Microsoft Solitair Collection

Vragen/antwoorden betreffende computer software.

Danny.

05 sep 2021, 08:39

Hellokes iedereen, kan er mij iemand helpen waarvoor dank.

Ik had deze verzameling spelletjes van Microsoft op mijn Windows10 PC staan en was een fervent gebruiker van het onderdeel FreeCell alwaar ik reeds boven de 11.000 gelukte spelletjes was (wordt bijgehouden bij Microsoft).

Daar ik de laatste tijd veelvuldig de melding kreeg dat er geen verbinding kon gemaakt worden waardoor ik mijn resultaten niet meer kon zien, ben ik op zoek gegaan naar een mogelijke oplossing, en deze was dat er waarschijnlijk een Upgrade zou moeten uitgevoerd worden, en toen ben ik waarschijnlijk gaan knoeien met als resultaat dat ik die kaartspelletjes verloren ben :oops: :oops:

Ik kan nu spijtig nergens vinden wat ik zou moeten doen, ook een opnieuw downloaden lukt niet meer.

Kan er mij iemand "de weg wijzen" van wat ik zou moeten doen (is een terugzetten van mijn met Aomei uitgevoerde backup van 1 sep een mogelijkheid?), waarvoor dank.

Bijkomende informatie, ik ben daarjuist gaan proberen met mijn lattop (ook een Windos10 machien) die Microsoft Solitair Collection te gaan bekijken, en die werkt nog steeds prima, ook met aal mijn resultaten (die in de Cloud opgeslagen zijn).

Groetjes

Danny
Windows 11 Home 64-bit, Ram 8GB, Medion Akoya E23403 All-In-One, Microsoft Defender

verhaegen
Support SeniorenNet

05 sep 2021, 09:33

Danny.

05 sep 2021, 09:56

Verhaegen, bedankt voor deze verwijzing.

Nadat ik op die link geklikt heb krijg ik het volgende te zien

Afbeelding

En daar klik ik dus op die blauwe mogelijkheid (Get), ik veronderstel dat ik dan een ander scherm moet krijgen, maar er gebeurt lekker niets :evil: :evil:

Kan het zijn dat ik met een ander probleem zit op mijn desktop? In alle geval op mijn laptop heb ik de indruk dat alles veel sneller gaat.

Groetjes en bedankt voor uw eventueel antwoord.

Danny
Windows 11 Home 64-bit, Ram 8GB, Medion Akoya E23403 All-In-One, Microsoft Defender

franç

05 sep 2021, 10:47

Probeer het downloaden eens via de Microsoft Store.
1. Klik op uw computer op Start en klik daarna in de verticale lijst met programma's onder de M op Microsoft Store.
2. Klik in het venster dat verschijnt rechtsboven op Zoeken en toets in als zoekopdracht: Solitaire.
3. Klik in de resultaten op het blauwe icoon met de tekst Microsoft Solitaire Collection.
Je krijgt nu hetzelfde scherm te zien als waar Verhaegen naar verwees, maar in het Nederlands en je zou daar de collectie moeten kunnen downloaden. Het zou geen verschil mogen/moeten maken, maar je weet nooit.

Een andere mogelijkheid (ik heb er op dit forum al enkele keren eerder naar verwezen) is om de games van Windows 7/Windows 8 te gebruiken. Die kun je (als ze zijn geïnstalleerd) gebruiken zonder internetverbinding. Bijkomend voordeel is dat je geen last hebt van (opdringerige) advertenties en je je niet hoeft te registreren.
- Als je dat wil proberen, ga dan naar deze website: klik hier, scroll op die webpagina naar beneden klik op de grote groene knop Download games.
- Je downloadt dan een zipbestand en als je dat uitpakt zul je in de gele map een bestand zien staan met de naam: Windows 7 Games for Windows 10 and 8.exe.
- Dubbelklik daar op en heb dan even geduld, want het kan dan wel een halve minuut of langer duren totdat na het dubbelklikken het installatievenster verschijnt. Tijdens de installatie kun je er eventueel voor kiezen om de enkele spellen die alleen online te spelen zijn, niet te installeren.
- Na installatie vind je de spellen (waaronder FreeCell) op je computer terug door links-onderaan op je computer op de Startknop te klikken en daarna onder de G op Games.
- Er is 1 nadeel: na een grote update van Windows 10 kunnen de games verdwenen zijn en dan zul je de installatie opnieuw moeten uitvoeren. Maar als je het gedownloade bestand in de map Downloads laat staan, dan is zo'n herinstallatie snel gebeurd.

Sony

05 sep 2021, 11:06

Danny,

klik eens op start (links onder Windows symbool)
Scroll in linkerkant van het scherm bij de pictogrammen
naar beneden en kijk of Microsoft Solitair Collection
daar tussen staat.

Sony
I Afbeelding SeniorenNet

Danny.

05 sep 2021, 11:26

Bedankt Franck voor us steeds gewaardeerde hulp.

Ik heb intussen die Microsoft Solitair Cllection kunnen binnenhalen maar daar blijft zich een probleem voordoen.

Als ik dat spelletje laat starten, dan ben ik een nieuwe gebruiker, en als ik mij wil aanmelden bij Microsoft, krijg ik de melding dat er een probleem is met het internet, maar met mijn laptop kan ik op hetzelfde moment gewoon dat spelletje spelen.

Noteer dat beide toestellen via dezelfde wifi verbinding naar het internet gaan.

Groetjes

Danny

Danny.

05 sep 2021, 11:45

Hellokes, ik kan bijna niet het internet gebruiken op mijn desktop, maar wel op mijn laptop, is daar misschien een ernstig probleem dat een "opkuisen" vergt?

Ik ben deze namiddag niet operationeel wegens niet aanwezig bij mijn toestellen, ik zal er wel zijn vanaf 15u00.

Groetjes

Danny

Danny.

05 sep 2021, 19:58

Het is ook nog later geworden , ik had een afspraak uit het oog verloren, zal werk zijn voor morgen

Groetjes

Danny

verhaegen
Support SeniorenNet

05 sep 2021, 20:11

best eerst de simpelste proberen , de probleemoplosser van windows zelf
Gebruik de probleemoplosser voor netwerken. Selecteer Start > Instellingen > Netwerk en internet > Status. Selecteer onder Netwerkinstellingen wijzigenProbleemoplosser voor netwerken.

Danny.

06 sep 2021, 08:32

@Franck en Sony, ik heb dus een nieuwe installatie van die spelletjes gedaan, maar als ik start dan krijg ik volgende melding

Afbeelding
Die code verwijst naar een mogelijke ontbrekende update, maar het programma heb ik nu pas gedownload :roll: :roll:

@Verhaegen, ik heb die probleem oplosser laten werken, en de drie mogelijkheden laten testen.

Er kan geen probleem vastgesteld worden.

Ik veronderstel dat het dan wel ok is, maar dat verklaart nog steeds niet waarom mijn desktop merkelijk trager geworden is tegenover mijn laptop, ik vind dat het vroeger veel beter was, zou Abbs hier eens willen komen kijken?

Groetjes

Danny