Firefox en I.E.

Vragen/antwoorden betreffende computer software.

WillyV

29 jun 2020, 14:02

Beste leden,

Na het installeren van Firefox ( een tijdje geleden ) heb ik mijn Favorieten vanuit I.E. geëxporteerd naar Firefox op aanraden van verhaegen.Ondertussen heb ik een aantal adressen aan mijn favorieten toegevoegd.Ik kan die echter niet terugvinden onder C:/Gebruikers/gebruiker/favorieten.Weet er iemand hoe dit opgelost kan worden?Ik had graag alle bijgevoegde favorieten daar teruggevonden.

mvg,

WillyV
Intel Core i5-661/3,33GHz ; 2x2GB ; Windows 7 Home Premium 64 bit ; Microsoft Office 2010 Professional Plus ; HD1=500GB ; HD2=160GB ; Norton Security 5 ; CCleaner ; Malwarebytes Anti-Malware ;Windows Live Mail 2012.

Sony

29 jun 2020, 15:26

WillyV,

In FireFox zijn geen favorieten, wel bladwijzers.

Afbeelding

Sony
I Afbeelding SeniorenNet

WillyV

01 jul 2020, 12:58

Sony,

Afbeelding

Dit is wat ik verkregen heb ( op aanraden van verhaegen ) na het exporteren van mijn Favorieten uit I.E. naar Firefox.Tot hier is alles O.K.Het probleem is : telkens ik een adres toevoeg aan mijn Favorieten in Firefox vind ik dit niet terug op C:/Gebruikers/Gebruiker/Favorieten.Zelfs niet nadat ik de PC daarna terug opgestart heb.
De vraag is nu : wat kan ik doen opdat mijn Favorieten in Firefox en op C:/...identiek worden?

mvg,

WillyV
Intel Core i5-661/3,33GHz ; 2x2GB ; Windows 7 Home Premium 64 bit ; Microsoft Office 2010 Professional Plus ; HD1=500GB ; HD2=160GB ; Norton Security 5 ; CCleaner ; Malwarebytes Anti-Malware ;Windows Live Mail 2012.

lode

01 jul 2020, 14:30

Firefox slaat geen bladwijzers op in "Favorieten" maar in uw profiel map van Mozilla.

https://support.mozilla.org/nl/kb/profi ... ns-bewaart
1) HP Pavilion P6 2030 be/WIN 7 Home-Premium SP1 / Intel Core i5 2500-3.3GHz/ 8Gb /HD1.5Tb / Externe HD 4TB
2) HP Envy Win 11 / Intel Core I7 / 16 GB/ SSD 256 GB/ HD 1 TB
/Firefox/MS Office 2013/ OpenOffice/ LibreOffice/ Eset Smart Security Premium V17

verhaegen
Support SeniorenNet

01 jul 2020, 14:33

je moet daar niet gaan zoeken naar favorieten , de bladwijzers staan
die bladwijzers worden opgeslagen in uw profielmap %APPDATA%\Mozilla\Firefox\Profiles\

maar favorieten en bladwijzers allebei hetzelfde houden kunt ge nooit zoals jij het denkt dat het gaat
voor die gelijk te willen houden moet ge beroep doen op een syncronisatie tool voor favorieten/bladwijzers
trouwens men doet dat beter nooit via die wég
C:/Gebruikers/Gebruiker/Favorieten
eigenlijk is een gebruiker niets verloren op die plaatsen in een computer

voorheen was der een tooltje dat de favorieten van internetexplorer en van firefox automatisch syncroniseerde
dat was xmarks
maar ik dacht dat die gestopt was : Xmarks overgenomen door LastPass die op haar beurt weer is overgenomen door LogMeIn in 2015.

tegenwoordig zit der al een eigen syncroniseerder in firefox waarmee alles op alle aparaten die men heeft de bladwijzers , inlog , wachtwoorden , enz. automatisch gesyncroniseerd wordt
maar aangezien internetexplorer een uitdovend beleid is (verdwijnt mettertijd , wordt niet meer door microsoft ondersteund) weet ik niet of die bladwijzers ook kan syncroniseren naar die uitdovende internetexplorer
bij mij zijn op alle comps en apparaten allemaal dezelfde bladwijzers , ook op de smartphone , aangezien ik overal op elk toestel firefox staan heb , heb ik der niet echt naar gekeken voor tussen webbrowsers van verschillende te syncroniseren
maar ik heb eens even gaan kijken en dat bestaat dus nog wél

der is een ad on voor firefox om tussen verschillende webbrowsers de favorieten/bladwijzers te syncroniseren
https://addons.mozilla.org/nl/firefox/a ... chronizer/
die zou dat normaal kunnen en doen

