i-tunes

Vragen/antwoorden betreffende computer software.

king

28 sep 2021, 09:05

Ik heb sinds lang ongeveer 1500 songs (netjes met diverse afspeellijsten) op mijn IPOD staan welke uiteraard ook op mijn laptop (Dell) staan.
Ik bemerk nu dat op mijn laptop (na een update i-tunes) die afspeeellijsten weg zijn en ik nog maar enkele songs terug vind..... Nochtans via verkenner zie ik onder de map music /itunes alle songs staan....
Ik weet niet of ik mijn i-tunes op mijn laptop kan synchroniseren met mijn ipod... om al mijn afspeellijsten ook op mijn laptop terug te hebben, incl alle songs uiteraard.
In principe synchroniseert het programma de ipod op de gegevens van de laptop maar nu zou het dus omgekeerd moeten...
Weet iemand raad (zonder te ingewikkelde softwaretaal)...?
Dank alvast
Laptop MEDION - Windows 11 - Intel Core i3 - 1115G4 - 3,0 GHz, 2 kernen - 8 GB RAM - 256 GB SSD - Windows defender & firewall - MS office personal - Printer HP 3057A -
telenet modem/wifi - Gmail - browser MS Edge.

audibac

28 sep 2021, 09:09

Intel (R) core I5-10600KF@4.10GHz -16GB -64Bit Win11 home

king

29 sep 2021, 08:49

DIKKE MERCI !
Laptop MEDION - Windows 11 - Intel Core i3 - 1115G4 - 3,0 GHz, 2 kernen - 8 GB RAM - 256 GB SSD - Windows defender & firewall - MS office personal - Printer HP 3057A -

king

29 sep 2021, 09:49

dikke merci....maar toch probleem zo ervaar ik...
ik wil de muziek die op mijn ipod staat (1500 songs ingedeeld in afspeellijsten) overbrengen naar mijn laptop waar ik deze NIET meer terug vind .....
Wanneer ik je procedure volg lijkt het dat mijn Ipod gaat gesynchroniseerd worden op hetgeen op mijn laptop staat (en dat is in I-tunes nog slechts 73 nummers...) Ik wil het omgekeerde bewerkstelligen... alles vanop mijn Ipod ook terug krijgen op mijn laptop.
Vreemd is dat ik via verkenner wel degelijk de mappen terugvindt met ALLE nummers (zoals ze ook op de Ipod staan) maar in het progr I-tunes (op de laptop) zijn alle afspeellijsten incl songs verdwenen, op uitzondering van 73 songs...
Ik wil uiteraard vermijden dat ik ook alles op mijn Ipod kwijt ben.....
Kan je helpen ??? I hope so....

Sony

29 sep 2021, 13:46

King,

Klik op onderstaande link:
https://support.apple.com/nl-be/guide/i ... d851b9/ios
Scroll naar onder tot:
Bestanden uitwisselen tussen de iPod touch en je Windows-pc
volg daar de instructies.

Sony
I Afbeelding SeniorenNet

king

04 okt 2021, 09:18

Sorry voor late reactie maar ik was effen "buiten dienst"......

Sony, wanneer ik je link https://support.apple.com/nl-be/guide/i ... d851b9/ios volg en ik klik op bestandsindeling dan krijg ik een scherm MAAR er wordt niks ingevuld in dat scherm waarin ik een app moet selecteren ..... ?????

Sony

04 okt 2021, 12:00

King,

Bestanden uitwisselen tussen de iPod touch en je Windows-pc

Installeer of werk bij naar de nieuwste versie van iTunes op de pc.
Zie het Apple Support-artikel Bijwerken naar de nieuwste versie van iTunes.
Sluit de iPod touch aan op je Windows-pc.
Je kunt het apparaat aansluiten via USB of via een wifiverbinding als je synchronisatie via wifi hebt geconfigureerd.
Klik in de verkenner (linkerkant van de pc) om de aangesloten iPod te openen.
Klik in iTunes op de Windows-pc op de iPod touch-knop linksboven in het iTunes-venster.
Klik op 'Bestandsdeling', selecteer een app in de lijst en voer een van de volgende stappen uit:
Een bestand overzetten van je iPod touch naar je computer: Selecteer in de lijst aan de rechterkant het bestand dat je wilt overzetten, klik op 'Bewaar in', geef aan waar je het bestand wilt bewaren en klik op 'Bewaar in'.
Als je de aangesloten iPod niet ziet in de verkenner gaat het nooit lukken.

Sony
I Afbeelding SeniorenNet

king

05 okt 2021, 07:52

Sony, ik heb die procedure echt correct opgevolgd en alles verloopt zoals het moet maar wanneer ik op "bestandsindeling" klik komt er helemaal niks te vooorschijn....de lijst blijft leeg....???

Sony

05 okt 2021, 12:30

King,

lees eens op onderstaande link:
https://support.apple.com/nl-nl/HT206481

Sony
I Afbeelding SeniorenNet

king

06 okt 2021, 17:23

Ik heb dat gelezen maar vind geen opl. Op mijn (oude) ipod kan ik geen bestanden app downloaden...
Met mijn verkenner zie ik ==> APPLE IPOD => INTERNAL STORAGE => DCIM en dan zegt de verkenner dat deze map leeg is... !
Wanneer ik I-tunes opstart (op laptop) zie ik (ocharme) 73 songs zonder afspeellijsten.....
Wanneer ik mijn Ipod verbindt met mijn laptop dan geeft I-tunes direct de volledige inhoud aan songs van mijn Ipod netjes ingedeeld in mijn afspeellijsten.....
Er moet toch ergens een mogelijkheid zijn om alles ook terug op mijn laptop te krijgen... ?
Ik zou anders in I-tunes (laptop) dezelfde afspeellijsten opnieuw creëeren zoals ze op mijn Ipod staan en de songs opnieuw allemaal toewijzen MAAR probleem is dat ik slechts 73 songs daadwerkelijk zie. Nochtans in mijn bestanden MUSIC (op de laptop) zie ik alle songs ....
A big mistery....!

Sony

07 okt 2021, 11:50

King,

je ziet de bestanden in de music map op de laptop ?
Deze bestanden opnemen in iTunes:
https://support.apple.com/nl-be/guide/i ... 81/windows

Sony
I Afbeelding SeniorenNet

king

11 okt 2021, 18:57

Sony, dank voor de info maar ik zal enige tijd nodig hebben.....
nieuwe laptop in gebruik 'aan het nemen' en veel miserie..... (draait op windows 11)