Winzip driver updater

Vragen/antwoorden betreffende computer software.

geo

06 okt 2021, 16:58

Beste helpers
Ben al 2 dagen op zoek om in Apps & Onderdelen de app "Winzip driver Updater" te verwijderen;
Deze heeft een grootte van 941mb maar is niet verwijderbaar ter plaatse omdat verwijderen niet bereikbaar is.

Deze prog die is zoals ik op het ganse internet lees onbetrouwbaar en ik wil die weg maar het lukt niet.

Ook is die nergens meer te vinden .....niet in start..in opstart....en ook niet in programmas en
onderdelen omdat ik die in de ganse pc heb verwijderd, alleen lukt het mij niet om die in Apps & onderdelen te verwijderen, misschien heb ik ze in de verkeerde volgorde verwijderd ?????

Ik heb alle mogelijke scanners voor malware en virussen gebruikt maar geen resultaat.
Iemand een idee hoe ik alsnog die map in Apps & onderdelen kan verwijderen ????

Blijkbaar zou het helpen door door Winzip opnieuw te installeren en dan te verwijderen , maar dat zie ik nu toch niet meer zitten, ik wil al die achterbakse rommel van mijn pc af.

Als iemand een eventuele oplossing kent om hem alsnog in Apps & onderdelen te verwijderen hoor ik het graag.
Met dank
Geo
Windows 10- 64bit /8gb Ram / Intel core i5-3550/Intel HD Graphics/ HD1tb/Externe 1tb / /Explorer 11.0.26/Firefox7.0/ Microsoft edge/google chrome/Thunderbird 60.9.1/Apache Open Office4.1.3./Cclaener 5.63.74/Adwclean/Malwarebytes 2.2.1.10 Telenet

Sony

07 okt 2021, 11:59

Geo,

Scan je computer met FRST en plaats de 2 logbestanden
in WeTransfer en plaats de link in een volgend bericht T.A.V. abbs.
Hoe je de logebestanden kun makken kunt je lezen op:
viewtopic.php?f=43&t=197564&sid=ca003e7 ... 4863e576c4

abbs zal de logbestanden nakijken en daarna de nodige instructies
geven om de computer op te kuisen.

Sony
I Afbeelding SeniorenNet

geo

07 okt 2021, 14:20

Sony

Windows defender laat niet toe om FRST te installeren ???? ziet dit als malware.
Zal defender uitschakelen en dan nog eens proberen te downloaden
geo
Windows 10- 64bit /8gb Ram / Intel core i5-3550/Intel HD Graphics/ HD1tb/Externe 1tb / /Explorer 11.0.26/Firefox7.0/ Microsoft edge/google chrome/Thunderbird 60.9.1/Apache Open Office4.1.3./Cclaener 5.63.74/Adwclean/Malwarebytes 2.2.1.10 Telenet

sacho

07 okt 2021, 16:09

Met ADW-Cleaner krijg je die zo weg.
Als je de scan doet, vink de préinstalled software niet aan als je wil verwijderen.
Alleen de rommel wat die vind zal standaard aangevinkt zijn.
https://toolslib.net/downloads/viewdown ... dwcleaner/

geo

07 okt 2021, 17:00

Sony

Bij het het downloaden van FRST exe is er GEEN mogelijkheid om te kiezen voor opslaan in bureaublad
tot 5 maal toe FRST exe gedownload maar opslaan is er niet bij.
de exe komt wel terecht op het bureaublad .....maar na het scannen komen de 2 gevraagde logjes terecht in downloads.....tot daar geen probleem.

Alleen kan je in wettransfer de logjes die in downloads staan niet bereiken.....andere oplossing de 2 logjes als
bijlage sturen in een nieuw bericht naar seniorennet, maar het feit dat de inhoud uit tekst bestaat word dit niet aanvaard.
M.a.w einde verhaal want geen van beiden lukt , dus voor mijn part zullen we het er maar bij laten zeker.
Na uren proberen is bij mij het licht uit.....moeilijk gaat ook ...maar als het niet werkt zoals het zou moeten kan je blijven proberen, die winzip driver updater kan voor mijn part nu gestolen worden...het is het enige restje dat
dat overblijft dus hoop ik dat het ook zo blijft.

Alvast bedankt iedereen voor de geboden hulp.

Groeten Geo

abbs
Contacteer:

07 okt 2021, 18:22

Hallo,

We gaan het anders proberen ik leg alles stap voor stap uit en dan gaat het je echt lukken.
Lees het per stap door en voer het per stap uit (je kan het ook uitprinten).

