with all options, pre-installed extensions, templates, galleries, dictionaries you want. I don't know how to do that.

https://wiki.openoffice.org/wiki/Documentation/How_Tos includes an old installation guide for OpenOffice.org (I don't see any option to skip the desktop link)
https://wiki.documentfoundation.org/Dep ... stallation includes an option CREATEDESKTOPLINK and a lot more.
ipv OpenOffice kunt je beter Libre Office installeren:
https://www.libreoffice.org/download/download/

Sony
I Afbeelding SeniorenNet

geo

18 jun 2020, 15:09

abbs
Het 4.1.7 exe bestand van Open office is gedownload van de originele site van OO, gecontroleerd
op integriteit en goed bevonden , dus daar zal het wel niet aan liggen.
Als ik met iets voorzichtig ben dan is het wel met downloaden van allerhande sites, ik heb al te veel rommel
in het verleden binnen gekregen.

Sony
Ik heb al een paar keer op het punt gestaan om Libreoffice te gaan installeren, het enige dat mij altijd heeft tegen gehouden is het feit dat ik niet zeker ben dat LibreOffice dan ook alle bestanden gemaakt met Open Office kan VERDER BEWERKEN in de staat zoals ze zijn.
Als ik daar zekerheid over krijg zal ik zonder aarzelen LibreOffice installeren, er hapert altijd wel iets in OO.
met dank voor de tip
geo

abbs
Contacteer:

18 jun 2020, 17:06

Hallo,

Ik ben Security helper op vele forums ook hier: viewtopic.php?f=43&t=200183&sid=0e9d6ba ... 321afefcdb

Dus ik zou nooit een programma aanraden die schaden brengt of malware kan verspreiden.
Maar ik vind het goed dat je niet zomaar iets installeert of download.

Maar UCheck zou je zeker goed kunnen helpen met dit soort problemen, maar ik respecteer je beslissing
en je moet doen wat je zelf goed vind.
Groeten abbs
Afbeelding

geo

18 jun 2020, 17:41

abbs
Alle respect voor uw hulp , ik heb ook niet vermeld dat Uw tip niet te vertrouwen is.
Ik heb alleen maar vermeld dat ik geen downloads meer doe op andere sites dan de originele
downloadsite.

Sony
De kogel is door de kerk...De laatste versie van Libre Office is naar aanleiding van Uw tip geinstalleerd .
En die opent vlot alle bestaande mappen gemaakt met Open Office, alleen vraagt die nu bij opening van iedere map met welke App die moet geopend worden ,maar dat is geen probleem .
Het lezen van Uw laatste antwoord heeft mij over gehaald tot actie....als je ziet hoe ver OO achter loopt en dan nog met de nodige bugs is het niet verwonderlijk dat installeren zoveel problemen geeft.
Libre office was in een paar minuten geinstalleerd......zonder problemen.
Dit mag als opgelost beschouwd worden.

Alvast bedankt voor de hulp aan iedereen,en in het bijzonder aan Sony.
groeten
geo

sacho

18 jun 2020, 18:59

Verwijder dan OO en je krijgt die melding niet meer.

Sony

19 jun 2020, 09:57

geo,

bedankt voor het melden.
Verwijder inderdaad OpenOffice en duidt LibreOffice aan
als standaard programma om de bewuste data bestanden
te openen, zoals Sacho aangeeft.
Het programma UCheck, dat Abbs voorstelt is een goede hulp.

Sony
I Afbeelding SeniorenNet