geluidsbestand

Vragen/antwoorden betreffende computer software.

Hiludy

06 sep 2020, 11:36

ik heb een geluidsbestand gekocht in de foute veronderstelling dat het om een cd ging. ik heb het gedownload maar weet niet hoe het verder moet. tot mijn grote frustratie kan ik het niet beluisteren. zou iemand mij kunnen helpen?

Charlie Maru

06 sep 2020, 14:35

Een beetje méér duidelijkheid/informatie zou misschien kunnen helpen ?.......
Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier

Hiludy

07 sep 2020, 19:24

Bedankt voor je reactie. Ik probeer het een beetje uit te leggen. Het bestand vind ik onder "downloads" in de verkenner. Als ik erop klik opent er een blauw venster waarin een cirkelvormig logo in wit-oranje-zwart, ik weet niet welk programma dat is. Als ik daar op klik opent er een nieuw venster met in het hoofdvak de titel "mijn muziek" en: hier is niets om weer te geven. Links onderaan in een grijze balk: een afbeelding van de album die ik herken als zijnde wat ik gekocht heb. Op de lijn ernaast verschuift een bolletje naar rechts, het speelt dus af maar ik hoor niets. De pc is een paar maanden oud en er staat windows 10 op. Ik hoop dat je met deze uitleg verder kan of is het er compleet naast? Ik ken er bijzonder weinig van.

deklusser

29 sep 2020, 22:26

@Hiludy, dubbelklik eens op het bestand en klik dan op eigenschappen, kijk eens welk bestand uw download is, mp3 of iets anders, kijk juist eronder wat uw standaard muziekspeler is, klik dan op openen met uw standaardspeler , het kan zijn dat het groove is, klik op afspelen ! staat het bestand in download, sleep het naar muziek of een map dat je kan maken in muziek.
Windows 10 Pro 64-bit
Intel Core2 Quad CPU Q6600 @ 2,40GHz 5,0GB RAM, NVIDIA GeForce 8400 GS
Norton Security 2018

hdr

02 okt 2020, 18:11

Het kan natuurlijk ook dat het geluid van je pc niet aan staat. Probeer eens een ander geluidsbestand af te spelen bij voorbeeld een dat eindigt op .mp3 of .wav. Klik er met de rechter muisknop op en kies voor Openen met een programma dat op je PC staat en waarmee je muziek kan afspelen:VLC, Windows Media Player, Quick player,.... en zet je geluid op. Heb je geen enkel programma om geluid af te spelen dat moet je er eerst een downloaden. Klik hier om het programma VLC media player te downloaden en te installeren: https://www.videolan.org/index.nl.html.

Hoor je dan iets ? Op de meeste PC's kan je onderaan het scherm rechts op het icoontje "Speakers" klikken en dan de geluidssterkte aanpassen.
Goed. Nu weet je alvast dat je geluid opstaat en met welk programma je het kan afspelen.
Klik met de rechter muisknop nu op het bestand dat je wil afspelen en kies een afspeelprogramma.
Als dat niet lukt maak dan een printscreen van die pagina en voeg die foto bij een nieuw bericht dat je hier op het forum post. Dan helpen we je verder.
Woonplaats: Merchtem; provider: telenet, pc1: medion desktop met w10, ipad 2 iOS; ipad 8 iOS; iphone 8 en iphone11 met iOS.