Van Explorer naar Chrome
-
Papacharlie - Lid geworden op: 20 jan 2004, 13:25
Ik heb jaren lang met Internet Explorer gewerkt en deze staat op mijn desktop. Onlangs heb ik besloten Google Chrome te installeren en met succes.
Mijn probleem is nu het volgende. Bepaalde zaken die ik ontvang schakelen automatisch naar Internet Explorer, wat natuurlijk niet de bedoeling is. Hoe kan ik dat vermijden ?
Mag ik zomaar die Internet Explorer van mijn computer gaan verwijderen zonder dat ik met andere bepaalde zaken problemen zou krijgen zodat alleen de Google Chrome nog op de computer zou blijven staan.
Ik heb al zitten zoeken om eventueel bij de opstart van de computer voorrang te geven aan Google Chrome maar kan nergens daarover iets vinden. Weet iemand raad met deze situatie ? Dank bij voorbaat.
Mijn probleem is nu het volgende. Bepaalde zaken die ik ontvang schakelen automatisch naar Internet Explorer, wat natuurlijk niet de bedoeling is. Hoe kan ik dat vermijden ?
Mag ik zomaar die Internet Explorer van mijn computer gaan verwijderen zonder dat ik met andere bepaalde zaken problemen zou krijgen zodat alleen de Google Chrome nog op de computer zou blijven staan.
Ik heb al zitten zoeken om eventueel bij de opstart van de computer voorrang te geven aan Google Chrome maar kan nergens daarover iets vinden. Weet iemand raad met deze situatie ? Dank bij voorbaat.
Doe voor goed en kijk niet om
-
lode - Lid geworden op: 13 mar 2005, 16:14
Werk je met Windows 10 ?
Start...Instellingen...Apps...Standaard-apps...Webbrowser
Dit zal bij u zo staan

Klik daar op, een nieuw venster gaat open

Klik op Google Chrome
Nu is Google Chrome ingesteld als uw voorkeur webbrowser

Start...Instellingen...Apps...Standaard-apps...Webbrowser
Dit zal bij u zo staan

Klik daar op, een nieuw venster gaat open

Klik op Google Chrome
Nu is Google Chrome ingesteld als uw voorkeur webbrowser

1) HP Pavilion P6 2030 be/WIN 7 Home-Premium SP1 / Intel Core i5 2500-3.3GHz/ 8Gb /HD1.5Tb / Externe HD 4TB
2) HP Envy Win 11 / Intel Core I7 / 16 GB/ SSD 256 GB/ HD 1 TB
/Firefox/MS Office 2013/ OpenOffice/ LibreOffice/ Eset Smart Security Premium V17
/Firefox/MS Office 2013/ OpenOffice/ LibreOffice/ Eset Smart Security Premium V17
-
-
Papacharlie schreef: ↑20 okt 2020, 17:40Bedankt Lode, ga dit morgen proberen want moet nu dadelijk weg
Blijft nu nog te zien of het in werkelijkheid in orde zal zijn en hij dadelijk de Google Chrome gaat selecteren want dit kan ik zo direct niet uit proberen.
In elk geval vriendelijk bedankt voor de snelle hulp.
Zal later nog wel eens laten weten of alles werkelijk in orde is.
-
lode - Lid geworden op: 13 mar 2005, 16:14
OK,
1) HP Pavilion P6 2030 be/WIN 7 Home-Premium SP1 / Intel Core i5 2500-3.3GHz/ 8Gb /HD1.5Tb / Externe HD 4TB