Lenovo ThinkPad paswoord kwijt

Vragen/antwoorden betreffende computer software.

geo

29 dec 2021, 10:53

Hallo
Iedereen fijne feestdagen gewenst, en hier mijn probleem.

De kleinzoon van mijn broer (6 jaar) heeft van zijn moeder een maand geleden een goed werkende en uitgekuiste 2°hands Lenovo TkinckPad met WINDOWS 7 er op gekocht....en dit om te gebruiken vorr de school.

Probleem is nu dat er een wachtwoord voor opstart van de laptop op stond....die heeft ze veranderd
naar een eigen wachtwoord ZONDER het wachtwoord op te schrijven, met gevolg dat ze nu een maand later
het wachtwoord vergeten is met alle gevolgen vandien.

Nu heb ik al met 5 verschillende merken van boot cd's geprobeerd om op te starten maar niks lukt omdat ik steeds uitkom bij het "paswoord ingeven."
Ik geraak ook niet in de bios met "WINDOWS VLAG+R om cd/dvd op de eerste plaats te zetten voor de opstart wat waarschijnlijk ook de reden is dat hij steeds weer terug komt naar "paswoord ingeven"
Vervelend maar het werkt niet, en windows 10 er op plaatsen doe ik liever rechtstreeks op een werkende laptop,maar dat is volgens de moeder te moeilijk voor de kleine jongen......al ziek de moeilijkheid niet en al zeker niet bij hun eerste kennismaking met computers.
Concreet: 1- Hoe kom ik in de laptop in de bios om de juiste volgorde van opstart (CD) in te stellen in de
Lenove ThinkPad...ENHANCED..EXPERIENCE 3..WINDOWS 7.... zodat ik alsnog een van de boots cd's kan gebruiken om het vergeten wachtwoord proeren te verwijderen en de laptop op te starten.
2-Om het even welke oplossing om het onding te verwijderen, en de laptop werkklaar te maken voor de kleine leerling.
Misschien een moeilijk onderwerp om dit hier openbaar te bespreken we zien wel.
Waarvoor nonkeltjes toch allemaal goe voor zijn hè.

Alvast bedankt voor om het even welke oplossing.
Geo
Windows 10- 64bit /8gb Ram / Intel core i5-3550/Intel HD Graphics/ HD1tb/Externe 1tb / /Explorer 11.0.26/Firefox7.0/ Microsoft edge/google chrome/Thunderbird 60.9.1/Apache Open Office4.1.3./Cclaener 5.63.74/Adwclean/Malwarebytes 2.2.1.10 Telenet

franç

29 dec 2021, 11:42

Je hebt verschillende soorten wachtwoorden, bv:
BIOS-wachtwoord, Opstartwachtwoord, Windows-wachtwoord.
Als het om het BIOS-wachtwoord gaat:
Verwijder de accu,
Open achteraan de laptop, verwijder het CMOS-batterijtje gedurende enkele uren, en plaats het batterijtje daarna terug. Daarna uiteraard ook de accu terugplaatsen.
Op hoop van zegen!

geo

29 dec 2021, 14:00

franc
het gevraagde wachtwoord gaat over het opstarten van de laptop
dank U
Windows 10- 64bit /8gb Ram / Intel core i5-3550/Intel HD Graphics/ HD1tb/Externe 1tb / /Explorer 11.0.26/Firefox7.0/ Microsoft edge/google chrome/Thunderbird 60.9.1/Apache Open Office4.1.3./Cclaener 5.63.74/Adwclean/Malwarebytes 2.2.1.10 Telenet

benq

29 dec 2021, 14:52

geo schreef:
29 dec 2021, 14:00
franc
het gevraagde wachtwoord gaat over het opstarten van de laptop
dank U
Vraag effe aan Dokter Google gesteld:
How to unlock a Lenovo ThinkPad laptop when forgot password

https://www.cocosenor.com/articles/comp ... sword.html
genoeg gewerkt nu genieten van mijn zeer groot ambtenaar pensioen :lol:

franç

29 dec 2021, 16:59

benq schreef:
29 dec 2021, 14:52
Vraag effe aan Dokter Google gesteld:
How to unlock a Lenovo ThinkPad laptop when forgot password
https://www.cocosenor.com/articles/comp ... sword.html
In de 'oplossingen' die daar worden aangeboden moet er steeds wat worden ingevoerd. Als ik de vragensteller goed begrepen heb, is dat op die laptop niet mogelijk.

geo

29 dec 2021, 18:12

benq

Dank voor uw tip, ik heb die usb gemaakt voor het uitschakelen van het paswoord....maar ....in de bios
moet het opstarten vanop de USB BOVEN de Windows Boot Manager als eerste staan , maar die is met geen stokken naar de eerste plaats te krijgen idem voor een opstart met een cd ,waarschijnlijk is de bios beveiligd en daar blijf ik dan verder vanaf.
Dit zal ook de reden zijn waarom 4 stuks verschillende cd's voor het verwijderen van wachtwoorden niet werken,je krijgt ook CD/DVD niet op de eerste plaats.

Straks ben ik nog beter af met direct Windows 10 er op te plaatsen.....maar dat zal niet mogelijk zijn zonder een werkende laptop denk ik .....dan leert het kind dan ook met de nieuwe versie werken in plaats van die oude rommel van windows 7.
Indien dit niet opgelost geraakt ben ik van zin om de laptop terg te zetten naar fabrieksinstellingen...dan verdwijnt het paswoord.....denk ik......en ik kan dan Windows 10 er op plaatsen.
Spreek me tegen als dit niet zeker is.
Alvast dank voor de hulp
Geo

Ambi*

29 dec 2021, 21:16

Geraak je nu wél of niet in de BIOS?