1. Ga naar de map Downloads open die en sleep FRST.exe daaruit naar je Bureaublad,.
(Dit doe je door met je linker muisknop erop te klikken en dan ingedrukt houden en zo eruit sleept)

2. We gaan dan 2 nieuwe logjes maken doe het volgende:
Klik met de rechtermuisknop op FRST.exe en kies voor de optie Afbeelding Als administrator uitvoeren.
  • Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer indien nodig.
  • Druk vervolgens op de Scan knop, er zal nu eerst een back-up van het register worden gemaakt.
  • Wanneer de scan gereed is worden er twee logbestanden aangemaakt met de naam (FRST.txt en Addition.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.

3. Bijlagen plaatsen:

Klik hieronder je bericht op Bijlagen (zie rode pijl), klik dan "Bestand toevoegen" en ga naar de plaats waar de logjes staan.

Afbeelding

Dit doe je per logje.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)

geo

08 okt 2021, 11:50

Beste abbs
Wat je uitlegt is crack hetzelfde van wat ik gisteren ook gedaan heb, ik ben geen leek in computers en werk er al 25 jaar mee.....al kan ik ook fouten maken net als iedereen.
De 2 mapjes FRST.tekst en Adition.tekst staan al sinds gisteren op mijn bureublad.

Nu heb ik je exaxt gevolgd in je uitleg en alles ....nog ....eens herhaald van begin tot einde, de genoemde mapjes komen op het bureaublad terecht vervolgens..........

hier naar >>bijlagen>>>bestanden toevoegen>>>in het geopende kader FRST.tekst >>>>openen...
gevolg niets ..;idem voor het mapje Addition .tekst.

Kans 2.....de mapjes in het tekstvak slepen...werkt niet......de mapjes kopieren en in het tekstvak
plakken ...lukt niet.
Als ik zo vrij mag zijn om hier mijn mening te geven,dan is mijn enige besluit dat er op de site toch een en ander mis gaat... dit is geen verwijt maar een simpele vaststelling.

Nog een laatste poging gedaan maar de logjes zijn niet in het teksvak te krijgen.
Wel jammer voor het vele gratis hulp dat jullie aanbieden waarvoor vele dank.

Ik zal morgen nog eens een poging doen om de logje door te zenden ,we zien wel.

Vele groeten en dank
Geo

abbs
Contacteer:

08 okt 2021, 12:12

Hallo,

Waar het mis gaat weet ik niet maar ik ga even een handleiding maken en zal die vanmiddag plaatsen als die klaar is.
Groeten abbs
Afbeelding

abbs
Contacteer:

08 okt 2021, 13:23

Als het goed is staat de tool FRST en de (FRST.txt en Addition.txt) log bestanden op je bureaublad.

Afbeelding

Upload de log bestanden (FRST & Addition) via Wetransfer.
-------------

Ga naar: Wetransfer en klik op "Ik ga akkoord".

Afbeelding

Klik nogmaals op Ik ga akkoord.

Afbeelding

Klik op het + .

Afbeelding

Verkenner opent en dubbel klik één van de logjes.

Afbeelding

Klik nu weer op het + en daarna op Bestand waarna "Verkenner" weer opent en je het tweede logje kan toevoegen door daar dubbel op te klikken.

Afbeelding

Als beide logjes in "Wetransfer" staan klik je op Creëer mijn link.

Afbeelding

Kopieer en plak de link die verschijn in je volgende antwoord.

Afbeelding

Via deze link kan dan het bestand worden gedownload.
Groeten abbs
Afbeelding

geo

08 okt 2021, 17:15

beste abbs
Hieronder indien het goed is de gekopieerde link van Wetransfer met hopelijk de 2 logbestandjes.
Op hoop van zegen voor alle moeite die je doet.

https://we.tl/t-x0Hvb9NZ4Q

Geo

abbs
Contacteer:

08 okt 2021, 18:45

Hallo,

Bijna goed, je heb Addition.txt geplaatst die is goed maar je heb de tool FRST64.exe erbij geplaatst.
Die hoefde niet, wil je nu ook nog FRST.txt bestand plaatsen. Dus het txt bestand en niet de exe.
Groeten abbs
Afbeelding

geo

08 okt 2021, 20:34

abbs
hier onder de gevraagde log, exuses om de verkeerde door te zenden zo rap is het gebeurt hè
Het zal nu wel de goede zijn zeker.

https://we.tl/t-0bZNoeJo5z

Deze avond ben ik niet meer beschikbaar,maar morgenvroeg ben ik terug bij de les,nog een goede avond gewenst.

Alvast vele dank voor je niet aflatende hulp

abbs
Contacteer:

09 okt 2021, 11:27

Hallo,

Je pc is aardig besmet waardoor we zeker even mee bezig zijn maar dat maakt niet uit als je het maar goed vind.

