jpg openen lukt mij niet meer als voorheen

Vragen/antwoorden betreffende computer software.

procman4
Contacteer:

31 dec 2020, 14:21

Ja het was al langer aangekondigd : het knipprogramma ging verplaatst worden. En dat is dus gebeurd op mijn laptop. Is dat soms de reden, waarom ik "jpg" niet meer kan openen als voorheen ?
Wat doet zich voor.

Ik open een map waar jpg's in staan, en wil één of andere afbeelding openen.

En onderaan mijn scherm in de taakbalk verschijnt weliswaar het icoontje van "foto's", maar het ziet er zo uit.
Zie de gele kader.

Afbeelding

Ik kan, klikkend op de lichtgele afbeelding, in de witte achgtergrond, de afbeelding NIET MEER OPENEN !!
Voorheen was het "bijna" hetzelfde als bovenstaande afbeelding, maar dan ZONDER die pijltjes. En dan ging de afbeelding gewoon open met de app "Foto's".

Het lijkt er op alsof het ZOU gaan over een filmpje ; met die driehoekige pijltjes onderaan.

Ik ben gaan kijken bij "standaard-apps per bestandtype kiezen". En daar staat wel degelijk : openen met "foto's". Zie hieronder.

Afbeelding

En .. bij de andere mogelijke toepassingen om een afbeelding te openen staan --> zie hieronder.

Afbeelding

Vraag : ben ik voortaan nu echt verplicht om te kiezen voor een andere app ??
Ik ben prima gediend met "de app --> "Foto's". Die trouwens in het groen wordt aanbevolen door Win10.

Vaak is het simpelweg om bvb : eens snel te kijken of de bijlage die ik aan een e-mail vasthang te checken, of ik wel degelijk de goede afbeelding heb bijgevoegd aan mijn mail

Hoe kan ik de app "Foto's" terug krijgen zonder die driehoekige pijltjes er onder ?

Dank voor wie helpen wil.

procman4
(Daarom -->) AdBlock Plus
Verder : Open Office

verhaegen
Support SeniorenNet

31 dec 2020, 15:42

misschien eens gewoon dubbelklikken op een foto ?

hetgeen onder zo ne foto komt is gewoonlijk van een progje dat je geinstaleerd gehad hebt op de computer

procman4
Contacteer:

02 jan 2021, 13:28

verhaegen schreef:
31 dec 2020, 15:42
misschien eens gewoon dubbelklikken op een foto ?

Neen, jouw suggestie brengt geen beterschap.

hetgeen onder zo ne foto komt is gewoonlijk van een progje dat je geinstaleerd gehad hebt op de computer

In een periode van 14d. vóór de fout, heb ik niets geïnstalleerd. Alleen deed Microsoft, niet ik, automatisch en ongevraagd, die update ivm "knipprogramma". Zie bij mijn eerste tekst.

Toch bedankt voor de moeite.
(Daarom -->) AdBlock Plus
Verder : Open Office

verhaegen
Support SeniorenNet

02 jan 2021, 13:57

ga eens terug naar dat venster met de app keuze
en zoals je zelf zegt (in het groene aangeraden door microsoft ) foto's
klik die aan en zet hem standaard
als ge nadien gewoon op een foto klikt moet die geopend worden door foto's van microsoft want dan staat die standaard

hovel

02 jan 2021, 16:47

procman4 schreef:
31 dec 2020, 14:21

Afbeelding

Ik kan, klikkend op de lichtgele afbeelding, in de witte achtergrond, de afbeelding NIET MEER OPENEN !!
Wat staat er in het vak in het midden van het witte vlak? Fout melding?
Dit moet een aanduiding zijn van wat er fout is.

Die pijlen onderaan (uw geel kader) staan er bij mij ook, werken niet, maar geen probleem.