Sony

02 jul 2020, 12:04

WillyV.
telkens ik een adres toevoeg aan mijn Favorieten in Firefox vind ik dit niet terug op C:/Gebruikers/Gebruiker/Favorieten
C:/Gebruikers/Gebruiker/Favorieten zijn van Edge niet van FireFox.
Om de nieuwe favoriet(en) terug te vinden klik je in FireFox
in het menu bovenaan op Bladwijzers daarna op Alle bladwijzers tonen
vervolgens op Bladwijzer menu

Sony
I Afbeelding SeniorenNet

WillyV

05 jul 2020, 15:43

Sony,
Dit is bij mij de linkerbovenzijde wanneer ik Firefox open :

Afbeelding

Wanneer ik boven links rechtsklik op Bladwijzer, opent het venster ; als ik hiervan een screenshot met het knipprogramma wil maken,sluit dit venster telkens en is de screenshot onmogelijk.Het is eender welke toets ik aanraak,het venster sluit steeds.Waar kan ik dan volgens jou "Alle bladwijzers tonen" en "Bladwijzer menu" vinden?

mvg,

WillyV
*Joy*

05 jul 2020, 23:02

WillyV

Bij mij is het ook aan de linker bovenzijde ...
En het lukt me wel met het knipprogramma in FF.

Afbeelding

Dubbele klik op je schaartje én Nieuw

Afbeelding

Joy

verhaegen
Support SeniorenNet

06 jul 2020, 09:24

maar dat gaat niet als ge in de balk(menubalk) vanboven op favorieten of geschiedenis klikt
en dergelijke dingen gaan wél met gadwin

en in de toekomst :

Afbeelding

Sony

06 jul 2020, 16:20

WillyV,

open de menu balk van FireFox dat werkt gemakkelijker:

In FireFox;
Klik met de rechter muisknop bovenaan het scherm
Plaats een vinkje naast Menubalk

Afbeelding

Nu zie je bovenaan op de 5e plaats Bladwijzers staan.
Klik daar op.
Klik op Alle Bladwijzers tonen
Als de inhoud van Bladwijzer menu niet wordt getoond,
klik dan op > naast Bladwijzer menu
Nu worden alle mappen die in dat menu staan getoond.
Scroll naar onder en klik op Andere bladwijzers om de
los aangemaakte bladwijzers te zien.
Met Importeren en Reservekopie maken kun je een
.html bestand wegschrijven:

Afbeelding

Rechts klikken op dat bestand en klikken op Openen met
Duidt aan FireFox vervolgens krijg je bvb:

Afbeelding

Terwijl dat scherm open staat, klik in de menu balk op Bestand en klik op
afdruk voorbeeld en eventueel op afdrukken, als je een pdf printer staan
hebt (Bullzip pdf printer: https://www.bullzip.com/products/pdf/download.php )
kunt je dat als pdf printen.

Sony
I Afbeelding SeniorenNet

WillyV

06 jul 2020, 16:23

Sony,
Als antwoord op jouw vraag van 02 juli 2020 te 12:04h.
Enkel met de nieuwste versie van Gadwin Print Screen 6.2.0 kan ik dit venstertje vastleggen.Met geen enkel ander programma lukt dit :

Afbeelding

Wat wordt er volgens jou bedoelt met "gesynchroniseerde tabbladen"?

mvg,

WillyV

Sony

06 jul 2020, 16:51

WillyV.

Uitleg op onderstaande link:
https://support.mozilla.org/nl/kb/gesyn ... n-bekijken

Sony
I Afbeelding SeniorenNet

Sony

06 jul 2020, 17:33

WillyV.

Wat betreft screen prints, dat lukt met alle mogelijke programma's
vb. knipsel programma van Windows: