Windows 11 Camera terug inschakelen-opgelost
-
Finlay - Lid geworden op: 14 feb 2019, 07:47
Voor eigen gebruik had ik de ingebouwde camera van de laptop uitgeschakeld, nu zou ik deze willen schenken aan de klein dochter, probleem is dat de camera terug moet ingeschakeld worden.
Destijds als ik me nog kan herinneren heb ik dit gedaan via register (regedit )
Nu kan ik dit niet meer terug vinden. Bij aanklikken van de camera krijg ik nu :
dit is een fout code 0XA00F42442 no cameras are attached
Kan hier mij iemand helpen aub
Ben al meer dan een uur bezig en het lukt mij nog altijd niet
Destijds als ik me nog kan herinneren heb ik dit gedaan via register (regedit )
Nu kan ik dit niet meer terug vinden. Bij aanklikken van de camera krijg ik nu :
dit is een fout code 0XA00F42442 no cameras are attached
Kan hier mij iemand helpen aub
Ben al meer dan een uur bezig en het lukt mij nog altijd niet
-
franç - Lid geworden op: 10 jul 2003, 12:34
1. Kies: Start - Instellingen - Privacy;
2. Klik in de linkerkolom op Camera;
3. Klik aan de rechterkant (onder de eerste alinea) op Wijzigen;
4. Klik op het schuifje (schakelaar), zodat het blauw wordt;
Daarna zal boven "Wijzigen" de tekst verschijnen: Toegang tot de camera voor dit apparaat is ingeschakeld, en daarmee zou de camera weer moeten werken.
2. Klik in de linkerkolom op Camera;
3. Klik aan de rechterkant (onder de eerste alinea) op Wijzigen;
4. Klik op het schuifje (schakelaar), zodat het blauw wordt;
Daarna zal boven "Wijzigen" de tekst verschijnen: Toegang tot de camera voor dit apparaat is ingeschakeld, en daarmee zou de camera weer moeten werken.
-
Finlay - Lid geworden op: 14 feb 2019, 07:47
Sony
Lenovo G 500s
Dank
Intussen gevonden: in en uit camera
Configuratiescherm > Hardware en Geluiden > Apparaat beheer > Pijltje aanklikken naast beeldapparaat > Uitklappen van menu > Aanklikken met rechts, in mijn geval Lenovo Easy Camera. Pop-up venster met verschillende mogelijkheden ( in of uit camera)
Kan altijd van pas komen voor andere leden
Lenovo G 500s
Dank
Intussen gevonden: in en uit camera
Configuratiescherm > Hardware en Geluiden > Apparaat beheer > Pijltje aanklikken naast beeldapparaat > Uitklappen van menu > Aanklikken met rechts, in mijn geval Lenovo Easy Camera. Pop-up venster met verschillende mogelijkheden ( in of uit camera)
Kan altijd van pas komen voor andere leden
-
franç - Lid geworden op: 10 jul 2003, 12:34
Via het configuratiescherm de camera inschakelen (zoals je beschrijft) is een mogelijkheid. Maar volgens Microsoft kan het in Windows 11 ook op dezelfde manier en op dezelfde plaats als in Windows 10 (en zoals ik in mijn bericht van 2 januari hierboven beschreef). Zie deze webpagina van Microsoft: klik hier. Scroll op die webpagina naar beneden en lees de tekst onder de kop "Instellingen controleren".Finlay schreef: ↑03 jan 2022, 01:29Intussen gevonden: in en uit camera
SeniorenNet