In je openingsposting schrijf je dat je er niet in geraakt.
In je laatste posting schrijf je dat je de DVD of Floppy met geen stokken op de eerste plaats krijgt.

Spreekt elkaar toch tegen niet?

hovel

29 dec 2021, 22:22

Op Lenovo support lees ik het volgende: (link)
Herstel het vergeten opstartwachtwoord
Opmerking : er is geen beheerderswachtwoord ingesteld
Zet de computer uit.
Verwijder de accu.
Verwijder de reservebatterij. Voor instructies over het verwijderen van de reservebatterij, klik hier.
Zet de computer aan en wacht tot de POST eindigt.
Nadat de POST is afgelopen, wordt de wachtwoordprompt niet weergegeven.
De POP is verwijderd.
Installeer de back-upbatterij en het batterijpakket opnieuw
Installeer de back-upbatterij en het batterijpakket opnieuw
.

Maar ik lees er ook:
Opmerking : misschien wilt u uw wachtwoord noteren en op een veilige plaats bewaren. Als u het wachtwoord vergeet, moet u uw computer naar een Lenovo serviceprovider brengen om het wachtwoord te laten annuleren.

benq

30 dec 2021, 08:32

Tja al die wachtwoorden hé.
hier bij ons thuis zijn wachtwoorden niet van toepassing,

waar het wel van toepassing is, op het werk.
maar dit is voor mij al 17 jaar verleden tijd.

audibac

30 dec 2021, 09:29

Om in de bios te geraken moet u op Esc duwen , alleszins toch op mijne lenovo .
Intel (R) core I5-10600KF@4.10GHz -16GB -64Bit Win11 home

Charlie Maru

30 dec 2021, 10:10

geo schreef:
29 dec 2021, 18:12
Indien dit niet opgelost geraakt ben ik van zin om de laptop terg te zetten naar fabrieksinstellingen...dan verdwijnt het paswoord.....denk ik......en ik kan dan Windows 10 er op plaatsen.
Terugzetten naar fabrieksinstellingen gaat niets aan de bios-instellingen veranderen.
Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier

geo

30 dec 2021, 10:39

Ambi
Het antwoord op Uw vraag is simpel en logisch, kijk even naar de tijdslijn het verschil tussen de 2 berichten
bedraagt 7 uren ....wat betekent dat ik het antwoord intussen zelf gevonden heb om de bios te openen...namelijk F12.
Geo

geo

30 dec 2021, 15:21

audibac
schreef: "om bij bij mij in de bios te geraken moet u op Esc duwen , alleszins toch op mijne lenovo "
bij mij is het F12....ze verschillen allemaal heb ik de indruk.

charly maru
schreef: ""Terugzetten naar fabrieksinstellingen gaat niets aan de bios-instellingen veranderen.""
dank voor de tip, dit is dan weer een kans die ik uitsluiten.

Hovel
De link naar de oplossingen voor het verwijderen van het paswoord is zeer uitgebreid....maar....je moet voor alle instellingen die je wil doen ook eerst het bestaande ww invullen ...en das een beetje moeilijk.

Ik heb de laptop binnen gedaan bij een Lenovo Service , maar de wachttijd is èèn week om te herstellen...mij niet gezien hoor als ze dit willen doen is het misschien voor hen 10 minuten van hun tijd....en ik ben er nog klant ook .....dus niks van.

Wat het verwijderen van de reservebatterij betreft, weet ik niet zo goed hoe dit er uit ziet en waar het zich juist bevind ?????? als dit zou lukken zijn op slag ALLE PROBLEMEN verdwenen ...??? alleen eerst zeker weten waar dit spul zich precies onderaan bevind.

Intussen heb ik ook de toestemming gekregen om er Windows 10 op te plaatsen (zie start tekst)...maar dat
zal waarschijnlijk ook niet lukken zonder de Usb of schijf op de eerste plaats te krijgen in de bios voor het installeren voor het installeren van Windows 10.....en dan is er nog de vraag .....zal bij het installeren van W10
ook het verdomde paswoord verdwijnen????

Dit zijn volgens mijn bescheiden mening de enige oplossingen die nog iets kunnen verhelpen
Alvast vèèèèle dank aan iedereen voor het meedenken aan een oplossing;
Geo

benq

30 dec 2021, 15:40

geo schreef:
30 dec 2021, 15:21
Alvast vèèèèle dank aan iedereen voor het meedenken aan een oplossing;
Geo
dit zal de oplossing zijn als je tenminste dit heeft: "lees grote letters"
Als u uw wachtwoord bent vergeten, moet u het opnieuw instellen. Voer uw gebruikers-ID en het e-mailadres in waarmee u zich de eerste keer hebt geregistreerd op de website. Een nieuw automatisch gegenereerd wachtwoord zal naar uw e-mailadres worden verzonden.

hier de link:
https://www.lenovo.com/be/nl/login/pw/request

Sony

30 dec 2021, 16:18

Geo,

Lenovo ThinkPad cmos batterij vervangen:

Batterij vervangen

Engelstalige uitleg met afbeeldingen.

Sony
I Afbeelding SeniorenNet