Map verwijderen in Outlook-opgelost

Vragen/antwoorden betreffende computer software.

Toby

26 jun 2021, 09:48

Heeft er iemand een idee hoe het komt dat ik een bepaalde map niet kan verwijderen in Outlook ? Het betreft een map zonder inhoud. Door rechts er op te klikken zou ik normaal de optie "map verwijderen" moeten kunnen aanklikken. Nu blijft die optie licht grijs gekleurd en kan in geen geval aangeklikt worden.
Afbeelding
Warning: most messages of this kind, could be sent by an oldtimer Acer Aspire 7530 laptop or even an older Lenovo T500 laptop, both proudly and pretty fast using Linux Mint 21.1 "Vera" Cinnamon 64 bits operating system.
Give it a try too !

verhaegen
Support SeniorenNet

26 jun 2021, 17:52

als dat een originele map van outlook is kan je die inderdaad niet verwijderen

maar over welke outlook hebben we het eigenlijk hier ?
outlook van het office pakket van microsoft ?
outlook online ? via de browser

Toby

27 jun 2021, 05:01

verhaegen schreef:
26 jun 2021, 17:52
als dat een originele map van outlook is kan je die inderdaad niet verwijderen

maar over welke outlook hebben we het eigenlijk hier ?
outlook van het office pakket van microsoft ?
outlook online ? via de browser
Voor zover ik hier kan op antwoorden, ik meen dat het Microsoft Outlook betreft. Meer dan waarschijnlijk dus van het Office pakket.
Warning: most messages of this kind, could be sent by an oldtimer Acer Aspire 7530 laptop or even an older Lenovo T500 laptop, both proudly and pretty fast using Linux Mint 21.1 "Vera" Cinnamon 64 bits operating system.
Give it a try too !

verhaegen
Support SeniorenNet

27 jun 2021, 09:29

en welke map zou je der dan willen van verwijderen ?
zelf bijgemaakte mappen zou géén probleem mogen geven om te verwijderen

ps.
steek daar eens een mail in , en wacht tot die gesyncroniseerd is , verwijder dan de map eens
of start outlook eens in offline modus , en verwijder de map dan eens

Toby

28 jun 2021, 18:07

verhaegen schreef:
27 jun 2021, 09:29
en welke map zou je der dan willen van verwijderen ?
zelf bijgemaakte mappen zou géén probleem mogen geven om te verwijderen
ps.
steek daar eens een mail in , en wacht tot die gesyncroniseerd is , verwijder dan de map eens
of start outlook eens in offline modus , en verwijder de map dan eens
De map in kwestie heet "Gespreksgeschiedenis". Ik herinner me nu niet dat ik die ooit zelf gemaakt heb. Ik kopieerde er een bestand naar en kan dan alleen de map leegmaken, maar niet verwijderen.

Euh, misschien een dom vraagske, maar hoe weet ik wanneer het zaakje gesynchroniseerd is en hoe start ik in offline modus ? :oops: :oops:
Give it a try too !

verhaegen
Support SeniorenNet

28 jun 2021, 19:24

De Gesprekgeschiedenis map wordt normaliter automatisch gecreëerd in Office Outlook als back-up plaats voor je Skype gesprekken
Wanneer je je account gesynchroniseerd hebt in het Office Outlook-programma zal de lijst met mappen (waaronder deze Gesprekgeschiedenis-map) uitgewisseld worden met Outlook ,Dit is dan ook de reden waarom deze óók binnen de mail zichtbaar wordt
ge zult in skype dus die syncronisatiekoppeling moeten uitzetten
in skype , Selecteer op het tabblad Chats uw profielafbeelding. Schakel Synchroniseer uw contacten uit.

Selecteer op het tabblad Chats uw profielafbeelding.
Selecteer Instellingen settings button.
Selecteer Contactencontacts button.
Schakel Synchroniseer uw contacten uit.

Klik op het tabblad Verzenden/Ontvangen, in de groep Voorkeuren, op Offline werken.
Klik op OK als u een offline-Outlook-gegevensbestand (. ost) wilt instellen. Standaard is het selectievakje Vragen bij opstarten zodat ik kan kiezen tussen offline werken en online werken ingeschakeld.
of
wat je kunt doen is de internetverbinding verbreken , dan kan je die mappen wél wegdoen
maar als uw account gekoppelt is , zullen die héél waarschijnlijk opnieuw aangemaakt worden !(dus eerst ontkoppelen)

https://support.microsoft.com/nl-nl/off ... 8c9522d633

Toby

09 jul 2021, 06:51

Bedankt Verhaegen voor de alweer prima commentaar.
Ik draai Skype niet, dus dat betekent dat ik de map in kwestie maar voor de rest van mijn dagen moet tolereren in Outlook.
Nogmaals bedankt voor je tips. 8) :D
Give it a try too !