Ik heb eerst een paar vragen:
1. heb jij je proxy setting verander.
2. heb je AVG ook als virusscanner gebruikt.
3. ik zie ESET Online Scanner heb je daar mee gescand zo ja had die wat gevonden.

Voor dat we gaan beginnen met schoonmaken zorg altijd eerst voor een goede back-up.
We gaan in stappen beginnen ik omschrijf het zo duidelijk mogelijk, lees dus eerst elke stap goed door bij sommige zit een handleiding lees die ook door en voer het dan uit.

Stap 1.
Je bezit een zeer verouderde Malwarebytes Anti-Malware versie 2.2.1.1043 verwijder die nu als eerste via "Programma's en onderdelen" en herstart hierna je pc en doe dan:

Download Afbeelding MalwareBytes Anti-Malware bij voorkeur naar het bureaublad.
  • Dubbelklik op MBSetup.exe om de installatie van Malwarebytes Anti-Malware te starten.
  • Volg de verdere aanwijzingen tijdens de volledige installatieprocedure.
  • Die is hier na te lezen Handleiding
  • Klik vervolgens op de knop Scannen om een bedreigingsscan uit te voeren. Er zal nu gecontroleerd worden op beschikbare updates.
  • De scan wordt nu automatisch gestart, gebruik de computer bij voorkeur niet tijdens de scan.
Na het scannen:
Als er bedreigingen zijn gevonden:
  • Klik op "Quarantaine" en daarna op "Gereed".
  • Er kan gevraagd worden om de computer opnieuw op te starten. Doe dat dan en start daarna opnieuw MBAM.

Start Malwarebytes klik op "Scanner", klik op "Rapporten".
Dubbelklik op het recentste "Scanrapport".
Klik op Exporteer en kies Tekstbestand (*.txt).
Afbeelding
Vul een bestandsnaam in en bewaar het op je bureaublad zodat je het makkelijk terugvindt.
Upload dat logje via Wetransfer en plaats de verkregen link.

Stap 2.
Door de scan met Malwarebytes is veel veranderd waardoor ik weer nieuwe logjes van FRST nodig heb.

Afbeelding

Klik met de rechtermuisknop op FRST.exe en kies voor de optie Afbeelding Als administrator uitvoeren.
  • Zorg dat de volgende optie is aangevinkt: Afbeelding
  • Druk op de knop Scannen.
  • Na de scan worden 2 logbestanden gemaakt (FRST.txt en Addition.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Upload deze logjes ook weer via Wetransfer.
Groeten abbs
Afbeelding

geo

09 okt 2021, 15:05

beste abbs
Hier antwoord op uw vragen:
1-Poxy settings veranderd...???..ik gebruik Avast free antivirus maar heb in sommige gevallen een en ander uitgeschakeld wegens te veel overlast.
In instellingen>>netwerk internet staat het volgende.....VPN verbindingen via netwerken met een datalimiet
toeestaan >>>ingeschakeld.
VPN verbindingen tijdens roamen>>>toestaan.

2-AVG als virusscanner gebruikt ??? voor zover ik weet is AVG nu een onderdeel van Avast ....of vice versa.
Ik heb het opgezocht en in de lijsten Apps & onderdelen +programma's en onderdelen ....staat nog vermeld
een map met de naam .....AVG secure brownser 661mb ....dus ja ik heb hem gebruikt.

3-Heb je met Eset gescand ????? Ja ik heb met eset gescand ....maar er is niet gevonden, als je het wil
geloven is er niets aan de hand.
Al moet ik zeggen dat mijn pc zeer goed werkt...alleen s'morgens als ik hem opstart duurt het tot +- 5 minuten voor die werkbaar word en het rode lampje uit gaat... daarna in de loop van de dag een opstart van +- 1.5 à 2 minuten.

4- De oude Malware bytes werd verwijderd en de nieuwe geinstalleerd het gevraagde mapje met het scanrapport ...meestal " pup optionals".....staat klaar op het bureaublad om te verzenden met webtransfer tezamen de FRST scans.

Maar ik moet ook nog een beetje overeen komen met mijn vrouw ook hè....en deze nammidag de tuin opruimen en alle tafels en stoelen opbergen nu het een beetje droog is...en het gras een laatste keer maaien.en gelijk heeft ze.
Daarom zal ik maar tegen de avond de gevraagde 3 logjes kunnen opsturen met wettransfer.

Alvast vele dank
geo

abbs
Contacteer:

09 okt 2021, 15:11

Hallo,

Dat is goed rustig aan hoor we hoeven geen prijs te winnen ik ben er pas morgen ook weer.
Groeten abbs
Afbeelding